مجله آی تی
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala


صندوقچه آنلاین؛ هر آنچه باید از گوگل درایو بدانید

چه کسی دوست دارد هزینه زیادی را صرف خرید حافظه‌های کامپیوتری بکند؟ رویکرد شرکت و کاربران این روزها به سمت تکنولوژی فضای ابری و محاسبات ابری رفته است. بدین معنا که تمام اطلاعات به صورت آنلاین ذخیره می شوند و هر کجا که باشید با اتصال به اینترنت می توانید از اطلاعات خود به صورت امن بهره ببرید.

DropBox و Sky Drive از معروف ترین فضاهای ذخیره سازی آنلاین هستند که این روزها باید با حریف قدرتندی به نام گوگل مقابله کنند.

بالاخره پیشبینی ها درست از آب در آمد و هفته گذشته گوگل، سرویس جدید خود به نام گوگل درایو را معرفی کرد. اگر نمی دانید گوگل درایو چیست و یا تا حالا با سرویس های ابری کار نکرده اید خواندن این مقاله را توصیه می کنیم.

 

 

عرضه پخش کننده موسیقی جدید سامسونگ

 

سامسونگ دستگاه اندرویدی خود را با نام گلکسی پلیر ۴٫۲ یا YP-GI1 را به بازار مصرف عرضه کرد.

سامسونگ اعلام کرده است که در حال حاضر این دستگاه تنها در بازار داخلی کشور کره جنوبی و در دو ظرفیت ۸ و ۱۶ گیگا بایتی عرضه خواهد شد و به مرور زمان به سایر کشورها هم خواهد رسید.

سامسونگ افزوده است که این وسیله جدید تنها در رنگ سفید شیری تولید شده است. صفحه نمایش این دستگاه ۴٫۲ اینچ است که یک دوربین دو مگا پیکسلی در عقب و یک دوربین وی جی ای در جلو آن را همراهی خواهد کرد.

همچنین این دستگاه دارای بلوتوث، وای فای، میکرو اس دی، بلندگوهای استریو و باتری قدرتمند ۱۵۰۰mAh است.

لیست میان‌برهای موجود در مرورگر «گوگل کروم»

بدون شک مرورگر Google Chrome را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای حال حاضر دنیای وب دانست. در این ترفند قصد داریم به معرفی لیستی کامل از میان‌برهای موجود در این مرورگر بپردازیم. به وسیله این کلیدهای میان‌بر می‌توانید سرعت عمل خود را هنگام کار با این مرورگر بیشتر کرده و خود را نیز حرفه‌ای تر نشان دهید.

 

به ایمیل ‘شما برنده لاتاری شده‌اید’ پاسخ ندهید

پلیس فتا به کاربران اینترنت به خصوص دارندگان ایمیل‌های یاهو و جی‌میل هشدار داد تا ایمیل‌هایی با پیغام‌ شما برنده لاتری شده‌اید و یا شما برنده خوش شانس این ماه هستید را پاسخ ندهند

کارشناس پلیس فتا ناجا گفت: تعداد ایمیل هایی که به کاربران اینترنت بخصوص دارندگان ایمیل‌های یاهو و جیمیل با پیغام های بیان شده ارسال می گردد، متاسفانه در حال زیاد شدن است و در این خصوص نیز گزارش‌های ارسالی به سایت پلیس فتا نشان دهنده این موضوع است، که متاسفانه مردم آگاهی مناسب و کافی نسبت به چنین موضوعاتی را ندارند و اکثر درخواست‌های ثبت شده مبنی بر ارائه راهنمایی از پلیس فتا است. برنده شدن در لاتاری‌های خارجی مواردی هستند که ذهن هر کاربر اینترنتی را به خود مشغول کرده و افرادی که تمایل زیاد برای بدست آوردن مال زیاد و آسان را دارند به خود جذب کرده و این کاربران بدنبال بررسی صحت اینگونه موارد هستند.

هشدار پلیس فتا به کلیه کاربران این است که در هنگام مواجهه با این گونه موارد مراقب فریب این ایمیل‌ها باشند و خود را به مخاطره نیاندازند. برخی از این گونه ایمیل‌ها اسپم و بسیاری از آنها برای کلاهبرداری به کاربران ارسال می‌شود.در اغلب موارد کاربری که پیغام برنده شدن برایش ارسال شده به سایت مورد اشاره در ایمیل حتی یک بار هم مراجعه نکرده است.کارشناس پلیس فتا با اشاره به اینکه قوانین موجود در فضای وب و معاملات الکترونیکی بین اللملی بصورت کامل در ایران مورد قبول و اجرا نیستند و حتی مواردی که شرکت های ارائه دهنده سرویس های لاتاری دارای رتبه بین اللملی هستند، نیز اعتبار و ضمانت اجرایی برای انجام تعهداتش در ایران را ندارند.از این رو پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد تا در صورت مواجه شدن با اینگونه موارد به آنها پاسخ نداده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به اینگونه موارد خودداری کنند.

 

نسخه استاندارد ویندوز ۸ امکان پخش دی وی دی های تصویری را ندارد

مایکروسافت به تازگی اخبار جدیدی درباره کارکردهای رسانه ای ویندوز هشت منتشر کرده است که یک غافلگیری کوچک به شمار می رود. تنها در صورتی که نسخه Media Center این سیستم عامل را بخرید، ویندوز امکان پخش DVD را به عنوان یک قابلیت درونی در اختیارتان می گذارد. و در نسخه استاندارد برنامه ای برای این کار گنجانده نشده است.

البته می توانید از برنامه هایی که دیگر شرکت ها به صورت رایگان و غیر رایگان عرضه کرده اند، استفاده کنید. مثلا برنامه ای مانند VLC گزینه رایگان مناسبی برای تماشای دی وی دی است. خوشبختانه این موضوع تنها درباره دی وی دی های تصویری مطرح است و دی وی دی های دیتا شامل آن نمی شوند.

توسعه دهندگان ویندوز درباره این تصمیم می گویند که استفاده از دی وی دی برای تماشای فیلم روی کامپیوترها به شدت کاهش یافته است. و بخشی از موضوع هم مربوط به حق التالیف و مشکلات کپی رایت است. البته رفتار ویندوز هشت در زمینه محتوای رسانه آنلاین کاملا متفاوت است و همه نسخه های این ویندوز از فرمت هایی چون H‪.‬۲۶۴ و VC‪-‬۱ و MP4 و AAC و WMA و MP3 به خوبی پشتیبانی می کنند.

البته چنین تصمیم عجیبی می تواند صرفه جویی مالی بزرگی را برای مایکروسافت به دنبال داشته باشد و کاربران هم می توانند با نصب یک برنامه رایگان این مشکل کوچک را حل کنند.

 

گوگل: وارد مناقشه سیاسی نام خلیج فارس نمی‌شویم

 

گوگل در پاسخ به بی بی سی در مورد اینکه چرا هیچ نامی برای خلیج فارس در “گوگل مپز” وجود ندارد گفت: نیازی نمی‌بیند که برای همه نقطه های جهان اسم بگذارد!

به نقل از جام نیوز، سایت بی بی سی فارسی (BBCPersian) در گزارشی به موضع گیری سرویس نقشه های گوگل نسبت به نام خلیج فارس که این روزها دوباره بحث روز شده است و مورد اعتراض کاربران ایرانی این سرویس قرار گرفته، اشاره کرد.

مجری بی بی سی در این زمینه گفت: حذف نام خلیج فارس در این چند روزه اخیر، از روی نقشه‌های گوگل، اعتراض شماری از ایرانیان را به دنبال داشته است.

بنابر این گزارش، مسئولان این شرکت آمریکایی در پاسخ به معترضان گفته اند: نیازی نمی‌بیند که برای همه نقطه‌های جهان اسم بگذارد!.

به گفته بی بی سی این شرکت آمریکایی دلیل دیگری نیز برای این کار خود آورده و گفته است: نمی خواهد وارد دعواهای سیاسی شود!.

گزارشگر این برنامه گفت: از مسئولین گوگل پرسیدیم که به عنوان مثال آیا هیچ مکان یا خلیج دیگری در دنیا وجود دارد که شما برای آن هیچ اسمی نگذاشته باشید؟ که پاسخ مسئولین گوگل “خیر” بوده است.»

بی اهمیت دانستن نام خلیج فارس از سوی گوگل در حالی است که گوگل در سرویس “گوگل ارث” { Google Earth} کار متفاوت و عجیب تری کرده و آن اینکه برای این مکان “دو نام” گذاشته است؛ یکی نام اصلی آن “خلیج فارس” و دیگری نام جعلی آن یعنی “خلیج ع رب ی”.

گوگل در توجیه این کار خود به بی بی سی گفته است: اصلا قصد موضعگیری سیاسی ندارد و قصدش فقط این است که کسانی که می‌خواهند این خلیج را با نام “خلیج ع رب ی” جستجو کنند بتوانند آن را پیدا کنند.

گرچه این توجیهات گوگل مضحک تر از آن است که جوابی داشته باشد؛ اما باید گفت، خلیج فارس یک نقطه در جهان نیست بلکه از جهت مساحت حتی بزرگتر از برخی کشورهای جهان و هزاران برابر دریاچه های کوچکی است که گوگل نام آنها را در نقشه های خود ثبت نموده است و از جهت اهمیت نیز قسمت عمده ای از اقتصاد اروپا و آمریکا از این منطقه تامین می شود و این فارق از جریانات سیاسی بسیاری که حول و حوش این منطقه استراتژیک مطرح می شود.

اگر گوگل یک موسسه علمی است باید بر اساس داده های تاریخی و علمی کار کند نه جریانات سیاسی. خلیج فارس بزرگ تر و نام آن مشهور تر از آن است که نیاز باشد با نام های جعلی مورد جستجو قرار گیرد.

۹ کشور که سریع ترین اینترنت را در دنیا دارند

این روزها، سرعت اینترنت در اغلب کشورها یکی از پایه های پیشرفت به حساب می آید. هر چند که در کشور ما سرعت اینترنت عرضه شده پایین است، هستند کشورهایی که با هزینه ای معقول، اینترنتی چنان پرسرعت به کاربران شان ارائه می دهند که در کشور ما برای یک ISP کافی است.

بر طبق آخرین گزارشی که توسط شرکت Akamai ارائه شده، در حال حاضر، ۹ کشور سریعترین اینترنت را در میان کشورهای جهان دارا هستند. این گزارش مربوط به سه ماهه آخر سال ۲۰۱۱ است که در آن میانگین سرعت اینترنت در کشورهای مختلف اندازه گیری و گزارش شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 132
بازدید ماه : 658
بازدید کل : 57556
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم