اخبار داغ از دنیای آی تی
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان


NASA سیستم کشف زلزله با استفاده از ماهواره های GPS و ایستگاه زمینی میسازد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 
NASA اعلام کرده است که با استفاده از ماهواره های GPS که در مدار زمین در حال کار هستند برای کمک به شناسایی دقیقتر و سریعتر از زلزله های بر روی زمین سهیم باشند. تشخیص دادن سریعتر از امکان وقوع حادثه به پرسنل اورژانس و ادارات بحران کمک میکند که زودتر و سریعتر وارد عمل بشوند.

این شبکه READI نامیده میشود و حدوداً دارای 500 ایستگاه زمینی پراکنده در سراسر ایالت های کالیفرنیا، اورگن، واشنگتن آمریکا است، اگر زلزله ی بزرگی شناسایی شود اطلاعات GPS برای تعیین محل و بزرگی و جزییات گسستگی زلزله را به صورت اتوماتیک گرفته و شناسایی میشود.

اطلاعات مربوطه توسط دستگاه های ارتعاشی و مربوط به زمین لرزه روی زمین گرفته میشود و بر اساس گفته های NASA گرفتن این اطلاعات می تواند سخت باشد. این سیستم جدید سریعتر خواهد بود و با این سیستم به ما کمک بیشتری میکند که زودتر بتوانیم مردم را از خطر های پیش رو نجات بدهیم، این سیستم از اندازه گیری ثانیه به ثانیه ی جابجایی زمین هم نیز استفاده می کند.

 

اختراع شیشه ی ضد بازتاب نور، ضد مه و خود تمیز کننده

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 
محققان مؤسسه فناوری ماساچوست (M.I.T) شیشه ایی اختراع کرده اند که مقاوم به مه و تابش خیره کننده و خود به خود تمیز کردن است. از این شیشه جدید میتواند در آینده درون موبایل های هوشمند ، تبلت، خودرو، ساختمان ها استفاده شود برای از بین بردن لک های وارده بر روی شیشه و بازتاب های ناخواسته نور خورشید. قطره های آب که بر روی این شیشه قرار می گیرند همانند توپ های کوچک پلاستیکی بعد از برخورد بر روی سطح شیشه به سمت بالا حرکت می کنند.

سطح این شیشه از مخروط های در مقیاس نانو تشکیل شده است، اندازه آنها در حدود 1،000 تا 100،00 بار کوچکتر از قطر یک تار موی انسان است. ساختار این نانو ها جوری است که در سطح شیشه بادگیر مانندی ایجاد میکند که رساندن میزان تماس بین شیشه و قطرات آب به حداقل میرساند.

وقتی قطره بر روی سطح شیشه برخورد میکند یا همانند توپ روی سطح شیشه به حرکت در میاید یا به طرف بالا پرش میکند، اختلاف بین این شیشه اختراع شده و شیشه معمولی را در عکس بالا میتوانید مشاهده کنید که قطره اولی بر روی شیشه اختراع شده همانند توپ کوچک ایستاده و تماس خیلی کمی بر روی سطح شیشه دارد ولی در شیشه ی معمولی قطره کاملا بر روی شیشه پهن شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



سماجت گوگل در اجرایی کردن پروژه خودروهای بدون راننده

آنتونی لواندوسکی - مدیر پروژه: "مهندس نیستیم اگر این تکنولوژی تا قبل از پایان سال آماده نشود!"

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 
گوگل اعلام کرده برای توسعه فناوری خودروهای هوشمند در حال مذاکره با شرکت‌های خودروسازی است. گوگل قصد دارد با همکاری این شرکت‌ها خودرویی طراحی کند که نیاز به راننده ندارد.

آنتونی لواندوسکی، یکی از مدیران گوگل و مدیر این پروژه بلندپروازانه در كنفرانسی در انجمن مهندسی خودرو گفت: گوگل به دنبال شریکی است تا به کمک هم خودروهای بدون نیاز به راننده را تا دهه آینده روانه جاده‌ها کنند. وی افزود: ما با همه شرکت‌های خودروسازی در حال مذاكره هستیم تا ببینیم چقدر از این پروژه استقبال می‌کنند. او تاکید کرد این پروژه نیازمند میلیون‌ها مایل آزمایش و تست است اما ابراز امیدواری کرد که بخش فنی پروژه تا قبل از پایان سال ۲۰۱۲ به نتیجه برسد. به گفته وب‌سایت itworld، لواندوسکی به خبرنگاران گفته است: مهندس نیستیم اگر این تکنولوژی تا قبل از پایان سال آماده نشود!

گوگل تنها شرکتی نیست که معتقد است آینده از آن خودروهای هوشمند و بدون راننده است. هنری فورد، بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد نیز چندی پیش گفته بود تا سال ۲۰۱۵ خودروهای هوشمند کم کم وارد بازار خواهند شد.

شرکت بی‌ام دبلیو نیز اخیراً از فناوری رانندگی خوکار خود که ConnectDrive Connect یا CDC نامیده می‌شود، رونمایی کرده است. این فناوری مجموعه‌ای از حسگرهای مختلف است و می‌تواند در عبور از مسیرهای پر ترافیک به راننده کمک کند.

شرکت گوگل دو سال پیش خودروهای بدون راننده خود را آزمایش کرد و از آن زمان این فناوری را بر سر زبان‌ها انداخت. در ماه اوت سال گذشته نیز گوگل یک بار دیگر این فناوری را آزمایش کرد که ظاهراً چندان موفقیت آمیز نبود، اما گوگل حالا آنقدر در کار خود جدی است که حتی اعلام کرده برای عرضه این فناوری‌ها با برخی از شرکت‌های بیمه در دیترویت نیز وارد مذاکره شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خودروهای بدون راننده کادیلاک تا سال ۲۰۱۵ وارد بازار می شوند؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 
گوگل مدت ها است که مشغول کار بر روی خودروهای بدون راننده است. اما به نظر می رسد کادیلاک هم که زیر مجموعه ای از جنرال موتور به حساب می آید، مشغول ساختن اتومبیل بدون راننده اش بوده و در این راه احتمالا از گوگل هم جلوتر است. این شرکت می گوید مدل های تجاری این خودرو احتمالا تا سال ۲۰۱۵ وارد بازار می شود. آنها می گویند سیستم راننده اتوماتیک آنها که Super Cruise نام دارد، می تواند به خوبی کار راننده را در یک اتوبان با شرایط مناسب انجام بدهد.

در واقع سیستم کادیلاک با راننده خودکار گوگل تفاوت های زیادی دارد و مثل گوگل هدف اش این نیست که تمام رانندگی را در همه جا به عهده بگیرد. اما همین نکته سبب می شود که کادیلاک احتمالا زودتر از گوگل بتواند محصول واقعی اش را وارد بازار کند.


 
گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


 
این سیستم با توجه به اطلاعاتی که از دیگر خودروهای جاده دریافت می کند فاصله و سرعت اش را تنظیم می کند و فعلا فقط در شرایط جوی خوب، قادر به کار است. این سیستم از مجموعه ای از ابزارها مانند رادار، سنسورهای اولتراسونیک، دوربین و جی پی اس استفاده می کند.

شرکت جنرال موتور می گوید هدف اولیه این سیستم بالا بردن امنیت خودرو است نه اینکه مانند گوگل یک راننده شخصی در اختیار شما قرار بدهد. در سال های آینده سیستم های رانندگی خودکار با کمک مکانیسم های امنیتی جلوی تصادف ها را خواهند گرفت. آنها قادر خواهند بود که قبل از اینکه خود راننده متوجه بشود خطری او را تهدید می کند، تصمیم گیری و اقدام کنند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کشف نقشه هوش انسان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


 
محققان دانشگاه "ایلینویز" آمریكا موفق به ترسیم نقشه هوش انسان شدند. به نقل از مجله علمی "ساینتیفیك"، پزشكان با بررسی دقیق مغز این افراد، موفق به ترسیم معماری فیزیكی هوش در مغز انسان شدند كه دراین تحقیق علاوه بر هوش جنبه های دیگر عملكرد ذهنی از قبیل درك كلامی و حافظه نیز مورد تحلیل وسیعی قرار گرفته است.

محققان اذعان كردند مهمترین چالشی كه منجر به متوقف شدن تحقیقات شد، مسئله یافتن بیمارانی بود كه صدمات جدی به مغز آنها وارد شده باشد تا اینكه این گروه ویتنامی داوطلبانه پذیرفتند كه مورد آزمایش قرار گیرند. در این آزمایشات افراد مورد سی تی اسكن های پیشرفته و تست‌های شناختی قرار گرفتند.

آنچه بیش از همه نظر محققان را به خود جلب كرد كشف این مطلب بود كه هوش به ‌طور قابل ملاحظه‌ای به یك سیستم عصب محدود وابسته است. این ساختار پشت پیشانی، پشت گوش و در قسمت بالای عقب سر قرار گرفته است.

یكی دیگر از مهمترین مطالبی كه نظر دانشمندان را به خود جلب كرده این است كه بخش‌های مربوط به تصمیم‌گیری و كنترل ارادی با بخش‌های مربوط به هوش همپوشانی دارد. محققان با استفاده از این تحقیقات دریافتند كه هوش به یك بخش خاص مربوط نیست و عملكرد هماهنگ چند بخش را به طور همزمان درگیر می‌كند. محققان بر این باورند كه این تحقیقات به منزله یك گام بزرگ در جهت نحوه تاثیر ژن، تغذیه، محیط زیست و عوامل دیگر بر روی هوش است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بلند كردن اجسام با دستگاه فراصوت!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 
دانشمندان دانشگاه داندی به تقلید از پیچ گوشتی صوتی "دكتر هو" دست به ساخت یك دستگاه با نیروی فراصوت زده‌اند كه می‌تواند اجسام را با استفاده از صوت بلند كرده، چرخانده و دست‌كاری كنند. این دستگاه به نوعی بازتاب دستگاه چند منظوره دكتر هو، نقش اول سریال علمی تخیلی بوده كه از آن به عنوان قفل بازكن، یك اسكنر پزشكی و حتی سلاح استفاده می‌كند.

فیزیكدانان دانشگاه داندی از تجهیزایی كه برای جراحی فراصوت با استفاده از ام‌آرآی بكار رفته، برای ساخت ابزاری با قابلیت بلند كردن و پیچاندن یك صفحه لاستیكی 10 سانتیمتری با یك پرتو فرا صوت استفاده كردند. به گفته محققان، این پرتو به انتقال مقدار جنبش آنی پرداخته كه می‌تواند یك جسم را در مسیر آن حركت داده و باعث چرخیدن آن به شكل مارپیچ یا گرباد شود.

به گفته محققان، این تجربه نه تنها به تائید یك نظریه فیزیك پایه پرداخته، بلكه همچنین سطح جدیدی از كنترل را بر پرتوهای فرا صوت نشان داده كه می‌توان بر جراحی مافوق صوت غیرتهاجمی، انتقال داروی هدفدار و دستكاری مافوق صوت سلولها اعمال كرد.

دانشمندان بر این باورند كه دستگاه آنها می‌تواند با ارائه امكان هدایت امواج فراصوت به نقاط دقیق مورد نیاز، به دقیق‌تر و كارآمدتر شدن جراحی‌ها با استفاده از شیوه‌های فراصوت كمك كند. امواج فراصوت به جراحان كمك می‌كند تا بدون نیاز به جراحی، بیمارهای مختلفی را درمان كنند. نتایج این پژوهش در مجله Physical Review Letters منتشر شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سریعترین زیردریایی شخصی در دست ساخت!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 
اگر به دنبال این هستید که پول خود را صرف گردش در زیر آب کنید این مطلب برای شماست، شرکت AquaVenture خبر از ساخت یک زیردریایی جدید به نام SeaBird می دهد یک زیر دریایی خاص که حرکت آن در آب وابسته به موتور نمی باشد! اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که پس چطور این زیر دریایی از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می شود جواب آن بسیار ساده است و هیچ حیله و کلکی هم در کار نیست زیرا این کار بوسیله یک کشتی دیگر در سطح آب انجام می پذیرد. بله درست متوجه شدید در واقع این زیر دریایی بوسیله یک کابل به طول 400 پا به یک کشتی دیگر که در سطح آب قرار دارد متصل است و از آنجایی که این زیر دریایی برای حرکت خود نیازی به موتور ندارد با این سیستم می تواند به سرعت 40 مایل بر ساعت به هر سمتی حرکت کند که در حقیقت باعث می شود سرعت این زیر دریایی از هر وسیله شخصی دیگری در زیر آب بیشتر باشد فقط باید مراقب بود هیچ چیزی در آب به کابل اتصال گیر نکند تا باعث به وجود آمدن صحنه ناخوشایندی برای این وسیله خاص نشود.

زیر دریایی SeaBird قابلیت حمل دو مسافر را دارد و از مشخصات دیگر این وسیله نیروی بالابری مثبتی است که اجازه می دهد این زیر دریایی در زمانی که کشتی یدک کش ایستاده و یا اتصالش با زیر دریایی قطع شده در سطح آب شناور باشد. اما اگر همچنان حرکت در آب با این وسیله برای شما به اندازه کافی هیجان انگیز نباشد باید به ویژگی های دیگر این زیر دریایی شامل چرخش سریع 360 درجه و حرکت به سمت بالا و پایین سریعتر آن نیز اشاره کرد.

اطلاعات دیگری تا زمانی که این زیر دریایی برای فروش آماده باشد در دسترس نیست اما تا این حد می دانیم که این وسیله در دست ساخت است و با قیمت 210000 دلار به فروش خواهد رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 633
بازدید کل : 57531
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم