پیشرفته ترین تکنولوژیهای دنیا
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

لامپ به سبک کارت اعتباری!


مطمئنا گاهی اوقات برایتان پیش آمده که بخواهید درون کیف پول یا کیف دستی تان را نگاه کنید اما نور کافی در دسترس نبوده است. با این لامپ کارتی، به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید. نکته قابل توجه اینجاست که این لامپ می تواند انرژی لازم برای روشن شدنش را از نیروی مغناطیسی موجود در کارت های اعتباری دریافت کند!


 



لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل


اگر دارای اتومبیل باشید و یا حتی نباشید مطمئناً یک‌بار هم نام تیوبلس به گوشتان خورده است.نوعی از لاستیک‌های رادیال و پهن که با موادی خاص منافذ آن را گرفته و درون آن را پر از هوا ( باد ) می‌کنند و دیگر از تیوب به شیوه قدیمی خبری نیست . جدیداً کمپانی معتبر و پیشرو در زمینه تولید لاستیک یعنی بریجستون طرحی از لاستیک را ارایه داده که می‌توان از آن به عنوان انقلابی در صنعت لاستیک نام برد. این نوع لاستیک جدید که ایرلس ( Airless) نام دارد و بریجستون در نمایشگاه ماشین توکیوی ژاپن از آن رونمایی کرده دیگر هوا یا همان باد لاستیک را هم حذف نموده تا دیگر غم کم بادی یا پنچری لاستیک خود را نخورید!!



این لاستیک از رویه ای نرم و آج مانند تشکیل شده که در زیر آن شبکه ای مشبک قرار دارد و دیگر تیوب و محل قرار گیری و فشرده سازی هوا شبیه آنچه در لاستیک‌های کنونی است در آن معنی و مفهومی ندارد.جنس این لاستیک‌ها از مواد بازیافتی است که می‌تواند مورد تایید انجمن‌های طرفدار محیط زیست باشد. البته ساخت این نوع لاستیک قبلاً و در ۶ سال پیش توسط میشلن یکی دیگر از غول‌های لاستیک سازی جهان آغاز شده که در سال ۲۰۰۶ به عنوان طرح برتر برگزیده شد.همان طور که در شکل می‌بینید این تایرها یادآور نسل اول تایر در ماشین‌های قدیمی است که دارای جنس سفت و غیر قابل انعطافی بوده است و نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. این طرح البته هنوز یک مدل مفهومی است و هنوز تصمیمی دال بر تولید انبوه آن از طرف کمپانی بریجستون اتخاذ نشده است.




گیتار بدون سیم!


این گیتار فوق لمسی که در استودیو Givingshape طراحی شده، Battaglia نام گرفته و با حذف سیم های گیتار و اضافه کردن یک صفحه تمام لمسی(fulltuch) به کاربر اجازه می دهد تا تعداد سیم ها و فرت ها (frets) را به دلخواه تنظیم کند و تمام سبک های موسیقی رو اجرا کند بدون این که مجبور باشد از چند گیتار استفاده کند. همچنین با قابلیت ایجاد جلوه های صوتی امکان سفارشی سازی بی پایان و بی نهایت این گیتار تکمیل می شود.









رول لیوان


لیوان های یکبار مصرف امروزه در همه جا دیده می شوند خصوصا در ادارات و سازمان ها و کنار آبخوری ها ؛ این ایده طرحی برای لیوان های کاغذی یکبار مصرف است.



ایده اصلی این طرح، کم حجم نمودن لیوان های یکبار مصرف قبل و پس از مصرف است، لیوان ها به صورت یک رول طراحی شده اند که تعداد بسیاری لیوان در حجم کمی قرار می گیرند و حمل و نقل آن بسیار آسان می شود همچنین لیوان های مصرف شده و زباله ها نیز حجم کمی پیدا می کند و جمع آوری آنها سهل است.

طراح خوش ذوق این ایده Lee Jaebin نام دارد.




با ابداع دستگاه FMRI ، امکان برقراری ارتباط با بیماران در کما


محققان دانشگاه ماستریخت در هلند دستگاهی را ابداع کرده اند که صدا را به افرادی که اصلا قادر به صحبت یا حرکت نیستند، هدیه می دهد و امکان برقراری ارتباط با بیمارانی که در کما هستند را فراهم می کند. این دستگاه بر پایه تحقیقات پیشین ساخته شده است که از فناوری اسکن fMRI از آن استفاده شده بود. در این شیوه افراد می توانند پاسخ بله/ خیر داده و یا به سوالات چند گزینه ای پاسخ دهند. این راهبرد جدید امکان مکالمه کاملی را فراهم می کند.

اسکن FMRI یک شیوه غیر تهاجمی است که فعالیت مغز را با تشخیص تغییرات در اکسیژن رسانی و جریان خون که در واکنش به فعالیت های عصبی صورت می گیرد، اندازه گیری می کند. قبلا از این دستگاه برای ارزیابی سطح هوشیاری در افرادی که در وضعیت غیرهوشیار و نباتی قلمداد می شوند و نمی توانند به سوالات بله و خیر پاسخ دهند، استفاده می شد.

اکنون این دستگاه گسترش یافته و به افراد امکان می دهد تا به سوالات چند گزینه ای که چهار یا تعداد کمتری پاسخ احتمالی دارند، جواب دهند. بتینا سورگر محقق دانشگاه ماستریخت و همکارانش اکنون این راهبرد را یک گام به پیش برده اند و یک هجی کننده لغات اسکن مغز در زمان واقعی ارائه کرده اند. تیم سورگر با استفاده از یک شیوه کدگذاری حروف که در آن از شرکت کنندگان خواسته می شد یک کار خاص ذهنی را برای یک دوره زمانی معلوم انجام دهند تا یک ویژگی خاص را مشخص کنند.

در این شیوه 27 الگوی مغزی مجزا متناظر با هر یک از حروف الفبا و کاراکتر فاصله ایجاد شد. این شیوه کدگذاری حروف، نیازمند هیچ آموزشی نیست و این 27 الگوی مغزی مجزا به طور خودکار می توانند در زمان واقعی کدگذاری شوند. محققان در انجام آزمایش های مکالمه ای، دیدند که شرکت کنندگان یک مکالمه کوتاه و کوچک را با سوالاتی که دارای جواب قعطی نیستند برگزار کردند.

هر شرکت کننده مورد آزمایش توانست به طورموفقیت آمیزی طی یک جلسه یک ساعته به پاسخ برسد. از آنجا که دستگاه های MRi تجهیزات بزرگ و گرانقیمتی هستند سورگر امیدوار است این فناوری fMRI که وی وهمکارانش ابداع کرده اند بتواند شیوه قابل حمل و نقل و کم هزینه ای برای اندازه گیری جریان خون در مغز شود. نتایج این تحقیقات درنشریه CurrentBiology منتشر شده است.



کنترل تلفن همراه با حلقه مغناطیسی


این روزها تلفن های هوشمند با سیستم عامل های دوست داشتنی شان انجام کارهای زیادی را با گوشی تلفن همراه ممکن می کنند. اما برای انجام هر کاری ناچار هستیم که دست را در جیب و یا کیف ببریم و گوشی را در دست بگیریم.

طراحان شرکت نوکیا قصد دارند با کمک یک حلقه مغناطیسی به نام Nenya نیاز به گرفتن گوشی در دست را هم تا جای ممکن کم کنند. ظاهر این حلقه همانند دیگر حلقه های تزئینی و زیبا است. اما در واقع این یک آهنربای بسیار قوی است که با چرخاندن آن دور انگشت دست می توان عملکرد تلفن همراه را کنترل کرد.

تنها کافی است که کاربر این حلقه را به دست کند. اگر این حلقه در جهت و محور های مختلف چرخانده شود باعث تغییر شدت میدان مغناطیسی در اطراف آن می شود. تغییرات این شدت میدان مغناطیسی به یک دستبند که به مچ دست کاربر بسته می شود ارسال می شود. این دستبند نیز از طریق بلوتوث با گوشی موبایل که احتمالا در جیب و یا کیف کاربر است در ارتباط است.

طراحان توانسته اند 8 وضعیت چرخش را برای حلقه دور انگشت دست تعریف کنند. برای مثال اغلب افراد دوست دارند حلقه را 45 درجه دور انگشت بچرخانند. هر یک از این حالات تعریف کننده وضعیتی برای استفاده از امکانات تلفن است که سیگنال مورد نظر از طریق سنسور و بلوتوث به گوشی ارسال می شود. تصورش را بکنید. تنها با چرخش حلقه می توان موسیقی پخش کرد یا صدا را کم و زیاد نمود.

جالب آنجاست که این حلقه می تواند در هر یک از انگشتان دو دست قرار گیرد و مهم نیست که دستبند به کدام مچ دست کاربر بسته شده باشد. البته این طرح هنوز مشکلات مختلفی را در مقابلش دارد. مچ بندی که مجبور به پوشیدنش هستیم فعلا بزرگ و زشت است و باید روی آن کار بشود. خود میدان مغناطیسی حلقه هم ممکن است دردسر ساز بشود و در مکان های مختلف این امکان وجود دارد که اشیای فلزی کوچک را به طرف ما جذب کند. اما در هر صورت این ایده می تواند آینده دل انگیزی برای اسمارت فون ها و کاربرانش باشد و امیدواریم در آینده حلقه ها هم به عنوان وسیله های جانبی تلفن های هوشمند به فروش برسند.

منبع : نارنجی



کلاه‌ ایمنی هوشمند


یک تصادف وحشتاک اتفاق افتاده است، تا کسی پیدا شود و متوجه شدت آسیب موتورسوار شد و برای انتقال مصدوم به اورژانس زنگ بزند، دقایق باارزشی تلف می‌شود، اما در میان، مداخله کسی یا بهتر بگویم چیزی اوضاع را تغییر می‌دهد، کلاه ایمنی موتورسوار. کلاه ایمنی به ۹۱۱ زنگ می‌زند و مصدوم نجات پیدا می‌کند.

ایده ساختن یک کلاه ایمنی هوشمند به تازگی یکی از پنج طرح آزمایشی برنده مسابقه ایده‌پردازی تویوتا شده است. کلاه ایمنی هوشمند می‌تواند علاوه بر حفاظت از سر دوچرخه‌سوارها، موتورسیکلت‌سوارها، کارگران یا ورزشکاران، شدت ضربه را برآورد کند و در صورت اینکه شدت ضربه را خطرناک ارزیابی کند، رأسا با مراکز اورژانس تماس بگیرد.

سخت‌افزار این کلاه، شامل یک جفت مدار الکترونیکی، دو شتاب‌سنج و سه ژیروسکوپ است که پیوسته، تکان‌ها و حرکات سر را پایش می‌کنند و روی یک کارت حافظه میکرو SD ثبت می‌کنند، یک باطری کوچک هم انرژی سیستم را تأمین می‌کند.



مخترعانی که در حال کار روی این کلاه هوشمند هستند، امیدوارند که به زودی به جای ثبت اطلاعات روی کارت حافظه، اطلاعات را به صورت وایرلس ثبت کنند و قیمت تمام‌شده کلاه را پس از ورود به بازار از ۸۰۰ دلار فعلی به ۳۰ تا ۴۰ دلار برسانند. این کلاه از نرم‌افزار شبیه‌سازی تویوتا که می‌تواند میزان آسیب به نقاط مختلف بدن را تخمین بزند، بهره می‌برد.
 



ساخت قطار هوایی خورشیدی


سیستم مفهومی JPods‌ نمونه ای از خطوط حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT)‌ است كه انرژی مورد نیاز برای حركت كابین های الكتریكی توسط پنل های خورشیدی تأمین می شود. با توجه به لزوم ایجاد تغییرات اساسی در نسل جدید سیستم های حمل و نقل و استفاده از سوخت های پاك، سیستم‌های حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT) طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند.
سیستم حمل و نقل بدون ایجاد ترافیك، بدون نیاز به جای پارك، استفاده از سیستم هوشمند رایانه‌یی برای مسیریابی خودكار و ‌استفاده از انرژی خورشیدی از جمله مزیت‌های سیستم مفهومی JPods است كه توسط "بیل جیمز" طراحی شده است.

در سیستم JPods كابین های الكتریكی مجهز به چهار تا شش صندلی در زیر خطوط ریلی هوایی به حركت در می آیند. وزن هر كابین 226 كیلوگرم است كه می تواند تا وزن 544 كیلوگرم بار یا مسافر را تحمل كند. سیستم كنترل كننده چرخ ها و حسگرهای نصب شده بر روی كابین و خطوط ریلی با قابلیت برنامه ریزی شدن، مانع از برخورد كابین ها با یكدیگر در طول مسیر می شوند.

انرژی مورد نیاز برای به حركت در آمدن كابین های الكتریكی از طریق پنل های خورشیدی فتوولتائیك (PV) تأمین می شود. پنل های خورشیدی بر بالای سطح خطوط ریلی نصب می‌شوند؛ عرض خطوط ریلی چهار متر در دو مسیر رفت و برگشت است كه در ایستگاه ها عرض آنها بین شش تا 10 متر افزایش می یابد. سرعت سیستم مفهومی JPods حدود 48 كیلومتر در ساعت است و می تواند بسته به نوع كاربری از موتورهای با قدرت 700 وات تا 6.5 كیلووات استفاده كند.

سیستم رایانه‌یی قادر است به صورت خودكار بهترین مسیر را تعیین كند. انرژی مصرفی نیز یك دهم خودرو یا اتوبوس است كه باعث كاهش چشمگیر هزینه ها می شود. یك نمونه آزمایشی از سیستم مفهومی JPods در ابعاد كوچك برای نشان دادن نحوه عملكرد سیستم طراحی شده است



ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند


پژوهشگران دانشگاه توکیو توانستند با استفاده از حباب صابون نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را بسازند. به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، این پژوهشگران با ابتکاراتی موفق شدند از حباب صابون به عنوان یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مستحکم استفاده کنند. مطابق گزارش وب سایت digitaltrends ، پژوهشگران دانشگاه توکیو در ژاپن موفق شده‌اند تصاویری را بر روی یک حباب صابون پخش کنند.

به گفته این دانشمندان در حالت معمولی سطح بیرونی حباب صابونی قادر به انعکاس نور‌ها و تصاویر نیست. آنها برای حل این مشکل سطح بیرونی حباب‌های صابون را در معرض امواج مافوق صوتی قرار دادند که از چند بلندگو پخش می‌شد.

امواج مافوق صوت، تنیدگی متراکم غشای بیرونی حباب را کاهش می‌دهد و بافت ماتی به آن می‌بخشد که قابلیت انعکاس نور و تصاویر را داراست. مشکل دیگر استفاده از حباب صابون به عنوان صفحه نمایش، شکنندگی و نازک بودن آن است و ممکن است با تاثیر کوچک‌ترین محرکی بترکد.

دانشمندان ژاپنی برای جلوگیری از ترکیدن حباب صابون ترکیب شیمیایی جدیدی ساختند که استحکام و انعطاف‌پذیری حباب را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. این ترکیب از شکر، گلیسیرین، صابون، آب، شیر و روکنشگرهای شیمیایی به دست آمده است.

استفاده از این ترکیب استحکام و انعطاف‌پذیری حباب را تا حدی افزایش می‌دهد که حتی با فرو بردن انگشت نمی‌توان آن را ترکاند. دانشمندان متوجه شدند که با تغییر بسامد امواج صوتی می‌توانند قابلیت بازتابی حباب صابون و در نتیجه شفافیت تصویر پخش شده بر روی آن را به نحو دلخواه تغییر دهند. دستیابی به این قابلیت از این جهت مهم است که صفحه نمایش‌های مدرن امروزی هیچکدام چنین قابلیتی ندارند.



لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور


بشر همیشه به دنبال تکامل و آسان تر کردن کارها است، حتی در ساده ترین کارها نیز به دنبال راهی برای راحتی بیشتر است. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که از اینکه از جای خود برخیزید و چراغ اتاق را روشن و یا خاموش کنید کلافه شده باشید و یا برای روبه رو نشدن با این مشکل، جای خوابیدن خود را درست در کنار کلید لامپ قرار دهید.

خوشبختانه شرکت INSTEON تولید کننده تکنولوژی های اتوماسیون خانگی، راهی را پیدا کرده که شما خود را در این شرایط بد نبینید! تولید یک ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور.

این لامپ های 60 واتی با قیمت 30 دلار میتوانند با یک ریموت کنترل از راه دور روشن و خاموش شوند. ریموت کنترلی که همان تلفن هوشمند شما است و هم برای آی او اس و هم اندروید موجود است. این لامپ ها دارای یک آدرس شبکه واحد هستند (که روی هر لامپ حک شده) و فورا توسط شبکه INSTEON شناسایی می شوند، این به این معنا است که شما میتوانید لامپ را به راحتی تعویض کنید و نگران شناسایی لامپ ها در شبکه نباشید.

با این سیستم انعطاف پذیر، قابل گسترش، قابل اطمینان و درخشان می توانید سیستم خانگی خود را بسط دهید. میتوانید ال ای دی INSTEON را بعنوان کنترل کننده به صفحه کلید، سنسور حرکتی، سنسور درب و یا حتی تلفن خود متصل کنید. همچنین میتوانید تعدادی لامپ را به یک کنترل کننده وصل کرده و آنها را همزمان روشن و یا خاموش کنید.

با زدن یک یا دو تپ روی نمایشگر، فشار دادن و نگه داشتن کنترل، میتوانید تنظیمات آن را برای هر محیطی جداگانه تنظیم کنید. سیستم نصب این لامپ ها نیز بسیار ساده است و در سه شماره میتوانید نور خانه خود را با این لامپ ها تنظیم کنید.



هدست بی سیم هوشمند سونی و کارایی هایی فراتر از انتظار


اجازه ندهید نام این هدست شما را فریب داده و کارایی یک مدل معمولی را به یاد شما آورد. این هدست فقط برای گوش دادن به موسیقی نیست. کارایی و عملکرد آن حتی از یک ام پی تری پلیر معمولی نیز بیشتر است.

یکی از ویژگی های این گجت دارا بودن بلوتوث 2.0 برای برقراری ارتباط با دستگاه های سازگار با اندروید است. دو نوع صدای وابسته به محیط، چهار ست earbud و کابل یو اس بی نیز از دیگر ابزارهای جانبی آن است و هم چنین دارا بودن میکرو اس دی 2 گیگابایت (قابل ارتقا تا 32 گیگابایت) که به شما این امکان را میدهد موزیک های خود را در آن ذخیره نمائید.

قابلیت تبدیل متن به گفتار، نگه داری و مرتب کردن ایمیل های وارده و به روز رسانی شبکه های اجتماعی از دیگر مزایای این هدست نسبت به یک نوع معمولی آن است. با داشتن این هدست شما میتوانید تماس های وارده تان را نیز دریافت کرده و براساس آخرین لیست تماس های دریافتی حتی شماره گیری نیز بکنید.

این هدست همه کاره با قیمت 150 دلار در فروشگاه های سونی در حال فروش است، اگر واقعا این گجت به کار شما می آید و پس انداز کافی برای خرید آن را دارید بهتر است کمی عجله کنید.



با فناوری تزریق بدون سوزن ام آی تی آشنا شوید


اگر از آمپول می ترسید، فناوری جدید یک تیم از دانشگاه ام آی تی احتمالا خبر خوشحال کننده ای است. سال ها است که تیم های تحقیقاتی مختلفی بر روی ساخت یک جایگزین برای تزریق های فعلی کار می کنند و نمونه های مختلفی نیز تا اینجا ساخته شده. اما شاید این یکی مدلی باشد که باید منتظر فراگیر شدن اش باشیم.

بخش مهندسی مکانیک این دانشگاه، دستگاهی ساخته که دارو را از طریق جت به درون بافت تزریق می کند و نیازی به استفاده از سوزن نیست. این دستگاه با استفاده از فشار، تزریق را انجام می دهد و از آنجایی که قطر مورد نیاز برای تزریق بسیار کمتر از سوزن و در واقع به اندازه نیش یک پشه است، شما چیزی احساس نمی کنید.

آنها می گویند این دستگاه آنقدر سریع و دقیق عمل می کند که می توان دارو را به شکل پودر با آن تزریق کرد و می توان تزریق درون چشم و گوش میانی را هم با آن انجام داد. یکی از کاربردهای مهم این دستگاه برای بیماران دیابتی است که بسیاری از آنها نیاز به تزریق های روزانه دارند. و البته کسانی هم که از سوزن وحشت دارند از به بازار آمدن این محصول خوشحال خواهند شد.



عینک موزیکال ویژه نابینایان، راهنمایی برای درک فاصله و رنگ اشیاء


شاید شما نیز به یاد بیاورید. در بچگی یکی از بازیهای مان آن بود که یک نفر چیزی را در جایی مخفی می کرد و دیگری را با زدن ضربه و تولید صدا در پیدا کردن آن راهنمایی می کرد. هرچه قدر که فرد به مخفیگاه نزدیک تر می شد، شدت ضربه ها تند تر و هر چه بیشتر فاصله می گرفت، شدت ضربه ها کند تر بود. حالا محققین با ایده گرفتن از این بازی کودکانه طرحی را برای نابینایان ارائه کرده اند تا بتوانند اشیا اطراف خود را راحت تر شناسایی کنند.

تیمی از محققین دانشگاه Hebrew یک گجت پوشیدنی جدید به نام Eyemusic طراحی کرده اند که می تواند اطلاعات بینایی را به حجمی از صدای تم های موسیقی تبدیل و در اختیار افراد نابینا و کسانی که دچار اختلالات بینایی هستند، قرار دهد. این وسیله جدید یک عینک است که فرد نابینا آن را بر روی چشم خود قرار می دهد. بر روی فریم این عینک یک لنز دوربین جاسازی شده که با هدفونی در انتهای یکی از دسته های عینک در ارتباط است.

زمانی که فرد نابینا عینک را بر روی چشم خود می گذارد، این لنز فضای روبروی او را اسکن می کند. اسکن تصاویر از سمت چپ به راست انجام می شود. به این تصاویر اسکن شده soundscape گفته می شود. بر اساس هر صحنه اسکن شده یک قطعه موسیقی اجرا شده و صدای آن از طریق هدفون برای فرد نابینا پخش می شود.

هر چه که حرکت فرد به سمت نقاط موجود در منطقه اسکن بیشتر باشد، همان میزان صدای موسیقی قویتری برای او از طریق هدفون پخش می شود. در واقع سرنخ های صوتی، فرد نابینا را از طریق شدت و ضعف پخش صدا در وضعیت نزدیک و یا دور شدن به هدف های موجود در تصاویر اسکن شده، راهنمایی می کند.

نقش اصلی این تصاویر آن است که به زبان موزیکال ترجمه می شوند و با نشانه های شنیداری فرد نابینا را در راه یابی کمک می کنند. و البته برای هر رنگ نیز یکی از آلات موسیقی فرض می شود. برای مثال رنگ آبی صدای طبل، سبز صدای نی و .... تصویر با وضوح و کیفیت بالا در اسکن انجام شده، به معنی نزدیک شدن به شیئ مورد نظر و صدای آلات موسیقی به معنی دسترسی پیدا کردن به جسمی با رنگ خاص است. به این شکل فرد نابینا هم می تواند دوری و نزدیکی جسم را درک کند و هم اینکه یک درک موسیقیایی از رنگ های مختلف داشته و میان آنها تمایز قائل شود.

امید است با توسعه این طرح وسیله ای حساس تر و قابل استفاده برای نابینایان ایجاد شود تا آنها نیز قادر باشند کارهای خود را نظیر خرید و یا گردش خارج از منزل، بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهند.



وقتی جاده اتومبیل را شارژ می کند؛
و حالا انتقال الکتریسیته بیسیم از درون بتن


امروزه یکی از مشکلات اصلی خودروهای الکتریکی، اتمام سریع شارژ و برد کم مسافت آنها در برابر رقبای سوخت فسیلی شان است. اما تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی ماشین های الکتریکی در صورت حل این مشکل و امکان طی مسافت بسیار بالا بدون نیاز به شارژ، بسیار آسان تر می شود. این همان ایده ای است که باعث تشکیل تیم تحقیقاتی برای کار بر روی نمونه اولیه جاده با الکتریسیته بیسیم در دانشگاه تویوهاشی ژاپن شده است.

این تیم طی برنامه نمایشی که در دانشگاه تویوهاشی ترتیب داده بود، با موفقیت نیروی الکتریسیته را از درون یک لایه بتنی به ضخامت ۱۰ سانتی متر عبور داد. آنها موفق شدند نیروی برق ۵۰ تا ۶۰ واتی را از درون بلوک سیمانی عبور داده و از طریق دو چرخ اتومبیل آن را به لامپ برسانند. این پروژه EVER یا Electric Vehicle on Electrified Roadway نام دارد و اعضای تیم تحقیقاتی امیدوارند که روزی این رویا به واقعیت بپیوندد و ماشین های الکتریکی بدون نیاز به شارژ، مسیرهای طولانی را در اتوبان ها بپیمایند.

البته تا محقق شدن چنین آرزویی هنوز باید از برخی موانع عبور کرد. مهم ترین مانع هم، آن است که برای شارژ ماشین الکتریکی هنگام عبور از چنین جاده ای، نیاز به الکتریسیته ای داریم که ۱۰۰ برابر قویتر از آنچه امروز آزمایش شد، باشد. و البته باید بتواند از لایه بتنی با قطری حداقل دو برابر میزان تست شده عبور کند. این تیم تحقیقاتی می گوید که در حال کار بر روی بهبود و افزایش کارایی این سیستم هستند و قصد دارند کار را تا مرحله تجاری سازی ایده شان پیش ببرند. مانع مهم دیگر در زمینه اجرایی شدن چنین طرحی، نیاز به نوسازی خیابان، جاده و بزرگراه ها و عبور ابزارهای لازم از زیر آنها است که هزینه بسیار زیادی را می طلبد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 637
بازدید کل : 57535
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم