تازه ترین خبرهای آی تی
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



دستگیره ای که تنها با اثر انگشت درب را به رویتان باز می‌کند


یکی از مهم‌ترین دغدغه های یک صاحب خانه ایجاد امنیت بیشتر و جلوگیری از ورود و نفوذ سایرین بالاخص غریبه‌ها به ملک شخصی خود است و برای این کار ابزار و دزدگیرهای هوشمند و متنوعی ساخته و عرضه می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ورود افراد مجاز به اتاق یا بخشی از ساختمان استفاده از اسکن اثر انگشت است که با تطابق آن با دسترسی تعریف شده درب را باز یا بسته نگه می‌دارد و استفاده از این ابزار زیاد هم جدید نیست اما یک طراح خوش فکر در طرحی مفهومی این اسکنر را با دستگیره درب تلفیق کرده است و به گونه ای هوشمندانه و هنرمندانه اسکنر انگشت را در درون دستگیره جای داده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این طرح Grabit نام دارد و اسکنر آن به گونه ای طراحی شده است که با قرار گرفتن انگشت شست بر روی دستگیره درب برای باز کردن آن اسکنر عمل می‌کند.این طرح هنوز در مرحله مفهومی می‌باشد اما با ساختار ساده و زیبای آن می‌تواند مورد توجه سازندگان تجهیزات ایمنی و حفاظتی قرار گیرد.

منبع : 1 آی تی بلاگ


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

صفحات نمایش لمسی قابل انعطاف...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


دیر یا زود وقتی آی‌پد در دست بگیرید، می‌توانید شبیه عکس بالا، صفحه‌اش را پیچ و تاب بدهید! چراکه ما روز به روز به آرزوی داشتن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی با صفحات نمایش قابل انعطاف نزدیک‌تر می‌شویم.

همین هفته پیش بود که شرکت ال جی، خبر از تولید کاغذ الکترونیک ویژه‌ای داد که قرار است ماه بعد وارد بازار اروپا شود. این محصول که EPD خوانده می‌شود، شش اینچی است و یک صفحه نمایش پلاستیکی است که با بهره‌گیری از فناوری جوهر الکترونیک یا e-ink، وضوح ۱۰۲۴ در ۷۶۸ دارد. این کاغذ، ۰٫۷ میلیمتر ضخامت دارد و وزنش تنها ۱۴ گرم است. این کاغذ، ضد خش است و اگر از ارتفاع ۱٫۵ متری بیفتد، هیچ آسیبی نمی‌بیند. البته شاخص‌ترین ویژگی این کاغذ، منعطف بودن آن است، طوری که آن را می‌توان تا ۴۰ درجه تا کرد، بدون اینکه آسیبی ببینید.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


اما در تازه‌ترین خبر در مورد صفحات قابل انعطاف، شرکت Atmel که بعضی از سخت‌افزارهای سامسونگ، ایسر و ال جی را می‌سازد، این هفته اعلام کرد که صفحه قابل انعطافی به نام XSense ساخته است که به گفته مقامات این شرکت تحولی در ساخت گجت‌ها ایجاد خواهد کرد، در ساخت این محصول از پلی‌اتیلن ترفتالات استفاده شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


چند وقت پیش هم نوکیا، در جریان Nokia World 2011، نمونه اولیه گوشی‌ای را معرفی کرده بود که قابل انعطاف بود و با خم و راست کردن صفحه نمایش می‌شد با گوشی و عکس‌ها تعامل کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تصویربرداری اشعه ایکس سه بعدی، پنجره ای رو به قلب سالم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ضربان یک قلب سالم همچون یک مترونوم، دقیق است و خون سرشار از اکسیژن را به اندام ها و بخش های مختلف بدن می فرستند. اما اگر ریتم تیک تاک قلب تان منظم و یکسان نباشد، می تواند باعث انقباض نامنظم و عدم هماهنگی انقباض ماهیچه های آن و ممانعت از خون رسانی صحیح به بدن شود.

اکنون دانشمندان دانشگاه منچستر تکنیک جدیدی را ابداع کرده اند که به آنها اجازه می دهد تصاویر سه بعدی با کیفیت بالا از قلب تهیه کنند. آنها امیدوارند که با این تصاویر بتوانند بر دانش و آگاهی خود از قلب افزوده و از بروز مشکلات قلبی در آینده فرد جلوگیری کنند.

یک ضربان قلب معمولی، نتیجه همکاری بافت ماهیچه ای آن برای پمپاژ خون و بافت هادی آن است که همچون یک شبکه کابلی برای هدایت موج الکتریکی و ایجاد ضربان عمل می کند. قبل از این دانشمندان و پزشکان قادر به تهیه عکس های با کیفیت مناسب از بافت هادی نبودند و به همین دلیل در درک کامل ایرادهای آن با مشکل روبرو بودند. اما این تکنولوژی جدید به آنها اجازه می دهد که نگاهی دقیق به تمام سیستم بافت هادی داشته و مشکلاتی را که باعث ضربان قلب غیرعادی می شود، تشخیص دهند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در این شیوه عکسبرداری، محققان از یک اسکنر micro CT برای ثبت تصاویر قلبی که یُد دریافت کرده استفاده می کنند. آنها دریافته اند که بخش های هادی قلب به خوبی بخش های ماهیچه ای یُد را جذب نمی کند. و همین به آنها کمک می کند تا منبع الکتریسیته ای را که به قلب جهت انجام کار شوک می دهد، به خوبی متمایز و مشخص کنند.

البته این تنها قدم های اول است، ولی می تواند زمینه ای برای تهیه مدل های کامپیوتری دقیق از ماهیچه های قلبی-عروقی (cardiovascular muscle) باشد. این مدل ها می توانند همچون نقشه ای باشند که به پزشکان منشا ضربان های نامنظم قلب را نشان می دهند. و در نهایت می تواند راهی برای درمان بهتر بیماری های قلبی باشد. برای مثال یکی از مشکلات مهمی که پزشکان هنگام جراحی قلب باید با آن دست و پنجه نرم کنند، احتراز از آسیب رساندن به بافت هادی است. اما هنگامی که بتوانند به صورت دقیق نقشه بافت هادی را ببینند، خیلی بهتر از پس مراقب و حل ایرادات آن بر می آیند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شارژ دستگاه‌های دیجیتال شما با یک قابلمه آب!

اگر دائما نگران این هستید که زمانی که به سفرهای برون‌شهری رفته و یا به هر دلیلی به نیروی الکتریکی برای شارژ کردن دستگاه خود دسترسی ندارید دستگاه شما خاموش شود، این ابزار با نام PowerPot به شما کمک فراوانی خواهد کرد. شرکت سازنده این ابزار مدعی شده است که پاورپوت اولین دستگاه ترموالکتریکی با پورت USB است که تاکنون تولید شده است.

این دستگاه به وسیله آبی که در داخل ظرف گلدان مانند آن ریخته می‌شود از طریق پورتUSB قادر به شارژ کردن گجت و ابزارهای دیجیتالی شما خواهد بود و پیشنهاد ما این است که برای هرچه موفق‌تر بودن این دستگاه جالب، پاورپوت باید قابلیت کارکردن با هر نوع منبع دیگر انرژی مانند آتش و.. را نیز داشته باشد.

این ابزار مفهومی که هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است دارای توان‌های مختلف تولید انرژی و قدرت از جمله ۵ ،۱۰ و ۱۵ وات است و اگرچه هنوز در مرحله توسعه قرار دارد اما قیمتگذاری پاورپوت با توجه به قدرت تولیدی آن بین ۱۲۵ تا ۵۰۰ دلار هزینه دربر خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 135
بازدید ماه : 661
بازدید کل : 57559
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم