سکوت طولانی مایکروسافت درباره به روز رسانی ویندوز فون 7.5 به ویندوز فون 7.8 ادامه دارد
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

پاول تروت وبلاگ‌نویس خاصه مایکروسافت است، تقریباً مشابه «جان گروبر» برای اپل. او دیروز در وبلاگ خودش winsupersite سر گلایه از ویندوز فون 7.8 (با ویندوز فون 8 اشتباه گرفته نشود) را گشود و نوشت: «وقتی معرفی شد می‌دانستم بیش از حد خوب است که بخواهد واقعیت داشته باشد. آن موقع [ژوئن] شبیه این بود که مایکروسافت دارد از خریداران اولیه تلفن‌های خانواده ویندوز فون 7 [ویندوز فون 7.1 و 7.5] که قابلیت ارتقا به ویندوز فون 8 را نداشتند، دلجویی می‌کند ولی الآن ماجرا فقط شبیه یک سیلی به صورت است.»

ویندوز فون 7.8 در انتهای مراسم ویندوز فون معرفی شد، یعنی رویدادی که به معرفی ویندوز فون 8 اختصاص داشت. این سیستم جدید (ویندوز فون 8) که حالا بر روی تلفن‌های جدید مثل لومیا 920 عرضه می‌شود با نسخه‌های ویندوز فون 7.1 و 7.5 سازگار نیست زیرا از هسته ویندوز 8/NT استفاده می‌کند و نه پلتفرم ویندوز CE قدیم. مایکروسافت آن زمان توضیح داد که WP 8 نیازمند سخت افزار جدید و پیشرفته (مشخصاً پردازنده‌های 2 هسته‌ای) است که در دستگاه‌های مبتنی بر WP 7.x یافت نمی‌شود.

حالا آقای تروت در وبلاگ خود نوشته: «اصلاً به همین خاطر [عدم امکان نصب ویندوز فون 8 بر روی دستگاه های قدیمی] بود که ویندوز فون 7.8 نیز معرفی شد. عرضه اش، این عرضه افسانه‌ای که هرگز دیگر مورد اشاره قرار نگرفت (!) می‌توانست بهترین و برترین فایده ویندوز فون 8 را به تلفن‌های مبتنی بر WP 7.x بیاورد که همانا کاشی‌های زنده و قابل شخصی سازی بودند. و من می‌توانم بعد از یک ماه استفاده از WP 8 به شما بگویم که این بهترین ویژگی WP 8 است و می‌تواند برای کاربران فعلی WP 7.x هم ارائه شود. البته اگر مایکروسافت بخواهد ارائه‌اش کند. یا اصلاً اگر بخواهد از آن یادی کند!»

او در ادامه می‌نویسد: «با فرض اینکه تیم ویندوز فون هم همان دیوار رازداری غیر قابل نفوذ استیو سینوفسکی در بخش ویندوز را داشته باشد، در فاصله بین معرفی و عرضه ویندوز فون  7.8 به خودم زحمت پرسیدن قضیه را ندادم و فکر می‌کردم که بی سر و صدا به روز رسانی over the air برای کاربران ویندوز فون 7.5 ارائه خواهد شد.» ولی چنین نشده: «آن موقع بود که از مایکروسافت پرسیدم، و جواب دادند که "نظری نداریم". (لااقل پاسخ دادند!)»

حالا یک ماه از عرضه ویندوز فون 8 گذشته و مایکروسافت دیگر هرگز به صورت علنی یا عمومی درباره ارائه ویندوز فون 7.8 برای کاربران ویندوز فون 7.5 حرفی نزده. آقای تروت می‌نویسد: «سکوت، روش رفتار با خریداران اولیه ویندوز فون 7.5 نیست که وفادارترین مشتریان شما هستند. در حقیقت توهین آمیز ترین رفتار است که در کنار حفره‌های عجیب -مثل عدم امکان دریافت محتوای ویدیویی XboX در ویندوز فون 8- برای من این تردید را به وجود آروده که چرا کسی باید دلش بخواهد از پلتفرم موبایل‌ شما [مایکروسافت] حمایت کند؟»

تری میرسون از مایکروسافت در مراسم معرفی ویندوز فون 8 گفته بود که «ما بسیار به کاربران ویندوز فون 7.5 خود اهمیت می‌دهیم و به همین خاطر از ارائه آنچه برای آنها ساخته‌ایم [آپدیت ویندوز فون 7.5 به 7.8]خوشحال هستیم» (حدود دقیقه 105 مراسم) ولی هنوز گام عملی برداشته نشده.

آقای تروت دیگر سکوت را بر نمی‌تابد: «بعد از 5 ماه سکوت، وقت آن است که واقعاً نشان دهید عمیقاً اهمیت قائل هستید یا نه. وقت باز کردن قضیه است. جوابی ارسال کنید. ویندوز فون 7.8 را به بحث بگذارید. به ما بگویید کِی ارائه می‌شود . چرا اینقدر طول کشیده. چیزی بگویید، هر چیزی.»

در حالی که موجودی انبار لومیا 920 در اکثر اوپراتورها به پایان رسیده و به نظر می‌رسد ویندوز فون 8 شروع خوبی داشته، هنوز مشخص نیست که آیا به روز رسانی ویندوز فون 7.8 برای دارندگان تلفن‌های مبتنی بر ویندوز فون 7.5 ارائه می‌شود یا خیر؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 81
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 186
بازدید ماه : 712
بازدید کل : 57610
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم