دنیایIT
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

مايکروسافت ويندوز ? را در ? نسخه عرضه مي‌کند

 


 


پس از سالها انتقاد از مايکروسافت دررابطه با نسخه‌هاي متعدد و متفاوت سيستم عامل خود، اين شرکت در اقدام اخير خود چهار نسخه از ويندوز 8 را معرفي کرده است.
پس از سالها درگيري مشتريان با نسخه هاي مختلف سيستم عامل ويندوز، مايکروسافت اعلام کرده است که ويندوز 8 تنها در چهار نسخه ارائه مي کند.

نسخه خانگي، نسخه تجاري، نسخه دستگاه هاي داري تراشه هاي ARM و نسخه شرکتهاي بزرگي که سيستم عامل را در تعداد بالا خريداري مي کنند.

اين درحالي است که براي مثال شرکت مايکروسافت سيستم عامل XP را در هفت نسخه مختلف ارائه کرده بود.
براي اکثر مردم که يک سيستم عامل براي لپ تاپ تا کامپيوتر روميزي خود خريداري مي کنند به سادگي مي توانند ويندوز 8 را که براي کاربران خانگي طراحي شده خريداري کنند. ويندوز 8 پرو " Windows 8 Pro " براي کاربران تجاري است و دربرگيرنده ويژگيهاي رمزگذاري روي يک فايل سيستمي، مجازي سازي و مديريت دامين است.
براساس گزارش پي سي ورلد، ويندوز RT که مخفف "Runtime" است، نامي است که براي ويندوز ARM انتخاب شده است و نمي توان آن را خريداري کرد.
اين نسخه از پيش روي کامپيوترها و تبلتهايي که داراي پردازشگرهاي ARM هستند نصب مي شوند. اين ويندوز قابليت اجراي نرم افزارهاي قديمي X86/64 را ندارد. اما مي تواند برنامه هاي اجرايي لمسي را برپايه ويندوز ران تايم (برنامه مايکروسافت براي برنامه هاي اجرايي موبايل) اجرا کند.

 


 

معرفي رسمي اولين تبلت مبتني بر ويندوز 8 از سوي اينتل


همانطور که به ارايه نسخه نهايي ويندوز 8 نزديک مي شويم، اخبار تبلت هاي اين سيستم عامل نيز از راه مي رسد. در اين ميان شرکت اينتل نيز مشخصات کلي سخت افزاري براي تبلت هاي ويندوز 8 با پردازشگر ساخت اين شرکت را اعلام کرده است.

به گزارش سافت گذر به نقل ازGSM؛ بر اساس اين مشخصه ها تبلت هاي ويندوز 8 داراي طراحي ?? و ?? اينچي هستند و با باطري حداقل ? ساعت و امکان اتصال 3G/4G ارايه خواهند شد. ضمن اينکه مدل هاي ?? اينچي به همراه يک کيبرد فيزيکي خواهند بود.

وزن تبلت ها زير ??? گرم خواهد بود و ضخامت آنها کمتر از ? ميليمتر است. اين تبلت ها از چيپست دو هسته اي Atom Z2760 - Clover Trail استفاده خواهند کرد که داراي امکاني به نام burst mode است که در مواقع لازم سرعت پردازشگر را زياد مي کند و امکان ديگري به نام hyperthreading در مواقع مشخص به پردازشگر اجازه مي دهد مانند يک سي پي يو چهار هسته اي عمل کند. ضمن اينکه روي تبلت هاي ويندوز 8 قرار است NFC نيز وجود داشته باشد.

فعلا اينها کلياتي است که در مورد تبلت هاي ويندوزي جديد با پردازشگر اينتل اعلام شده. نسخه هاي آزمايشي اين ويندوز در مرحله توسعه است و به نظر مي رسد در مهر ماه بايد منتظر نسخه نهايي باشيم. در اين صورت ورود تبلت هاي ويندوز نيز در همان زمان خواهد بود.
 


 

رونمايي از اولين موبايل اينتلي: Lava Xolo X900


 


شرکت اينتل ساعاتي پيش، بالاخره اولين تلفن همراه با پردازنده Medfield را رسما معرفي کرد. همانطور که گفته بوديم ، اين اسمارت فون محصول شرکت هندي Lava بوده و با نام Xolo X900 شناخته مي شود. پردازنده آن از چيپ هاي سري Medfield اينتل و تک هسته اي، با سرعت 1?.?6 گيگاهرتز است. X900 حدود ??? دلار قيمت گذاري شده.

سيستم عامل اين تلفن همراه هوشمند اندرويد نان زنجبيلي بوده و قرار است به زودي به نسخه 4?.?0 بستني حصيري (ICS) ارتقا يابد. اين موبايل هوشمند از چهارم ارديبهشت تنها در هند عرضه خواهد شد و اينتل-لاوا برنامه اي براي فروش جهاني آن ندارند.
 


 

احتمال عرضه ميني آي پد از سوي اپل


 


يک ماه بعد از اينکه اپل رايانه لوحي آيپد 3 را روانه بازار کرد، حالا شايعات و گمانه زني‌ها درباره محصول بعدي اين شرکت قوت بيشتري گرفته است.
آخرين خبرهاي منتشر شده حاکي از اين است که اپل قصد دارد در سه ماهه سوم سال جاري ميلادي بيش از 6 ميليون آيپد کوچک معروف به ميني آيپد را روانه بازار کند.
وب سايت mashable به نقل از رسانه‌هاي کره جنوبي گزاش داده است که شرکت سامسونگ فناوري PLS براي ساخت صفحه نمايش‌هاي ال سي دي آيپدهاي کوچک را در اختيار اپل قرار داده است. چندي پيش نيز يکي از مديران شرکت سامسونگ از تصميم اپل براي ساخت يک رايانه لوحي 7.86 اينچي خبر داده بود.
برخي رسانه‌هاي تايواني نيز سفارشات شرکت اپل به کارخانه‌هاي واقع در کره جنوبي براي تامين برخي قطعات مورد نياز را مبنايي براي اين خبر دانسته و حتي از احتمال عرضه ميني آيپد در سه ماهه سوم سال 2012 خبر داده اند.
با وجود شدت گرفتن شايعات درباره محصول بعدي اپل شک و ترديدهايي نيز در اين زمينه وجود دارد. استيو جابز، موسس فقيد شرکت اپل با توليد رايانه هاي لوحي کوچک مخالفت مي‌کرد و معتقد بود که اين نوع رايانه‌هاي لوحي براي رقابت با گوشي‌هاي هوشمند خيلي بزرگ و براي رقابت با رايانه‌هاي لوحي معمولي خيلي کوچک است. از طرف ديگر نيز نکته را نيز بايد در نظر داشت که اپل آيپد 3 خود را يک ماه پيش وارد بازار کرده است و بعيد به نظر مي‌رسد که با عرضه يک محصول مشابه و ارزان تر در سال جاري زمينه کاهش فروش آيپد 3 را فراهم کند.
با اين همه اين واقعيت را نيز نبايد از نظر دور داشت که اپل از ناحيه رايانه‌هاي لوحي کوچکي مثل کيندل فاير آمازون احساس تهديد ميکند.
 


 

بنيانگذار گوگل : اپل و فيس بوک آزادي اينترنت را تهديد مي‌کنند


سرگئي برين، يكي از بنيانگذاران گوگل، فيس‌بوک و اپل را متهم کرد که با پلتفرم‌هاي اختصاصيشان تهديدي اساسي براي اينترنت آزاد محسوب مي‌شوند.
سرگئي برين در مصاحبه‌اي با روزنامه گاردين دزدي‌هاي اينترنتي، سانسور و کنترل اينترنت و نيز فيس بوک و اپل را به عنوان تهديدهاي جدي آزادي اينترنت نام برده است.
به اعتقاد برين، اين دو شرکت تهديدي براي فضاي باز و مبتني بر نوآوري اينترنت هستند. برين در اين مصاحبه گفته است: محيط گوگل اجازه هر گونه نوآوري و پيشرفتي را مي‌دهد. در چنين فضايي است که ما توانستيم در راستاي احترام به فضاي باز اينترنت، موتور جستجوي گوگل را خلق کنيم. اما هرجايي در محيط فضاي مجازي، به قوانين و قواعد زياد و سختگيرانه برخورد مي‌کنيم، نوآوري متوقف مي‌شود.
او با اشاره به فيس بوک گفت که اين شبکه اجتماعي انتقال اطلاعات به سرويس‌هاي ديگر را بسيار محدود کرده است و کاربران آن به راحتي نمي‌توانند به پست الکترونيک جي مي‌لشان دسترسي داشته باشند.

در ارتباط با اپل نيز، برن به موضوع جنگ اپل با توليد کنندگان تلفن‌هاي همراه هوشمند و رايانه‌هاي لوحي تحت اندرويد اشاره کرده و از آن انتقاد کرده است.

خبرنگار سي نت در پايان اين خبر به اين موضوع اشاره مي‌کند که حمله سرگئي برين به اين دو شرکت بدون انگيزه نيست. گوگل هميشه دوست داشته است که اطلاعات شبکه‌هاي اجتماعي و برنامه‌هاي کاربردي اپل را روي موتور جستجوي خود داشته باشد. اما همواره با جواب منفي اين دو شرکت مواجه شده است
 


 

گوگل‌درايو با ? گيگابايت فضاي رايگان هفته آينده از راه مي‌رسد!


 


خبر عرضه سرويس فضاي مجازي گوگل درايو توسط شرکت گوگل ماههاست که شنيده مي‌شود اما در جديدترين اسناد بدست آمده گويا اين غول اينترنتي قصد رونمايي از اين سرويس را در هفته آينده و در ابتداي ارديبهشت‌ماه دارد.

وب‌سايت دنکست‌وب تصويري را از صفحه اول اين سرويس بدست آورده است که بنابر اطلاعات منتشره در اين تصوير، سرويس گوگل‌درايو در ابتدا ? گيگابايت فضاي رايگان را در اختيار کاربران قرار خواهد داد که با پيشنهادات سرويس‌هايي همچون Box.net و SugarSync همخواني داشته اما فضاي دو گيگابايتي سرويس دراپ‌باکس را که در ايران نيز محبوبيت دارد زير سوال مي‌برد.

اگر چه زمان رونمايي از اين سرويس همواره حدس و گمان‌هاي فراواني را برانگيخته است اما بنابر اطلاعات موجود در اين تصوير اين سرويس در هر دو سيستم عامل مک و ويندوز سازگاري داشته و کاربران قادر به استفاده از آن در تلفن همراه و تبلت خود به عنوان يک درايو مجازي هستند.

ديگر قابليت مورد انتظار از اين سرويس امکان ويرايش اسناد و اطلاعات در هر جا و مکان و توسط برنامه عرضه شده توسط گوگل است و متاسفانه باز هم تنها موردي که نمي‌توان هنوز قطعا مورد تاييد قرار داد زمان عرضه اين سرويس است که احتمالا در آدرس Drive.Google.com ارائه خواهد شد اما خب مطابق معمول با روشن شدن جزئيات بيشتر آن را در فارنت به اطلاع شما خواهيم رساند.
 


 

براي خريد يک لپ تاپ جديد، تا تابستان يا پاييز صبر کنيد


 


اگر در فکر خريد يک لپ‌تاپ جديد در بهار امسال هستيد، بهتر است صبر کنيد. مگر اينکه لپ‌تاپ فعلي‌تان دارد آخرين نفس‌هايش را مي‌کشد و مجبور هستيد زودتر جايگزيني براي آن بيابيد. دلايل موجهي وجود دارد که براي خريد يک دستگاه جديد، لااقل تا تابستان صبر کنيد. يا شايد حتي تا پاييز، به خصوص اگر دنبال يک کامپيوتر ويندوزي هستيد. و البته اين پيشنهاد شامل حال لپ‌تاپ‌هاي اپل هم مي‌شود.

راهنماي خريد بهار امسال با سال‌هاي قبل فرق دارد. مردم هميشه نگران اين هستند که خريد زودهنگام محصولات تکنولوژيک باعث شود دستگاهشان از مد بيفتد. اکثر مواقع، اين ترس بي‌خود است. ولي بهار امسال واقعاً زمان بدي براي خريد لپ‌تاپ است، زيرا بدون ترديد تغييرات بزرگي در ماه‌هاي آتي پيش روي اين دسته از کامپيوترها است.

در بخش پي‌سي، مايکروسافت در حال آماده شدن براي معرفي ويندوز 8 (احتمالاً در پاييز) است که بنيادي‌ترين تغيير چند سال اخير براي اين سيستم عامل محبوب به شمار مي‌رود. سازندگان پي‌سي نيز مدل هاي جديدي را هم زمان با عرضه آن معرفي خواهند کرد تا نهايت استفاده را ببرند. گرچه ويندوز 8 هم با ماوس کار خواهد کرد، هم با تاچ‌پد (لپ‌‌تاپ‌ها) و هم با کيبورد، ولي تمرکز اصلي آن بر روي رابط کاربري لمسي براي تبلت‌ها خواهد بود. بسياري از سازندگان پي‌سي در حال برنامه‌ريزي براي ساخت مدل‌هاي قابل‌تبديل (convertible) ويندوز 8 براي فصل فروش تعطيلات کريسمس هستند. مدل‌هايي که هم به عنوان لپ‌تاپ معمولي کار کنند و هم به عنوان تبلت.

بنا به گفته مايکروسافت، اگر الآن يک لپ‌تاپ ويندوز 7 بخريد، به احتمال زياد قابل ارتقا به ويندوز 8 خواهد بود؛ ولي خودتان را از مدل هاي جديدي که بعداً از راه خواهند رسيد، محروم کرده‌ايد. مايکروسافت مي‌گويد: «اگر يکي از لپ‌تاپ‌هاي لمسي را که اکنون در بازار هست بخريد، احتمالاً با ويژگي‌هاي لمسي ويندوز 8 کار خواهد کرد. ولي بعيد است بشود آن را براي کار با نرم‌افزارهاي جديد به طور کامل بهينه کرد. در ضمن از نظر ما، هميشه بهتر اين است که نرم‌افزار جديد را با دستگاه جديد خريداري کنيد.»

در سمت لپ‌تاپ‌هاي مک يا مک بوک ها هم اوضاع به همين شکل است و اپل در تابستان سيستم عامل جديدش را معرفي خواهد کرد که شير کوهي (Mountain Lion) نام دارد. البته آن گونه که ويندوز 8 يک تغيير بزرگ به شمار مي‌آيد، اين به روز رساني اپل عمده نيست. بخشي از آن به اين علت است که اپل از قبل دستورات لمسي و ويژگي‌هاي فراوان ديگر تبلتش را با استفاده از تاچ‌پد به خورد انواع کامپيوتر‌هاي مک داده. اما هنوز اشاره‌اي به نمايشگرهاي لمسي براي مک‌ها نکرده است

تا همين الآن هم اپل در عرضه لپ‌تاپ‌هايي با طراحي جديد، به خصوص در مورد مک‌بوک پرو تأخير داشته است. بنابراين احتمال خوبي وجود دارد که مدل‌هاي جديد، امسال با تغييراتي سنگين در طراحي از راه برسند. اگر چه اکثر مک‌هاي فعلي قابليت به روزرساني به نسخه جديد سيستم عامل اپل را خواهند داشت، ولي اگر در خريد عجله کنيد ممکن است از سخت‌افزارهاي جديد بي‌نصيب بمانيد.


 

يک عامل ديگر هم براي دعوت به صبر بيشتر وجود دارد. کمپاني اينتل، که پردازنده‌هايش توسط اکثر سازندگان پي‌سي و همين‌طور اپل مورد استفاده قرار مي‌گيرد، فردا نسل جديد تراشه‌هاي خود با نام آيوي بريج (Ivy Bridge) را رونمايي مي کند . طبق ادعاي سازنده، اين پردازنده ها قادرند بدون قرباني کردن شارژ باطري، عملکرد گرافيکي به مراتب سريع‌تري را ارائه کنند. برخي از لپ‌تاپ‌هاي برخوردار از آيوي بريج خيلي زود از راه خواهند رسيد، اما در حوالي ژوئن (اواسط تيرماه) لشکر لپ‌تاپ‌هاي مجهز به آيوي بريج به بازار مصرف خواهند آمد. بنابراين در تابستان، حتي قبل از آمدن ويندوز 8، بسياري از لپ‌تاپ‌هاي فعلي توسط لپ‌تاپ‌هايي برخوردار از سخت‌افزار جديد، از رده خارج خواهند شد.

اگر با دقت به سير تغيير قيمت‌ها نگاه کنيد، با نزديک شدن به تاريخ عرضه پردازنده‌هاي آيوي بريج، امکان خريد ارزان تر لپ‌تاپ‌هاي داراي ويندوز 7 که پردازنده‌هاي فعلي اينتل را در قلب خود دارند، دور از انتظار نيست. و قطعاً از مقطعي به بعد، سازندگان پي‌سي به روزرساني مجاني به ويندوز 8 را هم براي محصولات فعلي ارائه خواهند کرد. در هر حال اگر قصد خريد لپ‌تاپ را داريد، سه انتخاب پيش روي شما است. خريد لپ‌تاپ‌هاي ويندوز 7 با سخت‌افزارهاي فعلي؛ کمي صبر براي ورود لپ‌تاپ‌هاي ويندوز 7 با سخت‌افزارهاي جديد؛ يا صبر بيشتر براي آمدن لپ‌تاپ‌هاي ويندوز 8 که هم نرم‌افزار و هم سخت‌افزار جديد را براي شما به ارمغان مي‌آورند.


 


 

ترفند ورود مستقيم به دسکتاپ پس از راه‌اندازي ويندوز ?


در «ويندوز ?» بر خلاف ويندوزهاي قبلي، پس از ورود به ويندوز، کاربر مستقيماً وارد صفحه دسکتاپ نمي‌شود. بلکه ابتدا صفحه Metro Startup نمايان شده و پس از آن کاربر مي‌تواند وارد صفحه دسکتاپ شود. در صفحه Metro Startup مجموعه‌اي از ميان‌برها و برنامه‌ها جهت دسترسي سريع‌تر وجود دارد. اما در صورتي که به اين صفحه علاقه‌اي نداريد و دوست داريد مانند گذشته پس از بوت شدن ويندوز وارد صفحه دسکتاپ خود شويد، در اين ترفند قصد داريم به معرفي ? روش مختلف براي حذف Metro Startup و ورود مستقيم به صفحه دسکتاپ در «ويندوز ?» بپردازيم.

روش اول: اين روش آسان‌ترين روش براي اين کار مي‌باشد. کافي است به پوشه C:WindowsSystem32 مراجعه نماييد. اکنون فايل shsxs.dll را يافته و آن را با استفاده از راست کليک و انتخاب Rename به نامي ديگر مثلاً shsxs_backup.dll تغيير نام دهيد. با اين کار ديگر خبري از صفحه Metro Startup نبوده و ويندوز مستقيماً وارد دسکتاپ مي‌شود. در صورتي که قصد بازگرداني صفحه Metro Startup را داشتيد نيز مي‌توانيد مجدداً shsxs_backup.dll را به shsxs.dll تغيير نام دهيد.

روش دوم: اين روش از طريق تغييرات در رجيستري ويندوز صورت مي‌پذيرد. با اين روش ظاهر Metro به طور کلي غيرفعال خواهد شد. بدين منظور ابتدا کليدهاي ترکيبي Win+R را فشار دهيد تا پنجره Run باز شود. سپس عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنيد تا ويرايش‌گر رجيستري ويندوز باز شود.

حال به آدرس زير برويد:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer
بر روي RPEnabled دوبار کليک نموده و مقدار Value آن را بر روي ? تنظيم کرده و ‌OK کنيد. با راه‌اندازي مجدد ويندوز خواهيد ديد که ظاهر ‌Metro غيرفعال شده و مستقيماً به صفحه دسکتاپ خواهيد رفت. براي بازگرداني Metro نيز مي‌توانيد مجدد به RPEnabled مقدار ? بدهيد.

روش سوم: اين روش با استفاده از يک برنامه جانبي به نام Metro UI Tweaker انجام مي‌گيرد. ابتدا برنامه را از اينجا دانلود نماييد. فايل را از حالت فشرده خارج کرده و بر روي Metro UI Tweaker.exe راست کليک نموده و Run as administrator را انتخاب نماييد تا برنامه اجرا شود. پس از اجراي برنامه گزينه Disable Metro Start Menu را انتخاب نموده و دکمه Apply را بزنيد و با انتخاب Yes ويندوز را Restart نماييد. با اين کار صفحه آغازين Metro غيرفعال خواهد شد.
با استفاده از اين برنامه و گزينه‌هاي ديگر آن مي‌توانيد قسمت‌هاي ديگر ‌Metro را نيز غيرفعال کنيد.
با انتخاب گزينه Enable Metro Start Menu and Ribbon مي توانيد تمام مواردي که غيرفعال کرده‌ايد را مجدد بازگرداني نماييد.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 208
بازدید ماه : 734
بازدید کل : 57632
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم