خودرو AMG SLS Black مدل ۲۰۱۴ را بهتر بشناسیم
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

خودروساز آلمانی مرسدس بنز خود را برای نمایش جدیدترین خودرو از نسل AMG SLS Black در نمایشگاه خودرو لس انجلس آماده میکند  و برای همین هم تصاویر و مشخصات این خودرو را به صورت رسمی‌در اینترنت منتشر کرده است هر چند شایعات و تصاویر معدودی از این خودرو از سال ۲۰۱۰ در اینترنت زبان به زبان می‌گشت.

اولا کالینوس مدیر بخش مرسدس ای ام جی در این مورد می‌گوید:”خودرو جدید  SLS AMG Black حاصل یک مطالعه کامل برای انتقال صددرصد فناوری و مهندسی روز به یک خودرو جاده ای است و البته ما با الهام از موفقیت جهانی SLS AMG GT3 که یک خودرو اسپرت مسابقه ای است در هر دو بخش فن آوری و طراحی نسل جدید SLS AMG Black را طراحی و تولید کرده ایم که اسپویلر یکی از این الهام گرفتن‌های موفق بوده است  ”.

او عقیده دارد که نسل جدید خودرو SLS AMG Black با استفاده از قطعات سبک تر و همچنین سیستم داینامیک بروز و پویا یک انتخاب نهایی برای یک تجربه رانندگی با احساس  و با سرعت بالای ایمن است.

نسل جدید خودرو AMG SLS Black به اندازه کافی سریع است و در زیر کاپوت خود دارای مشخصاتی همچون موتور ۶٫۳ لیتری V8  با قدرت پیشرانه ۴۶۸ اسب بخار و ۴۶۸ پوند نیروی گشتاور است و در حقیقت دارای یکی از قدرتمندترین موتورهای احتراق داخلی AMG  با عملکرد بالا است و توانایی رسیدن به حداکثر قدرت گشتاور ۷۴۰ اسب بخار را نیز دارد.

این خودرو دارای شتاب صفر تا صد تنها در ۳٫۵ ثانیه است و دارای حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت نیز است  که در مقام مقایسه دارای ۳۹ اسب بخار بیشتر در مقایسه با SLS AMG GT است و البته دارای پیشرفت‌هایی همچون رساندن حداکثر سرعت موتور از ۷۲۰۰ به ۸۰۰۰ هزار دور در دقیقه نیز است.

وزن این خودرو نیز در حدود ۱۵۵۰ کیلوگرم است که نسبت به نسخه  SLS  در حدود ۷۰ کیلوگرم  سبک تر نیز است که البته جای تعجب ندارد زیرا این خودرو دارای بهترین تناسب بین قدرت و وزن در تمامی‌نسل خودروهای AMG SLS Black است  و در نقاط متعددی از بدنه این خودرو شامل هود،پانل پشتی درب ،صندلی‌های اسپرت و برخی از قطعات موتور نیز به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده اند و در ضمن در برخی نقاط نیز از قطعات آلومنیومی‌ساخته شده و جالب است بدانید که تنها عوض کردن یک باتری لیتیومی‌در قیاس با یک باتری معمولی صرفه جویی شگفت انگیزی در حدود ۸ کیلوگرم را در وزن این خودرو به انجام رسانیده است که به همراه سیستم اگزوز تیتانیومی‌به رژیم لاغری خودرو مذکور نیز کمک فروانی میکند.

سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته اتوماتیک این خودرو کمی‌پایین تر نسبت به نسخه معمولی نصب شده است و دارای فناوری بسیار پیشرفته DCT است که البته به طور طبیعی سیستم تعلیق برای استحکام بیشتر نیز دچار تغییراتی شده و ضمن سبک تر شدن موجب صرفه جویی وزنی در حدود ۸٫۸ پوندی در هر گوشه بدون احتساب وزن فنر شده است.

ترمزهای سرامیک کربنی به عنوان تجهیزات استاندارد عرضه خواهد شد که ضمن صرفه جویی در وزن باعث بهبود عملکرد ترمز و صرفه جویی در وزن نیز خواهد شد که البته یک اسپویلر بسیار سبک که در سرعتهای بالای ۷۵ مایل به سوی بالا حرکت میکند نیز در این مهم بی تاثیر نیست.

در داخل کابین نیز ما شاهد تودوزی با دوخت متضاد قرمز هستیم که در واقع به معنی یک ماشین سری بلک از سوی خودروساز آلمانی است.

به هر حال مشخص است که خودروساز آلمانی مقدار زیادی از توسعه واقعی این خودرو را در طول سال گذشته انجام داده است تا یک شاخص جدید را در بین خودروها برای برند AMG ایجاد کند هر چند کاملا متحمل است که بسیاری این خودرو هیولا را فقط به عنوان اسباب بازی برای نمایش خریداری خواهند کرد و البته گفتنی است که این خودرو در حدود ۲ سال است که در حال طی کردن مراحل تحقیق و توسعه و تولید است.

 از حاشیه‌های جالب روند تست‌های نهایی این خودرو میتوان به مشتعل شدن خود به خودی این خودرو در پیست نوربورینگ آلمان اشاره کرد که البته با عکس العمل به موقع نیروهای اطفای حریق و اتش نشانی راننده خودرو جان سالم به دربرد و البته توسط خودروساز آلمانی اشکال در سیستم سوئچ خودرو علت این اشتعال اعلام شده بود که مسافتی بیشتر از ۱٫۵ مایل را طی نکرده بود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مدل خریداری شده توسط شما نزدیکترین گزینه به خودرو مسابقه ای مرسدس بنز یعنی SLS AMG GT خواهد بود تا شما در یک جاده بتوانید یک خودرو مسابقه ای را برانید.

این خودرو دراواسط سال ۲۰۱۳ میلادی با قیمت به احتمال فراوان ۴۰۰ هزار دلار در ایالات متحده و اروپا در دسترس خواهد بود و البته خودروساز آلمانی برنامه ریزی خوبی نیز برای این خودرو در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مانند امارات متحده عربی،عربستان سعودی،قطر ،بحرین و … خواهد داشت که یک زیمنه مساعد برای این خودرو و البته شیوخ پولدار نفتی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 167
بازدید ماه : 693
بازدید کل : 57591
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم