تازه ترین خبرهای آی تی
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

مادربوردی با چیپ‌ست C216!

شرکت ایسوس به تازگی مادربوردی جدید را با استفاده از چیپ‌ست جدید اینتل C216 به بازار ارائه کرده است که بیشتر کاربران کاربرد‌های پردازشی سطح متوسط را هدف قرار داده است.

این مادربورد که P8C WS نام دارد در استاندارد ATX تولید شده است.
بر اساس اطلاعات ارائه شده این محصول مجهز به سوکت LGA ۱۱۵۵ است و قادر است از پردازنده نسل دو و سه Core i3 و پردازنده E3-1200 مخصوص سرور که برای سوکت LGA ۱۱۵۵ طراحی شده است پشتیبانی کند.

با وجود اینکه P8C WS در رده محصولات نیمه‌حرفه‌ای قرار می‌گیرد اما مانند محصولات حرفه‌ای رده سرور از ECC پشتیبانی می‌کند که این موضوع به مدد پشتیبانی این محصول از پردازنده E3-1200 Xeon بدست آمده است.

ایسوس در این محصول از دو رابط PCI-E نسخه سه استفاده کرده است که بر اساس نوع پردازنده تعبیه شده روی مادربورد امکان استفاده از آن وجود دارد.
با پشتیبانی از پردازنده E3-1200 Xeonاین امکان وجود دارد که این مادربورد در نرم‌افزار‌هایی که بیش از دیگر موارد به فناوری Open Gl وابسته است کارایی بهتری را ارائه کند.

از دیگر امکانات این مادربورد می‌توان به وجود دو کارت شبکه گیگابیتی و امکان تعبیه کارت شبکه و RAID مجزا برای ارتقاء آن اشاره کرد.

ایسوس در این محصول از بایوس UEFI استفاده کرده است که این موضوع امکان مدیریت آسان‌تر قطعات را میسر می‌کند.

به این موارد باید ویژگی‌های کاربردی دیگری مانند USB Boost، Network iControl، EPU، Intel Smart Response Technology و Rapid Start Technology اشاره کرد که با تعبیه در این محصول توانسته ان را به انتخابی مناسب برای کاربرانی که به دنبال یک محصول خوش قیمت برای کاربرد‌های پردازشی‌ خود هستند تبدیل کند.

عرضه اولین گوشی هوشمند سری L ال‌جی در بازار اروپا

 

شرکت ال جی در ماه گذشته گوشی هوشمند خود را با یک طراحی متفاوت در نمایشگاه MWC ۲۰۱۲ بارسلون معرفی نمود، که اولین نمونه گوشی‌های مقرون به صرفه ال جی از سری “L” در سال جدید است.


Optimus L۳ با توجه به طراحی خاص و تکنولوژی‌های کاربردی خود، تجربه‌ای منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
L- Style طراحی متفاوت ال جی است که دراین گوشی با طراحی مدرن لبه‌ها و ایجاد هماهنگی در کنتراست رنگ‌ها با استفاده از کناره‌های فلزی و براق همراه است.

صفحه نمایش ۳.۲ اینچی این گوشی بهترین زاویه دید را برای شما فراهم می‌نمایند.

ین گوشی با برخورداری از باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت(mAh ) امکان مکالمه طولانی‌تر و همچنین استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

به گفته مدیران ارشد ال جی در این بخش، Optimus L۳ تمام ویژگی‌های اولیه یک گوشی هوشمند را با طراحی ویژه و خاص به کاربران ارائه می‌نماید.

این گوشی بعد از عرضه اولیه در اروپا، به بازار روسیه، آسیا و سپس دیگر کشورهای دنیا عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های کلیدی:

پردازنده: ۸۰۰ MHz
حافظه: ۱ گیگابایت (ذخیره اطلاعات)، ۱۵۰ مگابایت (برنامه ها)، ۳۸۴ مگابایت (RAM)
نمایشگر: ۳.۲ اینچی QVGA
دوربین:۳.۰ مگاپیکسل
سیستم عامل: آندروید ۲.۳ Gingerbread
باتری: ۱.۵۰۰mAh
ابعاد: ۱۰۲.۶ x ۶۱.۶ x ۱۱.۷ میلیمتر

 

رونمایی از تبلت اندرویدی ۲۲ اینچی ویوسونیک در نمایشگاه Computex تایوان

 

فکر می کنید که بهترین اندازه صفحه نمایش یک تبلت چند اینچ است؟ ۵‪.‬۳ اینچ گلکسی نوت، ۷ اینچ گلکسی تب و کیندل فایر، یا صفحه ۱۰ اینچی آیپد؟ شرکت ViewSonic که به ساخت تلویزیون های صفحه لمسی و مانیتور مشهور است، به تازگی تبلیغی را منتشر کرده که خبر از معرفی نمونه اولیه سری Touch and Connect این شرکت می دهد. اولین محصول این سری هم یک تبلت ۲۲ اینچی است که فعلا تحت عنوان smart business tablet monitor شناخته می شود و نسخه ۴‪.‬۰ (بستنی حصیری) اندروید را بر روی خود دارد.

هرچند که صحبت هایی در خصوص عرضه نسخه ویندوز ۸ این ابزار چند لمسی غول پیکر هم شنیده می شود. علاوه بر این، قرار است این تبلت ۲۲ اینچی از سرویس محاسبات ابری جدیدی برخوردار شود. همچنین گفته می شود که به صورت هماهنگ با پروژکتورهای لیزری جدید این شرکت و بیلبورد های الکترونیک عمل خواهد کرد.

البته برای اطلاع از جزئیات بیشتر فنی و قیمت این تبلت عظیم الجثه باید تا ۱۶ خرداد و برگزاری نمایشگاه Computex در پایتخت تایوان صبر کنیم. تا آن موقع فرصت داریم به این موضوع فکر کنیم که این تبلت اصلا به دردمان می خورد؟ و چه کاربردهایی می تواند داشته باشد.

 

احتمال خرید مرورگر اپرا توسط فیسبوک

پس از عرضه عمومی سهام فیسبوک، به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد از هر فرصت و موقعیتی برای گسترش قلمرو امپراطوری خود استفاده کرده و به هیچ وجه زمان را از دست ندهد. بعد از خرید سرویس هدایای موبایلی Karma، عرضه اپلیکیشن اختصاصی عکاسی و خرید میلیاردی اینستاگرام، اکنون حدس و گمان ها درباره قدم بعدی این غول شبکه های اجتماعی روز به روز داغ تر می شود.

آخرین شایعه که از طرف Pocket Lint منتشر شده، حاکی از آن است که فیس بوک، به عنوان بخشی از برنامه خود برای رقابت با گوگل، موزیلا و دیگر ماموت های اینترنت، سعی دارد مرورگر اپرا را هم به دارایی های خود بیافزاید. یک منبع از درون شرکت Opera Software ادعا کرده است که این شرکت در حال بررسی پیشنهادهای خرید مختلف ارائه شده است و همچنین موقتا برنامه استخدام خود را به حال تعلیق درآورده.

علی رغم اینکه این داستان هنوز در حد یک شایعه است، اما با توجه به شواهد موجود، دور از ذهن نیست که فیس بوک در حال آماده سازی اسب خود برای ورود به مسابقه مرورگرها باشد. از آنجایی که یکی از گرایشات اصلی در عرضه امکانات جدید برای شبکه های اجتماعی، حفظ سرعت لازم برای کاربر است، اپرا می تواند انتخاب مناسبی برای فیس بوک باشد.

ماسکی برای کنترل رویاها در خواب

تا به حال در مورد خواب شفاف یا آگاهانه چیزی شنیده اید؟ شاید هم خودتان آن را تجربه کرده باشید. این نوعی خواب دیدن است که هنگام آن آگاهی داریم که مشغول دیدن خواب هستیم. وقتی که خوب شفاف می بینیم، می توانیم در روند خواب دخالت کنیم و دنیای خودمان را خلق کنیم.

بعضی از افراد به صورت طبیعی زیاد دچار خواب شفاف می شوند و قادر هستند در خواب، رویاهایشان را کنترل کنند. اما حالا یک گجت وارد بازار می شود که ادعا می کند این قابلیت را در اختیار مان می گذارد که خواب های شفاف ببینیم.

نام اش Remee است. از نظر تئوری، برای هر کسی این امکان وجود دارد تا با تمرین و آموزش کاری کند تا بر خواب هایش تسلط داشته باشد و این ماسک یک ابزار کمکی است که این فرایند را تسهیل می کند.

روی آن ۶ چراغ ال ای دی قابل برنامه ریزی و یک پردازشگر مرکزی قرار گرفته و سازنده آن می گوید بیش از ۱۰ سال مشغول تست و تکمیل آن بوده است. این ماسک سبُک طراحی شده و هنگام خوب روی چشم قرار می گیرد اما با وجود سبک بودن، ابزارهای مختلفی روی آن تعبیه شده است.

اپلیکیشن جدید فیسبوک برای عکاسی‎

پس از خرید اینستاگرام توسط فیسبوک، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده بودند که این اپلیکیشن به زودی تغییراتی را به خود خواهد دید و با ساختار فیسبوک سازگار تر خواهد شد. اما این کمپانی ساختار قبلی اینستاگرام را حفظ کرد و با استفاده از تجربیات تیم توسعه دهنده این برنامه، اپلیکیشنی کاملا جدید را برای قسمت عکاسی فیسبوک ارائه کرده است.



اپلیکیشن Facebook Camera امکان اشتراک گذاری تصاویر را برای کاربران این شبکه اجتماعی بیش از پیش ساده کرده است. در این برنامه شما می‌توانید از عکس‌هایی که قبلا گرفته اید استفاده کنید و یا مستقیما به دوربین موبایل خود متصل شوید. این اپلیکیشن تعداد ۱۵ فیلتر را همانند اینستاگرام در خود جای داده که از آنها می‌توانید بر روی تصاویر استفاده کنید، امکان کراپ کردن نیز در قسمت ویرایش عکس برای کاربر تعبیه شده است.

گشت و گذار در بین تصاویر دوستانتان و یا تگ کردن آن‌ها بر روی تصاویر خود نیز، از دیگر امکانات این برنامه است.

فیسبوک این اپلیکیشن را فعلا برای iOS و به صورت رایگان ارائه کرده است، دارندگان آیفون، آیپاد و آیپد می‌توانند آن را از اپ استور دانلود نمایند.

شما چقدر از اپلیکیشن های عکاسی روی تلفن همراه تان استفاده می کنید؟

 

دوربین فیلمبرداری ۳۳ مگاپیکسلی با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، ضبط ۴ میلیارد پیکسل در هر ثانیه

شبکه تلویزیون ملی ژاپن، NHK تصمیم گرفته است که با تولید و توسعه یک دوربین ویدیویی ۳۳ مگاپیکسلی، فرمت استاندارد پخش برنامه خود را به Ultra High Definition تغییر دهد. در این حالت برنامه ها با رزولوشن ۷۵۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل و تنها بر روی تلویزیون های HDTV پخش خواهند شد. برای مقایسه بد نیست یادآوری کنیم کیفیت ۴K که چندی است در برخی تلویزیون ها و دوربین های فیلمبرداری عرضه شده، حداکثر رزولوشنی برابر با ۴۰۹۶ در ۳۱۱۲ پیکسل دارد و رزولوشن فرمت ۸K تقریبا ۸۱۹۲ در ۴۳۲۰ پیکسل است.

همچنین سرعت فریم این دوربین ۱۲۰ فریم بر ثانیه (دو برابر حد معمول) است که به معنی ثبت ۴ میلیارد پیکسل در هر ثانیه است. البته این دوربین با سرعت انتقال ۵۱‪.‬۲ گیگابیت در ثانیه، به خوبی از پس جابجایی چنین حجم داده ای بر می آید. این تغییر سرعت از ۶۰ به ۱۲۰ فریم در ثانیه، به این دلیل انجام شده که صحنه های سریع در تلویزیون های بسیار بزرگ به صورت تار دیده نشوند و بیننده همواره تصویر شفاف و روشنی در اختیار داشته باشد. سنسور CMOS این دوربین هم با اندازه ۲۴‪.‬۷ میلیمتری، یکی از کوچکترین سنسورهای نوری دنیا است که می تواند چنین کیفیت تصویری را تدارک ببیند. البته NHK هنوز به این مشخصات راضی نیست و تصمیم دارد حساسیت نوری این سنسور Ultra HD را تا حد ممکن افزایش دهد.

با این اوصاف ژاپنی ها المپیک لندن را بسیار متفاوت تر از قبل تجربه خواهند کرد!

Google Sooner، جد بزرگ اسمارت فون های اندرویدی

فکر می کنید اندروید در روز های اول چگونه بوده است و نسخه های اولیه یا Prototype آن چه ظاهری داشته اند؟ اصلا این سیستم عامل به چه شیوه ای تست می شده است؟ نگاهی به عکس بالا، پاسخ بسیاری از سوالات این چنینی است. این تصویر متعلق به یکی از اولین گوشی هایی است که نسخه آزمایشی اندروید در شرکت گوگل بر روی آنها تست می شده است. این گوشی که توسط تیم اندروید Google Sooner نامیده شده بوده، به تازگی در دسترس Steven Troughton-Smith یکی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان این سیستم عامل قرار گرفته است.


این موبایل توسط HTC تولید شده است و در حقیقت نام اصلی آن HTC EXCA 300 است. اسمارت فونی مجهز به پردازنده OMAP850 با ۶۴ مگابایت رم و صفحه غیرلمسی با کیفیت QVGA که یک دوربین ۱‪.‬۳ مگاپیکسلی آن را همراهی می کند. صفحه کلید آن از نوع QWERTY کامل بوده و دارای D‪-‬pad پنج جهته است. علاوه بر این چهار دکمه منو، برگشت، خانه و Favorites هم بر روی آن دیده می شوند. دارای اسلات کارت حافظه بوده و به پورت mini‪-‬USB قدیمی اچ تی سی مجهز است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 637
بازدید کل : 57535
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم