تازه ترین خبرهای آی تی
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

سونی و عرضه اولین هندی کم ضد آب

شرکت سونی در این هفته ای که گذشت اولین هندی کم ضد آب خود را معرفی نمود. این دوربین فیلم برداری که با نام HDR-GW77V شناخته می‌شود به گونه ای طراحی شده که می‌تواند به آسانی در زیر آب و تا عمق ۵ متری زیر آب و بمدت ۶۰ دقیقه ماندن در آن عمق به فیلم برداری بپردازد. این دوربین دارای رزولوشن ۲۰٫۴ مگا پیکسل بوده و قابلیت ضبط ویدیویی با کیفیت فول اپ دی ( ۱۰۸۰P ) را داراست و نرخ ضبط ویدیو ۶۰ فریم در ثانیه است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این هندی کم ضد آب قابلیت زوم تا ۱۰x را داراست و حافظه داخلی آن ۱۶ گیگابایت می‌باشد که با پشتیبانی از حافظه های Micro SDHC قابل ارتقاء می‌باشد.این دوربین با قیمت هفتاد هزار ین معادل ۸۶۰ دلار در ژاپن روانه بازار می شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شکلات ساز سه بعدی، ماشینی که شکلات چاپ می کند!

ممکن است قبل از خواندن این مطلب چاپگرهای سه بعدی را دیده باشید، دستگاه هایی که مجموعه ای از اشکال سه بعدی را با استفاده از مواد پلاستیکی چاپ می کنند. چیزی که ما امروز به شما معرفی خواهیم کرد، چیزی فراتر از آن نخواهد بود، تنها با این تفاوت که این ماشین به جای مواد پلاستیکی از شکلات استفاده می کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این ماشین از شکلات ذوب شده استفاده می کند که به سادگی به لایه هایی تبدیل می شوند و هر شکلی را که شما تمایل داشته باشید را برایتان می سازند. در ویدیوهای انتهای همین پست می توانید این عملکرد جالب را مشاهده کنید.

Choc Edge سازنده ی این دستگاه، تمایل دارد این دستگاه را برای عید پاک عرضه دارد اما احتمال عدم موفقیت وی برای عرضه ی این دستگاه در زمان اعلام شده نیز وجود دارد. مطمئناً بسیاری از مردم در سراسر دنیا تمایل دارند که از این دستگاه برای عید پاک استفاده کنند. البته اگر شخصی تمایل داشته باشد که شکلات های عید پاک خود را با این دستگاه چاپ کند، می بایست کار چاپ خود را از سال پیش آغاز کرده باشد! که البته این مشکل به علت سرعت این دستگاه است. شاید به شوخی بتوان گفت که اگر عید پاک امسال شروع به چاپ شکلات های خود کنید، شکلات های شما برای کریسمس تان حاضر خواهند شد!

اما نکته ی مهم، هزینه ی خرید دستگاه است. خرید این دستگاه هزینه ی سنگین ۲۸۸۸ پوندی (۴۵۸۴ دلاری) را در بر دارد، البته در صورتی که شما آن را پیش خرید کنید، مشمول تخفیفی خواهید شد و هزینه ی آن برای شما ۲۴۸۸ پوند (۳۹۴۹ دلار) آب خواهد خورد!



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فرمانروای بادها

یک ایده عجیب و خلاقانه. از 310 تیوب استیل ساخته شده و در فضای باز نصب می‌شود. با کوچکترین تغییر آسمان و وزش باد صدای زوزه و آهنگ باد بلند می‌شود. این مجسمه هوشمند در پارکی در لندن قرار داده شده است.


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آغاز عرضه لامپ‌های ۲۰ دلاری فیلیپس با عمر نوردهی ۲۰ ساله!

شاید به افتخار روز زمین، شما اکنون می‌توانید یکی از محصولات فوق‌العاده فیلیپس را خریداری کنید که یک لامپ کم‌مصرف با بی‌نهایت بازدهی نوری است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این شرکت اعلام کرده است که از روز یکشنبه آینده این لامپ‌ها با تخفیف ۱۰ دلاری در دسترس کاربران خواهند بود و کاربران به جای ۶۰ دلار ۵۰ دلار پرداخت خواهند کرد و در ضمن خریداران تخفیفات دیگری را نیز به مبلغ ۲۵ دلار در سایر خریدهای خود خواهند داشت.

لامپ ال‌ئی‌دی جدید فیلیپس یک لامپ ۱۰ واتی دارای ارزش کاری ۳۰ هزار ساعت است و به گفته شرکت سازنده در مقایسه با طول عمر متوسط لامپ‌های رشته‌ای ۶۰ واتی، ارزش طول عمر آن در حدود ۱۶۵ دلار است در حالی که مشتریان فقط ۵۰ یا ۶۰ دلار برای این نوردهی پرداخت می‌کنند که کاملا به نفع خریداران در این بحبوحه مشکلات مالی و رکود اقتصادی است.

فیلیپس در بیانیه‌ای در این مورد اعلام کرد: از آنجا که لامپ‌های جدید تا ۸۳ درصد در بهره‌وری انرژی کارآمدتر از لامپ‌های استاندارد ۶۰ واتی رشته‌ای هستند مصرف‌کنندگان اکنون می‌توانند صرفه‌جویی خوبی را در کیف پول خود تجربه کنند. فیلیپس سال گذشته و پس از برنده شدن در مسابقه بهره‌وری نور، جایزه مدیریت انرژی را از وزارت انرژی آمریکا به مبلغ ۱۰ میلیون دلار دریافت کرد.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

عینکی برای دیدن نابینایان

عینکهای بیونیک به زودی به کمک صدها هزار نابینا در جهان آمده و آنها را قادر به "دیدن" خواهد کرد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


محققان دانشگاه در حال ساخت یک عینک هوشمند هستند که از دوربینهای ریز و یک رایانه جیبی برای آگاه‌سازی کاربر از اجسام و افراد پیش رو استفاده می‌کند. این عینکها به نابینایان در جهت‌یابی در مراکز تجاری و ایستگاه‌های شلوغ قطار و مترو کمک کرده و حتی به آنها اجازه خواهد داد تا شماره اتوبوسها و تصاویر رایانه‌ای دستگاه‌های خودپرداز را "بخوانند".

این عینک‌های سبک و ارزان که تا سال ۲۰۱۴ به صورت گسترده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد، برای تمام نابینایان مناسب خواهد بود. افراد مسن مبتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا احتمالا بهره بهتر از این فناوری خواهند برد. تلاشهای قبلی برای ساخت چنین دستگاهی معمولا به عینکهای تیره بزرگ با دوربین‌ها و رایانه بزرگ ختم شده‌اند. اما پیشرفتهای بوجود آمده در فناوری بدین معنی است که می توان عینکهای بیونیکی با شباهت بسیار به عینکهای معمولی تولید کرد.

موضوع مهمتر این دستگاه، قیمت حدود ۱۵۰۰ دلاری آن است که این ابزار را مقرون به صرفه می‌کند. محققان آکسفورد اکنون مرحله تحقیقات خود را به پایان رسانده و در حال کار بر روی پیش ساخت این دستگاه هستند. آنها از شیشه‌های شفاف با عدسی‌های حامل دیودهای نوری کوچک و دوربینهای به اندازه سر سنجاق در گوشه قابهای این عینک استفاده کرده‌اند.

این دوربین‌ها به جمع‌آوری اطلاعات لازم برای چشمها پرداخته و آنها را با یک سیم به رایانه‌ای به اندازه گوشی همراه در جیب کاربر می‌فرستد. این رایانه سپس به پردازش اطلاعات و ساده‌کردن آن به شکل طرحهای نقطه‌ای می‌پردازد. ال‌ای‌دی‌های موجود در عدسی‌ها با این نقاط روشن شده و به کاربر اطلاعات اساسی را در مورد محیط اطراف می‌دهد.

یک نور سوسو مانند می‌تواند بدین معنی باشد که یک انسان در مسیر قرار دارد و یک توده جامد نیز نشانگر وجود اجسامی مانند پله خواهد بود. این اطلاعات به افرادی که بیشتر بینایی خود را از دست داده‌اند کمک خواهد کرد تا اعتماد بنفس لازم برای خرید یا استفاده از وسائط نقلیه را به تنهایی به دست بیاورد.

افزوده شدن یک قطعه گوشی می‌تواند به پیچیده‌تر شدن اطلاعات ورودی کمک کند. برای مثال دوربینها به ثبت شماره اتوبوسها و اطلاعات روی صفحه حرکت قطارها برای تحلیل رایانه‌ای می‌پردازند که به محض آماده شدن این اطلاعات از طریق این گوشی به گوش فرد منتقل خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 156
بازدید ماه : 682
بازدید کل : 57580
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم