قفل‌ کردن ‌فرم‌ها در ‌اسناد
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

نرم‌افزار Microsoft Word امکانات مختلفی را برای محدود کردن فایل‌های ذخیره شده در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از آنها رمزگذاری روی فایل ذخیره شده یا اعمال محدودیت در ویرایش فایل است. بسیاری از کاربران از قابلیت اعمال محدودیت فایل به شکلی استفاده می‌کنند که کل فایل غیرقابل ویرایش می‌شود اما نسخه ۲۰۱۰ این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا فقط برخی قسمت‌های فایل موردنظرتان را محدود کنید و بقیه قسمت‌ها را باز بگذارید.

به این ترتیب اگر بخواهید فرمی ‌را برای افرادی ارسال کنید که نتوانند عبارات ثابت موجود در صفحه را تغییر بدهند اما این امکان را داشته باشند که بخش‌هایی همچون نام و نام خانوادگی را تکمیل و فایل جدید را برای شما ارسال کنند، براحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و فایل آماده شده را در اختیار آنها قرار دهید. انجام این کار نیز به روش زیر امکان پذیر است:

۱‌‌ـ‌ ابتدا نرم‌افزار Word 2010 را باز کنید.

۲‌‌ـ‌ به تب Review مراجعه کرده و روی گزینه Restrict Editing کلیک کنید.

۳‌‌ـ‌ می‌بینید که پنجره جدید در سمت راست نرم‌افزار نمایش داده می‌شود. در این پنجره گزینه Allow only this type of editing in the document را به حالت فعال درآورده و از منوی کشویی نیز گزینه No changes (Read only) را انتخاب کنید.

۴‌‌ـ‌ قسمت‌هایی از متن خود را که قصد دارید دیگران قادر به ویرایش آنها باشند، به حالت انتخاب درآورید.

۵‌‌ـ‌ از بخش Exceptions علامت چک مارک کنار گزینه Everyone را فعال کنید و در نهایت گزینه Yes Start Enforcing Protection را برگزینید.

۶‌‌ـ‌ در پنجره به نمایش درآمده رمز عبور دلخواه خود را ۲ بار وارد کنید تا اعمال محدودیت‌ها روی فایل شما اجرا شود. پس از انجام این مراحل مشاهده می‌کنید که فقط بخش‌های مشخص شده توسط شما قابل ویرایش هستند و دیگر بخش‌ها را نمی‌توان ویرایش کرد.

توجه: برای حذف محدودیت‌های ویرایشی نیز ‌باید پس از کلیک روی گزینه Restrict Editing از تب Review، گزینه Stop Protection را انتخاب کنید. در این مرحله پس از وارد کردن صحیح رمز عبور، محدودیت‌های اعمال شده حذف می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 674
بازدید کل : 57572
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم