تازه های آی تی
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala


بزرگترین مزرعه تولید برق از انرژی خورشیدی در فرانسه


فرانسه با دارا بودن نیروگاه های اتمی جهت تهیه و تامین انرژی مورد نیاز خود در اروپا معروف است اما این دلیل نمی شود این کشور چشمان خود را بر روی تامین انرژی از طریق منابع ارزانتر و سالمتر ببندد مخصوصا با توجه به اتفاقات اخید در خصوص نیروگاه اتمی ژاپن که به نوعی بیم استفاده از این انرژی را در بین مردم و سران کشورها انداخته است . در فرانسه مزرعه ای با مساحت ۸۹ هکتار ایجاد شده که محصول آن نیروی برق با استفاده از انرژی پاک خورشیدی است . در این مساحت پنل های خورشیدی در سطحی وسیع برای مهار و تبدیل نیروی خورشید ایجاد شده اند که قرار است در سال ۱۸٫۲ مگاوات برق تولید نماید و در راستای تکمیل پروژه قرار است این مساحت به ۲۰۰ هکتار برسد و سالیانه ۱۰۰ مگاوات برق از این مزرعه ( یا همان نیروگاه خورشیدی ) تولید شود. این پروژه با این میزان توان تولید سالیانه بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اروپااست و باید دید نتیجه اینگونه حرکت ها منجر به دست کشیدن کشورهایی چون فرانسه از انرژی هسته ای – باتوجه به خطرات و مخاطرات آن – و رویکردی رو به جلو به سمت انرژی پاک و سبز خورشیدی خواهد داشت ؟؟

گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

با یک جفت از این کفش‌های جی.‌پی.‌اس دار هرگز گم نخواهید شد!


استفاده از مسیریاب‌های جی.پی.اس در کفش‌ها ایده جدیدی نیست اما این یک جفت کفش طراحی شده توسط دومینیک ویلکاکس قرار نیست مکان شما را به مادر عزیز و یا مقامات ذیربط گزارش دهد و تنها به‌نحوی به شما در پیدا کردن مسیر درست در صورت رفتن در مسیر اشتباه کمک می‌کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


در این کفش‌ها، که در واقع تحت پروژه موسوم به پروژه ردپای جهانی در نورث‌همپتون‌شایر سفارش داده شده‌اند، یک مسیریاب جی.پی.اس در نوک کفش به‌کار گرفته شده و آنتن آن نیز در انتهای کفش قرار گرفته است. ال.ئی.دی‌های تعیین مسیر و جهت‌دار نیز در قسمت جلو و برروی قسمت بالایی انگشتان پا دیده می‌شوند. این ال.‌ئی.دی‌ها به صورت نقاط دایره‌ای دیده می‌شوند. اما آیا این ال.ئی.دی‌ها همواره روشن هستند!؟ نه! تنها کافیست با اشاره پاشنه در واقع یک کلیک بر روی حسگر این مسیریاب انجام دهید تا ال.ئی.دی‌ها روشن شده و مسیر را نشان دهند!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کافیست پیش از پوشیدن این کفش مقصد خود را در آن تنظیم کنید که می‌تواند به طور مثال مقصد همیشگی شما به عنوان خانه باشد در غیر این صورت باید از نرم‌افزار نقشه این کفش استفاده کنید و مسیر خود را به آن اعلام کنید!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


باید اعتراف کنم که ال.ئی.دی‌های روی پنجه جلویی کمی بچه‌گانه به نظر می‌آیند اما خب به هر حال این یک ایده است و تا رسیدن به یک محصول تجاری ممکن است دیگر این نظر را نداشته باشیم و شاید حسگرهای لمسی جایگزین این ال.ئی.دی‌ها شوند و با فشار اندکی بر روی پنجه شما متوجه مسیر درست شوید! این ایده بهتری نبود!؟


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حرکت چشم‌های شما تبدیل به رمز عبورتان خواهند شد


اگر نگوییم موضوع امنیت در دنیای کامپیوترها مهم‌ترین ضروریت برای ورود به این مجموعه است، بدون شک باید آن‌را یکی از لازمه‌های اولیه برای در نظر گرفتن به حساب آورد. این موضوع از زمان پدیدار شدن شبکه اینترنت اهمیتی دو چندان پیدا کرده است و کارشناسان مختلفی در صدد پیدا کردن شیوه‌های امن‌تری برای حفظ امنیت کاربران هستند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه ایالتی تگزاس، محققان به تکنولوژی جدیدی در این رابطه دست پیدا کرده‌اند تا از طریق حرکات چشم افراد، امکان ایجاد رمز عبوری متمایز را برای آن‌ها داشته باشند.

در این شیوه، شما کافی است به دوربین کامپیوتر خود نگاه کنید تا بر اساس شکل حرکت چشم‌ها، شناسایی شده و وارد سیستم‌تان شوید. بر اساس تئوری‌های موجود (مانند اثر انگشت)، هر شخصی چشم خود را به شکل متفاوتی حرکت می‌دهد و نمی‌توان دو نفر را با یک شکل حرکتی پیدا نمود.

دانشمندانی که روی این پروژه کار می‌کنند عقیده دارند برای تکمیل شیوه تشخیص دقیق حرکت چشم افراد نیازمند اطلاعات تکمیلی بیشتری هستند که ممکن هست به حداقل ۳ سال و یا بیشتر زمان نیاز داشته باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آخرین پرواز آزمایشی مافوق صوت آمریکا، در سال 2013

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مدیران برنامه آخرین هواپیمای نظامی تجربی بدون سرنشین آمریکا که برای پرواز در شش برابر سرعت صوت طراحی شده از طرح پرتاب آزمایشی آن در سال آینده خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سومین پرواز آزمایشی هواپیمای Waverider یا X-51A چند ثانیه پس از پرواز در ماه اگوست بر روی اقیانوس آرام از هم گسست. مقامات نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر در مورد امکان پرواز هواپیمای چهارم و زمان آن اظهار بی‌اطلاعی کردند.

نتایج اولیه از بررسی بر روی دلیل بروز مشکل در پرواز ماه اگوست نشان داده که یک مساله ارتعاش تصادفی باعث شده یکی از باله‌های کنترل کننده زودتر مستقر شود؛ اگرچه هنوز مشخص نشده که آیا این امر دلیل اصلی آن بوده یا یک اختلال نرم‌افزاری یا قدرتی باعث آن بوده است.

هواپیمای Waverider برای دستیابی به سرعت شش ماخ یا بالاتر طراحی شده بود که شش برابر سرعت صوت بوده و مسافت میان نیویورک تا لندن را در کمتر از یک ساعت طی خواهد کرد. تحلیلگران گفته‌اند که ارتش آمریکا قصد دارد از این برنامه برای ساخت موشک‌های دارای کلاهک غیرهسته‌یی جهت دستیابی به هر منطقه از جهان در کمتر از یک ساعت استفاده کند.

نتایج بررسی‌ها بر روی آزمایش ناموفق سال جاری قرار است تا نیمه ماه دسامبر تکیمل شود. به گفته کارشناسان، در حال حاضر مهندسان آخرین هواپیمای آزمایشی این برنامه را برای اواخر بهار یا اوایل تابستان 2013 اصلاح کرده‌اند.

چهار هواپیمای X-51A برای ارتش آمریکا ساخته شده که به گفته نیروی هوایی، تنها یکی از آنها توانسته مدت بیش از سه دقیقه را در سرعت نزدیک به پنج برابر سرعت صوت در یک پرواز آزمایشی در سال 2010 به ثبت برساند. این هواپیماهای تجربی قرار است در پایان پروازها سقوط کنند و بازیافتنی محسوب نمی‌شوند.

پس از جدا شدن از یک بمب‌افکن B-22، یک تقویت‌کننده موشک سوخت جامد در مرحله ابتدایی پرواز هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد تا با کشیدن هوا به داخل در زمان حرکت رو به جلو بتواند سرعت را بالا ببرد. هزینه این هواپیماها به دلیل محرمانه بودن بخش زیادی از این برنامه نامعلوم باقیمانده است.

ناسا در سال 2004 توانست با یک هواپیمای دارای قدرت جت به سرعت 9.6 ماخ یا حدود 11 هزار کیلومتر در ساعت برسد اما دستگاه مورد استفاده آن موسوم به X-43 تنها برای چند ثانیه پرواز کرد و موتور مسی آن نتوانست در برابر این سرعت مقاومت کند.

مهندسان امیدوارند که هواپیمای مافوق صوت X-51A بتواند برای پنج دقیقه به پرواز ادامه دهد. برای محافظت از این هواپیما در برابر حرارت بسیار زیاد از کاشی های عایق استفاده شده که بر روی شاتل‌های فضایی ناسا نیز نصب شده بود. پرواز مافوق صوت معمولا از سرعت پنج ماخ آغاز می‌شود که پنج برابر سرعت صوت است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

فناوری جدید جزوه‌نویسی به شیوه دیجیتال

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این روزها جزوه‌نویسی و نت‌برداری به شیوه سنتی هم در معرض هجوم فناوری‌های نوین قرار گرفته است. برای مثال حالا دیگر قطعا می‌شود گفت كه استفاده از پست الكترونیك و ارسال پیام‌های كوتاه جایگزین اسناد كاغذی شده است.

اما اگر ازجمله افرادی هستید كه همچنان علاقه‌مندید جزوه‌هایی كه با دستخط خودتان نوشته می‌شود را مطالعه كنید یا به نت‌برداری از طریق صفحه كلید تبلت یا گوشی تلفن همراهتان عادت ندارید این نوید را به شما می‌دهیم كه فناوری‌های دیجیتالی برای این خواسته شما هم چاره‌ای اندیشیده است. در حقیقت این ابزارك دیجیتال پل ارتباطی میان شیوه‌های ارتباطی آنالوگ و دیجیتال است.

این ابزارك یك سیستم الكترونیكی قابل حمل است كه از نظر ظاهری شبیه به یك خودكار طراحی شده است، اما در حقیقت ساختاری به مراتب پیچیده‌تر دارد. در یك طرف این خودكار الكترونیك نمایشگر بسیار كوچكی وجود دارد كه هرآنچه با استفاده از قلم روی سطح (هر سطحی) می‌نویسید را ردیابی كرده و نسخه‌ای از آن را در حافظه سیستم ثبت می‌كند.

همچنین كلیدهای كوچكی نیز روی بدنه آن طراحی شده است كه به شما این امكان را می‌دهد تا متنی كه نوشته‌اید را از طریق Wi Fi با افرادی را كه مورد نظرتان است به اشتراك بگذارید. این سیستم می‌تواند افرادی كه در اطراف شما در وضع فعالی قرار دارند شناسایی كند.

به این ترتیب با استفاده از دستخط خودتان متنی را روی هر سطحی یادداشت می‌كنید. حسگرهای فوتوالكتریكی كه در نوك این قلم دیجیتال وجود دارد نوشته‌های شما را ردیابی می‌كند و در صورت درخواست شما نسخه‌ای از آن را به روش Wi Fi به هر شخص یا ابزاری كه مدنظرتان باشد ارسال می‌كند.

از سوی دیگر هر فرد دیگری نیز می‌تواند به همین طریق متنی را به قلم دیجیتال شما ارسال كند و شما این متن ارسال شده را روی نمایشگر آن مشاهده كنید البته این سیستم امكان ارسال نامه‌های رسمی را فراهم نمی‌كند و تنها از این روش می‌توان برای نت‌برداری یا جزوه نویسی و ارتباطات نوشتاری دوستانه استفاده كرد حتی استاد نیز می‌تواند از این روش برای ارسال متن مورد نظر به دانشجویانی كه در كلاس درس حضور دارند استفاده كند.

البته باید پذیرفت امكانات این ابزارك نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای ارتباطات نوشتاری میان افراد یا حتی گفت‌وگوی كلامی یا به‌طور كلی دیگر شیوه‌های ارتباطی میان افراد باشد.

اما به نظر می‌رسد سهولت كاربرد آن بتواند زمینه‌ساز گسترش كاربرد این ابزار در زمینه‌های مختلف باشد و بزودی كاربردهای متنوع دیگری از آن ظهور خواهد كرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تصاویر روش جدید برای آشپزی بدون اجاق!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بیرون از خانه و جایی که امکان روشن کردن آتش برای پختن غذا وجود ندارد، چه باید کرد؟ اهل سفرها و آن‌ها که دل به دشت و بیابان می‌زنند خوب می‌دانند که همیشه امکان درست کردن آتش یا همراه داشتن یک اجاق کوچک برای طبخ غذا در محیط بیرون مقدور نیست.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اما این توپ‌های جادویی راهی هستند برای این که بتوان قابلمه را روی زمین سرد گذاشت و بدون اجاق غذا پخت، این توپ‌ها فعلاً به تولید نرسیده‌اند و تنها یک طراحی مفهومی هستند از چیزی که در ذهن طراحان آن‌هاست.

این گوی‌های آتشین در خود انرژی ذخیره می‌کنند و در موقع نیاز می‌توانند انرژی ذخیره شده را به حرارت تبدیل کنند، حالا تنها باید منتظر ساخته شدن این وسیله جدید بود و البته در خوردن غذاهایی که با آن طبخ می شود حواس جمع که یک وقت این گلوله های آتشین را قورت ندهیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دستکشی که در هوای سرد موبایل می شود


برای شماره گیری با این دستکش تنها کافیست که با فعال کردن فرمان صوتی گوشی انگشت کوچک را به دهان نزدیک کرده و نام فرد مورد نظر را گفت، این ایده جالب قطعا برای کشورهای سرد سیری و فصول سرد سال مناسب است
فان مهر : هیچ کس علاقه ای ندارد که در هوای سرد دستش را از جیب بیرون بیاورد و با تلفن همراه صحبت کند و حتی اگر در هوای سرد دستکش هم در دست باشد شماره‌گیری با موبایل سخت است و نگه داشتن آن هم همین‌طور و ممکن است از دست سر بخورد.


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


این مسئله باعث شده تا عده‌ای از مهندسان خوش ذوق دستکشی بسازند که با آن نیازی به در دست گرفتن تلفن برای جواب دادن نباشد، این دستکش دارای یک میکروفون در انگشت کوچک و بلند گویی در نوک انگشت شست است و از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای شماره گیری با این دستکش تنها کافیست که با فعال کردن فرمان صوتی گوشی انگشت کوچک را به دهان نزدیک کرده و نام فرد مورد نظر را گفت، این ایده جالب قطعا برای کشورهای سرد سیری و فصول سرد سال مناسب است اما استفاده کنندگان این دستکش تا زمانی که مردم این اختراع را بشناسند و به آن عادت کنند باید با نگاه‌های بهت زده دیگران کنار بیایند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

روباتی که خواب شما را نقاشی می کند


در یک ابداع تازه، قرار است روباتی، الگوهای خواب مهمانان چند هتل را با استفاده از قلم‌مو و یک بوم سیاه، به تصویری هنری تبدیل کند. هنوز فرصت برای شرکت در این پروژه باقی است.
فان مهر : معمولا سنجش‌هایی که در مورد خواب انجام می‌گیرند، با استفاده از حس‌گرهای متصل شده به سر فرد در حالت خواب صورت می‌گیرند و نمودارها و گراف‌هایی را در بر می‌گیرند که بر اساس امواج مغزی به دست می‌آیند. اما حالا، روباتی ساخته شده که از روشی مشابه برای خلق نوعی هنر استفاده خواهد کرد. این روبات بخشی از یک پروژه شش هفته‌ای به نام تجربه هنر خواب است که در هتل‌های آیبیس در کشورهای فرانسه، آلمان و انگلستان در حال اجراست.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به گزارش دیسکاوری، این کار با ۸۰ حس‌گر کار گذاشته شده در رختخواب اتاق هتل آغاز می‌شود. این حس‌گرها مولفه‌های خواب را در فاصله زمانی نیمه شب تا ساعت هفت صبح ثبت می‌کنند، از جمله حرکت، دمای بدن و صدا. این اطلاعات از طریق بی‌سیم به روباتی منتقل می‌شود که در پاریس قرار دارد. روبات از یک الگوریتم برای تبدیل اطلاعات رسیده به یک اثر هنری استفاده می‌کند و آن را با استفاده از مجموعه‌ای از قلم‌موها روی یک بوم سیاه به تصویر می‌کشد. نتیجه، یک تصویر زیبا از چیزی است که به نظر می‌رسد خواب فرد بدان شباهت دارد. شاید این کار،‌ ترکیب کردن بهترین یافته‌های علمی با هنر باشد.

قرار است که ۴۰ مهمان هتل الگوهای خواب خود را به اثری تبدیل کنند که شاید بتوان گفت تا به امروز، جالب‌ترین نوع هنر مرتبط با خواب باشد. مجموعه مهمانانی که در پاریس می‌توانند در این پروژه شرکت کنند، تکمیل شده است، اما اگر به این پروژه علاقمند شده‌اید و در این ماه، در یکی از شهرهای برلین یا لندن خواهید بود، می‌توانید با مراجعه به صفحه ایبیس در فیسبوک شانس خود را برای داشتن یک اثر هنری از خوابتان امتحان کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 147
بازدید ماه : 673
بازدید کل : 57571
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم