تازه های آی تی
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala


هیت سینکی که ۳۰ بار بهتر از بهترین خنک کننده های امروزی است

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کامپیوترها همواره داغ می شوند و گرما برای قطعات الکترونیکی مضر است. برای اینکه گرمای تولید شده دور شود از فن و هیت سینک (Heatsink یا سینک گرما وسیله ای است دارای پره های متعدد که سطح انتقال حرارت را افزایش داده و قطعات داغی مثل CPU و GPUو VRM ها را خنک می کند) استفاده شده و گرما از کیس خارج می شود. اما Sandia یک طرح مفهومی دارد که ترکیبی از فن و هیت سینک را برای خنک کاری استفاده می کند و بنابر ادعای آنها این طرح قادر است تا ۳۰ برابر بازدهی بهتری نسبت به سیستم های خنک کاری فعلی داشته باشد.

سیستم خنک کاری Sandia شامل یک هیت سینک می شود که با سرعت ۲۰۰۰ دور بر دقیقه می چرخد، درست مثل یک فن که همزمان هیت سینک هم هست. دور بالایی نیست اما نکته اینجاست که چیپ را نیز بلند کرده و در فاصله ای در حد یک هزارم اینچ (هر اینچ برابر با ۲٫۵۴ سانتی متر است) و معلق در هوا نگه می دارد در این صورت مقاومت حرارتی از بین می رود. هوا از بالا وارد هیت سینک شده و بعد از حرکت در داخل شیارها از کناره خارج می شود. این طرح وضعیت جمع شدن غبار را نیز بهتر می کند، مساله ای که برای بازدهی خنک کاری بسیار مهم است. با توجه به اینکه چیپ و سیستم خنک کاری در هوا معلق هستند سیستم بسیار کم صدا خواهد بود. قرار است ساخت این طرح توسط یک کمپانی سخت افزاری انجام شود و شاید به زودی شاهد کاربرد آن باشیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کاغذ دیواری ضد وای فای

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


امروز در مورد بهتر کردن ارتباط وای-فای صحبت کردیم. اما بعضی وقت ها هم ممکن است دلتان بخواهد جلوی این امواج را بگیرید! مثلا اینکه نخواهید همسایه ها هیچ راهی برای ورود به شبکه بی سیم تان داشته باشند. برای عده ای خوش شانس حدس زدن پسورد مودم همکاران و همسایه ها چندان کار مشکلی به نظر نمی رسد. رنگ، گل، میوه، و یا شاید هم نام حیوان مورد علاقه می تواند پسورد مودم وایرلسی باشد که چند متر آنطرف تر در حال کار است و می تواند مورد حمله هکر ها قرار گیرد. البته برای جلوگیری از این کار راه های مختلفی وجود دارد، یکی از آنها استفاده از این کاغذ دیواری ضد وای فای است!

دانشمندان انستیتو پلی تکنیک دانشگاه Grenoble INP طرح یک کاغذ دیواری ضد وای فای را ارائه کرده اند که به دلیل استفاده از کریستال های نقره در غشای آن، می تواند مقابل انتشار سه نوع فرکانس ناشی از عملکرد مودم ها و روتر های وایرلس را سد کند تا به نحوی محیط های مختلف را در برابر استفاده های ناخواسته حفاظت کند.

جالب آنجا است که ساختار آن به گونه ای خواهد بود که بر روی عملکرد تلفن های بی سیم و موبایل مورد استفاده در محیط اختلالی ایجاد نخواهد کرد. برای حفاظت محیط بایستی کلیه سطوح سقف،زمین و دیوار ها را با آن پوشاند و به نظر می رسد که برای فضاهایی که دارای پنجره های بسیار هستند چندان راه کار خوبی محسوب نمی شود.

ایده این کاغذ دیواری و دیگر دیوار های مسدود کننده طرح جدیدی نیست و تقریبا از سال 2004 تلاش های زیادی بر روی ساخت نمونه های تجاری شده است، اما قرار است این محصول فروش خود را در طرح ها و رنگ های متنوع از سال آینده آغاز کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گرمتان است؟ این پیراهن شما را خنک می‌کند!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با شروع فصل تابستان و بالطبع افزایش دمای هوا، بسیاری به دنبال مکانی خنک‌تر برای خود می‌گردند و کسی چندان راضی نمی‌شود تا در زیر آفتاب داغ اقدام به یک پیاده‌روی تفریحی نماید!

اما شرکتی به نام آپولو (با ویندوز فون اشتباه نگیرید!!) اقدام به طراحی پیراهنی کرده است که طبق ادعای تولید کننده شما را خنک نگاه می‌دارد. این پیراهن از موادی به نام Phase change Materials ساخته شده است که گرما را از بدن شما به بیرون کشیده و سبب خنک نگاه داشته شدن بدنتان در هوای گرم می‌شود.

البته به جای اینکه این پیراهن هوای گرم را به محیط بیرون انتقال دهد، آن را در خود نگاه داشته و زمانی که شما وارد یک محیط خنک شوید گرما را به شما باز می‌گرداند تا همیشه بدنتان در یک دمای معتدل قرار داشته باشد. البته این تمام هنر پیراهن آپولو نیست و خاصیت ضد باکتریایی آن سبب مصون ماندن بدن در مقابل میکروب‌ها خواهد شد.

این پیراهن هنوز برای عرضه عمومی آماده نشده است اما طبق گفته‌های سازنده به زودی وارد بازار خواهد شد و قیمت در نظر گرفته شده برای آن چیزی در حدود ۱۲۹ دلار خواهد بود. آیا شما هم یکی از این پیراهن‌ها می‌خواهید؟!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اسکنر قابل حمل Doxie برای دوران جدید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این روزها انواع و اقسام اسکنرهای پرتابل به بازار ارایه می شود و این هم یک اسکنر جدید با طراحی زیبا از شرکت Doxie، این محصول با پشتیبانی از کارت حافظه 2 گیگابایتی میتواند اسناد و عکس های شما را به راحتی و با فشردن یک دکمه اسکن کند.

شما میتوانید این اسکنر را به راحتی با خود حمل کرده و در هر جایی از آن استفاده کنید. سایز این اسکنر نیز به اندازه ای کوچک است که به راحتی درون یک کشو جا می شود. بعد از اسکن کردن نیز فایل های شما به صورت اتوماتیک به فایل های پی دی اف قابل جستجو تبدیل می شوند و میتوانید به راحتی آن ها را به کامپیوتر یا آیفون و آی پد خود منتقل کنید. بنابراین این اسکنر دارای یک نرم افزار OCR داخلی است.

به علاوه با استفاده از اپلیکیشن مخصوص این اسکنر میتوانید فایل های اسکن شده را به دراپ باکس، Evernote و... منتقل کنید. این اسکنر به وای فای مجهز نیست و قیمت آن نیز 149 دلار می باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تماشای فیلم های یوتیوب در آیفون بصورت سه بعدی


آیا تاکنون به این فکر کرده اید که با گوشی آیفون خود به تماشای فیلم آن هم به صورت سه بعدی بنشینید؟ شاید در جواب بگویید این گوشی محبوب چنین امکانی را ندارد اما باید گفت یکی از نقاط قوت آیفون علاوه بر اپلیکیشن های کاربردی و زیاد، لوازم جانبی و ابزار ارایه شده توسط شرکت های گوناگون برای استفاده بهتر و راحت تر از این محصول اپل است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک شرکت ژاپنی ابزاری جالب عرضه داشته تا بتوان با iphone به تماشای فیلم های سه بعدی پرداخت. در واقع این ابزار یک کیس مخصوص آیفون است که گوشی درون آن قرار گرفته و با دو چشمی آن می توان صفحه نمایش را به صورت سه بعدی تماشا کرد.با این کیس می توان به سادگی فیلم های آپلود شده بر روی سایت یوتیوب را سه بعدی مشاهده کرد. قیمت این وسیله و ایده نسبتا خوب ۲۵ دلار می باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هدفون با امکان پخش موسیقی


هدفون یکی از مهم‌ترین ابزار برای افرادی است که بیشتر اوقات فراغت خود را به گوش فرا دادن به موسیقی اختصاص می‌دهند، می‌باشد و همین به صنعتی پول ساز تبدیل شده است مخصوصاً در حال حاضر که گوشی‌های هوشمند و دستگاه های پخش موزیک جزئی از زندگی هر فرد شده است. کیفیت ، قیمت و وزن مناسب فاکتورهای انتخاب یک هدفون خوب است اما اگر هدفون خود امکان پخش موزیک را داشت خیلی بهتر بود زیرا هم نیاز به داشتن یک موزیک پلیر برطرف می‌شود و هم در هزینه صرفه جویی می‌شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

DNSB-80677 هدفونی است که تمام این قابلیت‌ها را یکجا دور هم جمع کرده است و می‌تواند همراه مناسبی برای گوش دادن به موزیک باشد.این هدفون که دارای طرح هدفون‌های قدیمی می‌باشد با پشتیبانی از کارت حافظه SDHC تا میزان ۳۲ گیگابایت فضای زیادی را برای ذخیره موزیک را به دارنده آن می‌دهد و فرمت های mp3 و wma را پشتیبانی می‌کند. دکمه های کنترل موزیک بر روی بدنه بیرونی گوشی تعبیه شده است و با هر بار شارژ می‌توان تا ۱۶ ساعت موسیقی به صورت مداوم گوش داد. این هدفون تنها ۱۶۰ گرم وزن دارد و قیمت آن ۲۰۰۰ ین ژاپن معادل ۲۵ دلار می‌باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

EcoXpro اسپیکر و کیس ضد آب برای گوشی‌های هوشمند


لوازم الکترونیکی و دیجیتالی میانه خوشی با آب و رطوبت ندارند و هیچ یک از دارندگان آن‌ها دوست ندارند گجت های الکترونیکی خود را درون آب ببینند اما ابزار و وسایلی هست که این اجازه را به آن‌هایی که می‌خواهند حتی در شرایط رطوبتی گجت های خود را همراه داشته باشند. EcoXpro می‌تواند یک نمونه موفق از این ابزار باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


EcoXpro یک اسپیکر ضد آب است که درون آب هم می‌توان با آن به موسیقی گوش داد. این اسپیکر به گونه ای طراحی شده است که می‌توان گوشی هوشمند خود را اعم از آیفون ، اندرویدی یا ویندوز فونی و یا هر دستگاه پخش موزیک را در درون آن قرار داد و به کمک پورت ۳٫۵ میلی متری آن را به کیس متصل و حتی درون آب هم از موسیقی لذت برد. این اسپیکر می‌تواند به مدت ۳۰ ساعت بر روی آب شناور باشد و به پخش موزیک ادامه دهد و قیمت آن ۸۰ دلار می‌باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

موس بی سیم هوایی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


طراحی گجت های متفاوت کامپیوتری برای طراحان آنها هیجان خاصی داشته است به طوری که اخیرا طراحی های متفاوتی برای کیبورد،ماوس،اسپیکر و سایر قطعات کامپیوتری مشاهده شده است.یکی از این طرح های متفاوت ساخت ی موس بی سیم است که همانند یک دستکش در دست قرار گرفته می شود و با حرکت دست می توان نشانگر موس را حرکت داد .

شیوه کار آن به این شکل است که از طریق انگشت اشاره و انگشت شصت ، مانند دستکش در دست قرار گرفته می شود و با حرکت انگشت اشاره نشانگر موس به حرکت درمی آید.بر روی انگشت اشاره سه دکمه تعبیه شده است که برای کلیک راست،کلیک چپ و توقف آنها بوده و از طریق انگشت شصت می توان سه کلید دلخواه را کلیک کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 671
بازدید کل : 57569
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم