دنیای آی تی و تکنولوژی های روز دنیا
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

ایمیل ارسالی را پس بگیرید !

در صورتی که در ارسال ایمیل اشتباهی صورت بگیرد و به فرد دیگری غیر از شخص مورد نظر ارسال شود و اگر این ایمیل ارسالی بسیار شخصی نیز باشد ؛ چهره شخص ارسال کننده ایمیل دیدنی خواهد بود. اگر برای شما هم این اتفاق افتاده است و در صورتی که از سرویس دهنده جیمیل برای ارسال ایمیل های خود استفاده کرده اید، به راحتی می توان ایمیل ارسال شده را پس گرفت. کافیست برای فعال نمودن این قابلیت جیمیل به بخش تنظیمات(setting) رفته و در تب Labs حالت Undo send را فعال کرده و در انتها روی Save chang کلیک کنید تا تنظیمات مورد نظر اعمال شود.

نکته: برای انجام این قابلیت تنها 30 ثانیه فرصت دارید، در غیر اینصورت برای بازپس گیری ایمیل ارسالی هیچ کاری از دست شما برنخواهد آمد.

یک رایانه کامل در کف دستان شما

شرکت زوتاک را همه به واسطه کارت‌های گرافیکی حرفه‌ای انویدیا می‌شناسند، اما مدتی است این شرکت سری محصولات جدیدی با نام ZBOX را نیز روانه بازار کرده است. به گزارش ایتنا، ZBOX اصولا یک mini-PC است، یعنی یک رایانه کوچک. این محصولات به صورت یک کیس کامل و برای کارهایی مانند دیدن فیلم و دیگر محتوای چند رسانه‌ای یا استفاده از اینترنت بسیار مناسب هستند. شرکت زوتاک اخیرا یک مدل متفاوت از این سری را معرفی کرده است، که ZBOX Nano AD۱۰ نام دارد.

همان طور که از نام این محصول مشخص است، اندازه کوچک نکته اصلی این محصول است. ZBOX Nano فوق‌العاده کوچک است (۱۲۷x۱۲۷x۴۵ میلی‌متر)، به نوعی که حتی از کف دست شما نیز کوچک‌تر است.

قابل توجه است که کوچک‌تر بودن این محصول نه تنها بر روی کارایی آن نسبت به مدل‌های معمولی تأثیر نگذاشته است، بلکه ZBOX Nano چند ویژگی جدید را نیز معرفی می‌کند.

درون ZBOX Nano یک گیرنده مادون قرمز مجتمع شده است و به همراه این محصول یک ریموت کنترل سازگار با Windows Media Center نیز ارایه می‌شود، که هر دو این موارد برای اولین بار است که با محصولی از این سری عرضه می‌شوند.

سخت افزار این محصول نیز کمی از یک رایانه مجزا ندارد؛ پردازنده دو هسته‌ای ۱. ۶ گیگاهرتزی، کارت گرافیکی AMD Radeon HD ۶۳۱۰ و دو درگاه USB ۳. ۰. شایان ذکر است که این محصول در دو مدل ارایه خواهد شد، ZBOX Nano AD۱۰ معمولی و ZBOX nano AD۱۰ Plus، که دومی ۲ گیگ رم و یک هارددیسک ۳۲۰ گیگابایتی نیز دارد.

بهبود کپی، انتقال، تغییرنام و حذف در ویندوز 8

هنگام کار با ویندوز کپی، انتقال، تغییر نام و حذف اطلاعات، به شدت مورد استفاده کاربران قرار می گیرد و در صورتی که به صورت همزمان چند فایل کپی و یا انتقال داده شود در چند پنجره انجام عملیات نمایش داده می شود. در وبلاگی که جهت معرفی امکانات و ویژگی های ویندوز هشت راه اندازی شده است اعلام شد که این ویژگی های پرکاربرد در ویندوز8 بهبود خواهد یافت.

کپی
در صورتی که به صورت همزمان چندین مطلب کپی شود، نه تنها باعث باز شدن چندین پنجره که باعث شلوغی صفحه می شود، بلکه سرعت کپی کردن نیز کاهش می یابد که معمولا برای بهبود این روش از برنامه های مختلفی استفاده می شود. اما در ویندوز 8 این عیب برطرف خواهد شد به طوری که در صورت کپی چند مطلب به صورت همزمان، تمامی آنها در یک پنجره نمایش داده می شود.

از ویژگی های جالبی که در این شکل کپی وجود دارد در صورتی که چند فایل در حال کپی باشد، می توان یک یا چند فایل در حال کپی را موقتا از کپی کردن متوقف کرد تا دیگر فایلها با سرعت بیشتری کپی شوند.

با انتخاب More details جزئیات کامل کپی از اندازه فایل و میزان کپی انجام شده به درصد تا سرعت انجام کپی نمایش داده می شود.

در صورتی که چند فایل برای کپی انتخاب شده باشند جزئیات آنها نیز در یک پنجره نمایش داده می شود و در صورت توقف موقت فایل ها از کپی سرعت کپی سایر فایلها افزایش می یابد که در جزئیات نمایش داده شده کاملا مشخص می شود.

در حین کپی یک فایل، در صورتی که از قبل فایلی با یک نام مشابه ذخیره شده باشد ویندوز سه حالت را پیشنهاد می کند :
فایل جدید جایگزین فایل قبلی می شود
از کپی شدن فایل جدید جلوگیری می شود
فایل جدید کپی شده و با یک نام مشابه با فایل قبلی ذخیره می شود.

در تغییراتی که برای این حالت در ویندوز8 وجود خواهد داشت، مشخصات فایل ذخیره شده و فایلی که تصمیم به ذخیره آن گرفته شده است نمایش داده شده و می توان با یکدیگر مقایسه کرد و بهترین فایل را جهت ذخیره انتخاب کرد.

آغاز پروژه جدید نوکیا برای تولید گوشی‌های خورشیدی

کسانی که در کشورهای آفتابی زندگی می‌کنند احتمالا به این فکر افتاده‌اند که شارژ خورشیدی روشی عالی و دوستدار محیط زیست برای شارژ کردن تلفن همراه است. در برخی مناطق، جریان برق پایدار در دسترس نیست، بنابراین این روش جایگزین می‌تواند بسیار جذاب باشد. نوکیا که همیشه مشتاقانه می‌خواهد پایداری گوشی‌هایش را ارتقا دهد، بررسی مقدماتی جدیدی آغاز کرده تا ببیند آیا می‌تواند یک گوشی خورشیدی به حقیقت بپیوندد.
سالهاست تبلیغات محصولات خورشیدی بسیاری در بازار وجود داشته است. اما همه این محصولات حجیم بوده و کارایی مناسبی نداشتند. علاوه بر این، محصولات خورشیدی در شرایط نامناسب جوی کار نمی‌کردند. اما اکنون همه چیز تغییر کرده است: مطالعات مقدماتی نوکیا به دنبال امکان عملی شدن پنل‌های شارژ خورشیدی در گوشی کاربران و کنترل انرژی با گوشی‌های مورد آزمایش از قطب شمال تا استوا است.

کریستینا کرونن که سرپرستی این پروژه را بر عهده دارد می‌گوید با وجود اینکه سودمندی پنل‌های خورشیدی روی سقف ساختمان‌ها و غیره تاکنون به خوبی ایجاد شده است، ما هنوز به خوبی نمی‌دانیم که آیا آنها احتیاجات کاربران موبایل را فراهم می‌کنند یا خیر:
هیچ کمبودی در اطلاعات انرژی خورشیدی برای نصب دائم وجود ندارد، اما ما نمی‌دانیم چه میزان از آن باید موارد استفاده گوناگون از موبایل‌ها جمع‌آوری شود. به همین دلیل است که ما برای کاربران گوشی‌های خورشیدی مهیا می‌کنیم که دارای یک ضبط‌کننده مانند جعبه سیاه هواپیماست تا دسترسی به انرژی خورشیدی را در زندگی واقعی ایجاد کند
اما تکلیف کسانی که در کشورهایی با منابع کم از تابش نور خورشید زندگی می‌کنند چیست؟ یا کسانی که وقتی گوشی خود را لازم ندارند آن را بیشتر در جیب یا کیفشان قرار می‌دهند؟ مَتی نسکالی، مدیر فنی این پروژه می‌گوید این افراد هنوز هم می‌تواند از شارژ خورشیدی استفاده کنند:
شارژ با قدرت کم از یک منبع نیرو که جریان انرژی پایداری ندارد برداشت انرژی نام دارد. استفاده از یک پنل خورشیدی کوچک برای شارژ باتری نمونه بارزی از کنترل انرژی است، زیرا نیروی موجود به میزان زیادی به شرایط جوی و نوع استفاده بستگی دارد. نیروی شارژ معمولی نمی‌تواند در پنل‌های خورشیدی کوچک به کار گرقته شود، اما استفاده از فناوری برداشت انرژی، هر ذره از نیروی خورشیدی را که در دسترس قرار می‌گیرد می‌تواند در باتری جمع‌آوری کند.

هم اکنون ۴ کاربر برای این آزمایش درنظر گرفته شده‌اند. آنها در کنیا، بالای مدار قطب شمال در فنلاند، در یک کمپ اکتشافی در سوئد، در قایقی که دور دریای بالتیک در حال سفر است ساکن هستند. آنها از یک گوشی نوکیا C1-02 استفاده می‌کنند که باتری پشت آن با یک پنل خورشیدی و دستگاه ضبط اطلاعات برای گزارش کارایی تجهیزات، تغییر داده شده است.

هشدار امنیتی گوگل به کاربران ایرانی !‏
بنا به خبر اعلام شده توسط وبلاگ امنیتی شرکت گوگل از چند روز پیش عده ای در تلاش هستند تا با استفاده از سرتیفکتهای جعلی در حمله ای که با نام (man-in-the-middle (MITM معروف است، میان سرورهای جیمیل و کاربران ایرانی، ارتباط امن واقعی را مختل کرده و به این طریق امکان دسترسی به اطلاعات داخل پستهای الکترونیکی کاربران را داشته باشند. هکرها از سرتیفکتهای جعلی DigiNotar استفاده مینمایند و این حالت در هنگام درخواست دسترسی به سایت جیمیل اتفاق می افتد. طبق گفته گوگل برای اینکار در داخل کشور ایران از یک SSL Certificate جعلی برای جیمیل استفاده شده است.
به همین دلیل این شرکت از همه افراد دارنده پست الکترونیکی جیمیل در داخل ایران خواسته است تا با به روز نگه داشتن مرورگرهای خود از این امر آگاه و جلوگیری نمایند. لازم به ذکر است مرورگر گوگل کروم به خوبی این وضعیت را شناسایی نموده و از ایجاد این ارتباط جعلی خودداری مینماید و از کاربرانی که از موزیلا فایرفاکس نیز استفاده میکنند خواسته شده که مرورگر خود را به روز نمایند. لازم به ذکر است شرکت موزیلا نیز در وبلاگ امنیتی خود به این مشکل در ایران اشاره داشته است.
اگر شما در چند روز گذشته بصورت مداوم از جیمیل با مرورگرهای غیر از کروم استفاده کرده و این پیغام را دریافت نموده اید (شکلهای زیر)، بلافاصله با به روز رسانی مررورگر خود و یا نصب و راه اندازی گوگل کروم سیستم ارتباطی خود را امن نمائید و در صورتی که مرورگر شما در زمان دسترسی به جیمیل چنین اخطاری میدهد، از ورود به جیمیل خودداری کنید و چند دقیقه بعد مجددا برای ورود به جیمیل تلاش کنید. همچنین توصیه می‌شود پس از آپدیت مرورگر خود اقدام به تغییر کلمه عبور خود در جیمیل کنید. اگر از گوگل کروم استفاده میکنید، گوگل کروم به شما اخطار امنیتی خواهد داد و بنا به گفته گوگل، کاربران مرورگر کروم از این حمله در امان هستند و اگر از فایرفاکس استفاده میکنید هرچه زودتر آنرا بروز کنید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 636
بازدید کل : 57534
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم