ایکس فون: پروژه مشترک گوگل و موتورولا برای رقابت قوی با تلفن های سامسونگ و اپل [به روز شد]
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

سر انجام از پشت ابرهای بی تفاوتی، خورشید بخت موتورولا تابیدن گرفته. وال استریت ژورنال گزارش می دهد که مهندسین موتورولا به شدت سر گرم طراحی و توسعه یک تلفن هوشمند "سطح بالا" برای عرضه در سال آینده میلادی هستند. محصولی که رئسای بزرگ در گوگل امیدوارند رقیبی قدرتمند برای آیفون اپل و گلکسی های سامسونگ باشد.

7 ماه پیش معامله 12.5 میلیارد دلاری تملک موتورولا توسط گوگل، قطعی شد ولی در این فاصله تنها شاهد عرضه تلفن های اندرویدی سری Droid موتورولا (تحت قرارداد برای اوپراتور ورایزن و البته به طور محدودتر در قالب غیر قراردادی) بودیم. پرسشی که از مدتی قبل در اذهان شکل گرفت این بود که آیا گوگل بالاخره می خواهد همکاری نزدیک تری با موتورولا داشته باشد یا خیر؟ وال استریت ژورنال می نویسد: بله، پاسخ مثبت است.

موتورولا مشغول طراحی یک تلفن خیره کننده است که فعلاً در درون کمپانی آن را با اسم رمز X phone می شناسند. با این حال همه خبرها مثبت نیست. گفته می شود که پروژه با دشواری ها و پیچیدگی هایی روبرو است. ایکس فون تلاشی است از جانب گوگل برای ارائه محصولی که گفته می شود بخشی کلیدی در پروژه احیای موتورولا است. موتورولایی که فعلاً به تولید تلفن هایی با کیفیت بالا ولی در تعداد کم مشغول است، قرار شده دگرگون شود.

پروژه ایکس فون را «لیور ران» هدایت می کند که از متخصصین گوگل در زمینه نقشه سازی است. گویا موتورولا می خواهد ویژگی های نرم افزاری درجه یکی را برای تلفن ارائه کند، به خصوص در زمینه عکاسی. البته برخی ویژگی ها هم گویا تأثیری منفی بر باتری دستگاه دارند و وضعیت شان مشخص نیست. چند ویژگی نیز در سالی که انتهای آن را می گذرانیم، در تلفن های دیگر ارائه شده و از دهان افتاده اند! گفته شده که بیشترین مشکلات مربوط به استفاده از یک صفحه نمایش خمیده و به کار گیری متریال هایی مثل سرامیک در بدنه است.

گوگل سابقه چندانی در زمینه طراحی و تولید سخت افزار ندارد و شاید هم به همین دلیل موتورولا را خریده -تا از تجربه های مهدسان آن استفاده کند. اما از طرف دیگر تجربه همکاری گوگل با کمپانی های سخت افزاری مثل سامسونگ، ال جی و ایسوس تا اینجا و به خصوص اخیراً، مثبت بوده. (شاید ندانید که در مقر گوگل واقع در مانتین ویو کالیفرنیا، به هر یک از شرکای سخت افزاری درگیر در پروژه های نکسوسی، دفاتری در نزدیکی دفتر اصلی گروه توسعه اندروید داده می شود.)

هر چند به شما وعده ای برای دیدن یک شاهکار از موتورولا نمی دهیم -چون گویا مشکلات زیاد روند کار را کند کرده اند، ولی همیشه اضافه شدن یک رقیب به جمع سایرین مثبت است به خصوص اگر آن رقیب موتورولای کهنه کار -و در صدد ارائه یک تلفن عالی- باشد. و یک گام جلوتر، وال استریت ژورنال می گوید که پروژه ای برای ساخت تبلت توسط موتورولا نیز در جریان است.

  به روز رسانی: سایت allthingsd می نویسد که گویا موفقیت سامسونگ در فروش تلفن های اندرویدی اش، توجه گوگل را جلب کرده و این کمپانی آقای «برایان والاس» مدیر بازاریابی سامسونگ را به موتورولا آورده تا عملیات بازاریابی این کمپانی را بر عهده بگیرد. پر بازدید ترین تبلیغ ویدیویی سال زیر نظر همین آقای والاس ساخته شده که پیش از آمدن به سامسونگ، 10 سال سابقه خدمت در ریم (سازنده بلکبری) را داشت. گویا گوگل قصد دارد سال آینده آتش بازی راه بیندازد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 121
بازدید ماه : 647
بازدید کل : 57545
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم