تازه ها
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

موتورولا و تلفن هوشمندی با پردازنده 2 گیگاهرتزی اینتل

Posted: 19 Nov 2012 11:30 AM PST

اگر با بازار تلفن های هوشمند امروز دنیا آشنا باشید، حتما می دانید که فعلا جدال شرکت ها بر سر پردازنده های 1.4 و 1.5 گیگاهرتزی است. اما به نظر می رسد موتورولا قصد دارد با گامهای بلند، کمی جلوتر از رقبا را از نظر سرعت پردازش هدف گیری کند.

این شرکت در ماه سپتامبر با تولید اولین اسمارت فون اندرویدی مجهز به چیپ اینتل با نام RAZR i توان خود را در ساخت اسمارت فون به رخ کشید. اکنون با توجه به جامعه اندروید دوست چین، موتورولا تصمیم گرفته نسخه ویژه ای از این محصول خود را برای کاربران پر تعداد چینی آماده کند. RAZR i MT788 که قرار است توسط اپراتور چاینا موبایل عرضه شود مشخصاتی از این قرار دارد:

پردازنده ۲ گیگاهرتزی اتم اینتل Z2480، به همراه صفحه 4.3 اینچی AMOLED با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل و محافظت شده توسط گوریلا گلاس، که از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره برده و از طریق ورودی میکرو اس دی تا ۳۲ گیگابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می کند. سیستم عامل این موبایل هم اندروید 4.0 بستنی حصیری است.

تفاوت های این نسخه ویژه چین با «ریزر آی» اصلی در طراحی بدنه و همچنین توان باتری است. باتری مدل اصلی ۲۰۰۰ میلی آمپری بوده است که در اینجا با یک نمونه ۱۷۳۵ میلی آمپری جایگزین شده است. از دیگر نقاط افتراق این دو محصول می توان به حافظه داخلی ۴ گیگابایتی (به جای ۱۶ گیگابایتی) و دوربین جلو 0.3 مگاپیکسلی (به جای 1.3مگا پیکسلی) اشاره کرد. این محصول از نیمه دسامبر وارد بازارهای چین خواهد شد.

آیا بزرگترین اپراتور موبایل جهان می توان سکوی پرشی برای اینتل و موتورولا در صنعت تلفن های هوشمند و بهبود سهم بازار این دو باشد؟ زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

رقابت موبایل سازان برای تولید تلفن هایی با نمایشگر تمام اچ دی

Posted: 19 Nov 2012 10:00 AM PST

اگر به خاطر داشته باشید، دو روز پیش از پیشرفت های سامسونگ در زمینه ساخت نمایشگرهای فول اچ دی گفتیم و پس از آن خبر فعالیت ال‌جی برای ساخت اسمارت فون 1080p را به همراه شایعات عرضه محصول دو سیم کارته لنوو با نمایشگر فول اچ دی منتشر کردیم. اما داستان نمایشگرهای موبایل تمام اچ دی (1080p) قرار نیست به همین جا ختم شود و این عبارت را در برنامه های سال آینده موبایل سازان بزرگ دنیا بیشتر خواهیم شنید.

تا جایی که دو غول دنیای اسمارت فون ها (ال‌جی و سامسونگ) هم در حال آماده کردن ساز و برگ خود برای عرضه تلفن های هوشمندی با کیفیت نمایشگر 1080p هستند. سامسونگ مطمئنا چنین رزولوشن صفحه نمایشی را بر روی نسل جدید تلفن های قدرتمند سری گلکسی اس خود عرضه خواهد کرد. و همان طور که می دانید، ال‌جی احتمالا در حال کار بر روی مدلی با نام F240 است که نمایشگری با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل است.

البته همه این شرکت ها کمی با تاخیر می خواهند خودشان را به این میهمانی برسانند. زیرا اچ تی سی چندی قبل Butterfly J را در ژاپن با کیفیت نمایشگر 1080p به بازار عرضه کرد. همچنین مدل بین المملی آن را به نام Deluxe احتمالا به زودی وارد بازار خواهد کرد.

بنچ مارک ها نشان از ظهور زودهنگام یک اسمارت فون ال جی دارند که از پردازنده 1.5 گیگاهرتزی بر روی یک صفحه 5 اینچی 1080p بهره می برد. این محصول احتمالا از پردازشگر چهار هسته ای کوالکام بهره مند خواهد بود و جانشینی خلف برای تلفن های هوشمندی چون نکسوس 4 و اپتیموس G شمرده می شود.

شامه تیز برخی شکارچیان شایعات هم از شروع فعالیت سامسونگ برای تولید Galaxy S4 خبر می دهد. شنیده ها حاکی از آن است که این تلفن هوشمند در فوریه سال آینده طی کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا رونمایی خواهد شد.

آنچه که اکنون مطرح می شود این سوال است که آیا داستان 1080p را باید یک جهش بزرگ برای دنیای موبایل دانست، یا اینکه تنها بخشی از جنگ پیکسلی و داستان پیکسل برای پیکسل است. ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بر روی یک صفحه ۵ اینچی، چگالی تقریبی ۴۴۰ پیکسل در اینچ را به ارمغان خواهد آورد، که (با توجه به دانش فعلی) به نظر می رسد چیزی بسیار فراتر از توانایی تشخیص چشم انسان است.

همکاری فیسبوک و یاهو برای ساخت موتور جستجو؟

Posted: 19 Nov 2012 09:00 AM PST

به نظر می‌رسد که خانم ماریسا مایر مدیرعامل یاهو و مدیر اجرایی فیسبوک در خصوص امکان مشارکت های بالقوه این دو غول اینترنتی مذاکراتی داشته اند. این داستان بر پایه گفته های منبعی ناشناس بنا شده که به نظر می رسد یکی از افراد مهم درون یاهو باشد.

جزئیات و ماهیت این همکاری همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و شاید این دو شرکت هنوز در حال چانه زنی و صحبت برای تعیین و تایید موضوع همکاری باشند، اما برخی افراد دخیل در این داستان انتظار دارند که موضوع چیزی بیشتر از حدس و گمان، و صحبت درباره همکاری های دوجانبه مهمی در زمینه جستجوی تحت وب باشد.

اگر این دو کمپانی به توافقی دست پیدا کنند، این موضوع تا چه اندازه مهم خواهد بود؟ تلگراف استدلال می کند که این می تواند یک بازسازی و دوباره مرتب کردن سلسله مراتب فعالیت و کار دو تا از بزرگترین شرکت های تکنولوژی دنیا باشد. این موضوع به یاهو شانس بسیار بزرگی می دهد که در تلاشش برای جلب نظر هر دو گروه جستجوگران وب و مهندسان برنده شود. در حالی که باعث می شود فیسبوک برای کاربرانش بیش از پیش مفید و کاربردی گردد.

و شاید یاهو آرزومندانه به این می اندیشد که همکاری مایکروسافت با شبکه های اجتماعی نتواند ترفیع جایگاه قابل اعتنایی را برای موتور جستجوی بینگ دست و پا کند. از دیگر سو، این داستان می تواند فرصتی را برای فیس بوک فراهم آورد تا رویکردی متفاوت به یکپارچگی جستجوی وب داشته باشد.

البته این شایعات حداقل می تواند نشانی از آب شدن یخ های کدورت میان یاهو و فیسبوک باشند که در یک جنگ پتنتی و دعوای حقوقی در اوایل سال جاری شکل گرفتند

نسل بعدی کنسول بازی مایکروسافت: با ایکس باکس 720 آشنا شوید

Posted: 19 Nov 2012 07:55 AM PST

خبرها و شایعاتی از نسل بعدی کنسول بازی ایکس باکس از راه رسیده است. نسلی که احتمالا ایکس باکس 720 نام دارد و مهمترین تغییر آن اضافه شدن درایو بلو-ری و کینکت 2 است. در کنار آن یک پورت A/V هم به ایکس باکس 720 اضافه شده که امکان ضبط تصاویر تلویزیونی هم به آن می دهد.

نسل بعدی سنسور کینکت به همراه ایکس باکس جدید معرفی خواهد شد. گفته می شود که دقت کینکت 2.0 نسبت به نسل اول بسیار بهتر شده و تصویر برداری دوگانه و تشخیص صدای بهتر هم به آن اضافه شده است. در کنار آن کینکت دوم می تواند همزمان ۴ کاربر را تشخیص دهد.

در عین حال مایکروسافت ساخت یک عینک واقعیت افزوده را هم در برنامه کاری آینده این کنسول قرار داده است. عینکی که همراه با ارایه این کنسول وارد بازار نخواهد شد.

مشخصات سخت افزاری جدید هم شامل پردازشگر ۴ هسته ای و ۸ گیگابایت رم است. اگر همه چیزی طبق برنامه و خبرهای گفته شده پیش برود باید در June 2013 منتظر ایکس باکس 720 باشیم.

تغییر مدیرعامل اینتل: بازنشستگی پاول اوتلینی پس از ۴۰ سال

Posted: 19 Nov 2012 07:11 AM PST

دقایقی پیش اینتل اعلام کرد که پاول اوتلینی مدیرعامل این شرکت پست خود را ترک خواهد کرد. اعلام شده که مدیرعامل فعلی تا ۶ ماه آینده بر سر کار خود خواهد بود و هیات مدیره در این فرصت می توانند برای مدیرعامل جدید تصمیم گیری کنند.

آقای اوتلینی از بزرگ ترین مدیران اینتل به شمار می رود و جالب است بدانید که اینتل در ۴۵ سال تاریخ کاری اش تنها ۵ مدیرعامل داشته است که هشت سال گذشته آن به عهده آقای اوتلینی بوده است.

او که ۶۲ سال سن دارد حدود ۴۰ سال است که در اینتل مشغول به کار است و طی این سال ها سمت های مختلفی را در این شرکت به عهده داشته است. ضمن اینکه او یکی از اعضای هیات مدیره گوگل هم به شمار می رود.

اما به نظر میرسد حالا زمان اش رسیده که سکان اینتل به دست یک فرد جدید سپرده شود. اینطور به نظر می رسد که رفتن این مدیرعامل اشاره ای است به اینکه دوران x86 هم در حال پایان است. چند روز پیش دیدیم که ارزش شرکت کوالکام که سازنده پردازشگرهای موبایل است نسبت به اینتل پیشی گرفته است و حالا این تغییر مدیرعامل نشان می دهد که اینتل قصد دارد با این تغییرات هماهنگ شده و دوران جدیدی را تجربه کند.

داستان تکامل تلفن های همراه در یک نگاه

Posted: 19 Nov 2012 04:16 AM PST

موبایل ها یا تلفن های همراه یا چیزی که امروزه آن را تلفن هوشمند می خوانیم، راه درازی را برای رسیدن به این مرحله از تکامل پشت سر نهاده اند. اما چگونه می توان تمام این تاریخچه پر فراز و نشیب را در یک نگاه به تصویر کشید؟

اپراتور و شرکت ارتباطات ژاپنی NTT DoCoMo برای جشن بیستمین سالگرد تاسیسش، علاوه بر راه اندازی نمایشگاهی با این موضوع، تاریخ موبایل ها را در یک عکس بزرگ به خلاصه کرده است.

شاید شما نتوانید که به دیدار این نمایشگاه رفته و این تاریخ کوتاه و پرشتاب را از نزدیک مشاهده کنید، اما حداقل می توانید با دیدن این تصویر، خاطرات گذشته خود از مفهوم موبایل را مرور کنید.

هرچند که این تصویر شامل تمام تلفن های همراه ساخته شده توسط همه شرکت ها نیست و تنها مجموعه تلفن های مورد استفاده در شبکه اپراتور NTT DoCoMo را در بر می گیرد. اما هنوز قادر است دیدگاه و چشم اندازی جامع و کامل از این گجت همه گیر و حیاتی پیش چشم تان بگشاید. اینکه این ابزار از کجا آمده و اکنون در کجا ایستاده است.

دانلود عکس اصلی در اندازه واقعی

7 کمپانی نخست بازار سهام از سال 1992 تا 2012

Posted: 19 Nov 2012 02:40 AM PST

خیلی سوال می‌شود که آیا اپل که امروز ارزشمندترین کمپانی جهان است، به مسیر خود ادامه خواهد داد و اولین کمپانی 1 تریلیون دلاری می‌شود؟ یا اینکه برعکس، نقص هایی مثل مپل‌گیت (Mapplegate) نشانه هایی هستند از اینکه دیگر آن کمپانی سابق نیست و تا چند سال آینده نزول خواهد کرد؟ هر دو مورد ممکن است و تنها گذر زمان می‌تواند از پاسخ قطعی پرده بردارد.

اگر قرار است اپل آن بالا بماند، کار بسیار مشکلی در پیش رو دارد. تاریخ هم نشان داده که این داستان صعود و سقوط پیش‌تر برای کمپانی‌های بسیاری تکرار شده؛ مایکروسافت زمانی اول بود، همین‌طور کمپانی‌های نفتی و مخابراتی و غیره.

در طول 20 سال گذشته، 7 کمپانی توانسته‌اند لقب شماره یک بازار سهام را به خود اختصاص دهند و تقریباً هر کدام مربوط به صنعت متفاوتی بوده‌اند. در ادامه مطلب همراه نارنجی باشید تا نگاهی سریع بیندازیم به این 7 کمپانی.

ارسال پیغام به سبک کارتون کارآگاه گجت

Posted: 19 Nov 2012 01:00 AM PST

پیغام منهدم شونده

اگر کارتون کارآگاه گجت را تماشا کرده باشید، حتما پیغام‌های منفجر شونده از رئیس به کارآگاه را به خاطر دارید. معمولا مأموریت‌های کارآگاه گجت روی کاغذی به وی ابلاغ می‌شد که پس از چند ثانیه منفجر می‌شد و دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند. شاید هنوز علم آنقدر پیشرفت نکرده باشد که چنین کاغذ‌هایی در دسترس عموم قرار گیرد، اما قطعا در فضای مجازی راه هایی برای ساخت این پیغام ها وجود دارد.

تا به حال برای تان پیش آمده که بخواهید پیغامی را به اطلاع دوست تان برسانید، اما نخواهید اثری از آثار آن باقی بماند؟ تا به حال آرزو کرده اید که می‌توانستید مطلبی را عنوان کنید و بعدا بدون هیچ دردسری آن را تکذیب نمایید؟ دوست دارید که برای شوخی با همکاران یا رفقای تان پیام های مهمی برای آنها ارسال کنید که بعدا نابود شوند و دست شان در پوست گردو بماند؟

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ابزارهایی جهت ساختن پیغام های منهدم شونده، آشنا شوید.


ادامه مطلب

کوالکوم و تصاحب یک تکنولوژی فراصوتی برای استفاده در اسنپدراگون های آینده

 

ابتدا اشاره کنیم که فراصوت (Ultrasound) با مافوق صوت (Supersonic) تفاوت دارد. دومی اشاره به بالاتر رفتن سرعت -هر چیزی- از سرعت صوت (343 متر بر ثانیه) دارد ولی فراصوت اشاره به امواجی دارد که دارای فرکانسی فراتر از حد بالایی شنوایی انسان هستند. یکی از کاربردهای آشنای فراصوت در سونوگرافی است و در صنایع مختلف، حوزه های امنیتی و رادارها هم استفاده می شود.

حالا کمپانی کوالکوم که چند روز پیش خبر از بالاتر رفتن ارزش آن نسبت به کمپانی اینتل دادیم، دارایی‌های فنی با ارزشی را از کمپانی EPOS Development خریداری کرده که تمرکز آن بر روی تکنولوژی‌های دیجیتال فراصوتی است. شاید تعجب کنید و از خود بپرسید که چرا؟

گویا کوالکوم نقشه‌های بزرگی برای آینده چیپ های اسنپدراگون در سر دارد و این نیز گامی در راستای متمایز کردن نسل های بعدی است. کمپانی EPOS Development با تکنولوژی خود در صدد آوردن روش ها و راهکارهای جدید برای وارد کردن دستورات از طریق قلم، استایلوس و جسچرها داشت. این تکنولوژی جدید می‌تواند دامنه استفاده وسیعی در دستگاه های آینده برخوردار از اسنپدراگون داشته باشد و شاهد قابلیت‌های جدیدی برای قلم های لمسی باشیم و حتی یک پله بالاتر؛ با استفاده از آن می‌توان رابط کاربری رها-از-لمس ساخت که قادر به تشخیص حرکات قلم یا انگشت با فاصله از صفحه لمسی باشد.

در متنی که به مناسبت این معامله در اختیار خبرگزاری ها قرار گرفته، اشاره شده که تکنولوژی EPOS به فرا سوی قلمرو کامپویترهای سنتی -موس و کیبورد- می‌رود و امکان اجرای جسچرهای رها-از-لمس و تعامل با استفاده از قلم را به کاربران می‌دهد: «قرار دادن این تکنولوژی بر روی چیپ های اسنپدراگون به دستگاه ها امکان خواهد داد تا یک سبک زندگی همراه (موبایل) تر و با مرکزیت محتواهای چند رسانه ای را فراهم کنند.»

کوالکوم که امروزه یک غول فناوری به شمار می‌رود، در صدد استفاده از این تکنولوژی در تلفن‌ها، ای-ریدرها و تبلت ها است. هر چند در وهله اول ممکن است نگرانی هایی در باره افزایش قیمت به وجود بیاید، ولی مدیر عامل EPOS می‌گوید که این تکنولوژی می‌تواند یک رویکرد ارزان برای یکپارچه سازی رابط کاربری مبتنی بر قلم و استایلوس با محصولات باشد.

چه زمانی این تکنولوژی را در بازار خواهیم دید؟ هیچ تاریخ مشخصی قابل ذکر نیست.

مشکلات اولیه کاربران ویندوز فون 8

 


حدود 20 روز است که مشتریان، تلفن های مبتنی بر ویندوز فون 8 را سفارش داده و دریافت کرده اند و کم کم ایرادات اولیه پلتفرم نصب شده بر روی تلفن های جدید نوکیا و HTC آشکار می شود. تعدادی از کاربران HTC 8X و لومیا 920 گزارش داده اند که تلفن شان موقع استفاده به طور تصادفی ریبوت می شود. برای برخی افراد روزی 1 بار و برای سایرین به دفعات بیشتر این قضیه تکرار شده و بیشتر شکایات مربوط به HTC 8X است.

در سمت دیگر لومیا 920 هم مشکلات خودش را دارد. علاوه بر ریبوت شدن اتفاقی, تعداد بیشتری گزارش رسیده که حاکی از قفل کردن دستگاه حین استفاده و نیاز به روشن-خاموش کردن آن است. تعدادی کاربر نیز از خالی شدن باتری در هنگام شب که تلفن در حالت استراحت است خبر داده اند. البته این مورد اخیر در لومیا 800 نیز شایع بود که با یک آپدیت نرم افزاری رفع شد و گویا خاموش کردن NFC به بهبود عمر باتری کمک می کند ولی مشخص نیست که آیا NFC مشکل اصلی است یا خیر.

برای اندروید و iOS که پایگاه محکمی بین کاربران خود دارند بروز این موارد کمتر مشکل ساز است و حتی موارد بدتر از این هم زود از یادها می رود ولی باید در نظر داشت که پلتفرم قدرتمند ویندوز فون 8 یک رقیب تازه وارد و در صدد درست کردن پایگاهی قوی بین کاربران است، بنابراین چنین مشکلاتی می تواند در روند رشد آن وقفه بیندازد. به هر حال این روز ها از پیچیدن خبرها نمی توان جلوگیری کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 644
بازدید کل : 57542
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم