آموزش ویندوز
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

راه اندازي مجدد كامپيوتر

 اگر بخواهيد كامپيوتر را مجدد راه اندازي كنيد در پنجره ي مربوط به Turn off computer گزينه ي Restart را انتخاب كنيد .

كاربردهاي راه اندازي مجدد Restart :
1- در موارديكه يك نرم افزار جديد در كامپيوتر نصب مي كنيد و براي هماهنگ شدن برنامه با محيط ويندوز نياز است كه يك بار PC خود را Restart كنيد . شايد راه اندازي مجدد كامپيوتر از مراحل نصب يك نرم افزار باشد و در مواقع ديگر اين امر بنا به دليلي كه قيد شد به دلخواه كاربر انجام شود .

2- در هنگاميكه به دليل بالا بودن حجم يك برنامه يا اجراي همزمان چند برنامه يا مواردي از اين دست كه موجب عدم اعمال حركت يا دستور توسط ماوس و به نوعي ديگر قفل كردن سيستم مي شود نياز است كه PC مجددا راه اندازي شود كه اين عمل در اغلب اوقات جوابگوي ناهنجاريهاي پيش آمده خواهد بود .

Stand by:
گزينه ي ديگري كه در پنجره ي Turn off computer وجود دارد Stand by است . با انتخاب اين گزينه مانيتور و هارد ديسك خاموش شده ولي با حركت ماوس و يا فشردن هر كليد از صفحه ي كيبورد ، سيستم مجددا فعال مي شود .

Hibernate:
ممكن است گزينه ي ديگري را تحت عنوان Hibernate در پنجره ي Turn off computer مشاهده كنيد . در كامپيوترهاي Laptop اين گزينه هم از طريق دكمه است و هم با بستن سرپوش Laptop فعال مي شود و در كامپيوترهاي معمولي در هنگام مشاهده ي پنجره ي Turn off computer و در صورت عدم وجود اين گزينه به صورت پيش فرض با فشردن كليد Shift از صفحه كليد گزينه ي Stand by تبديل به Hibernate خواهد شد . اما كاربرد اين عبارت به اين صورت است كه يك ذخيره سازي از كليه ي جزئيات و تنظيمات كنوني ويندوز تهيه كرده و با راه اندازي مجدد وضعيت به زمان قبل از Hibernate باز خواهد گشت .

نكته : قبل از تنظيم سيستم خود در حالت Stand by از ذخيره شدن كليه ي فعاليتهاي خود در سيستم مطمئن شويد چرا كه در صورت قطع برق تمام تغييرات اعمال شده ي آخرين ذخيره سازي از بين رفته و از طرف ديگر هنگام اتصال شما به شبكه نمي توان احتمال عدم استفاده از اين گزينه را كتمان كرد .

Desktop (ميز كار)

عموما اين صفحه زماني به نمايش در مي آيد كه شما كامپيوتر خود را با موفقيت راه اندازي كرده باشيد . اگر براي اولين بار پس از نصب ويندوز وارد اين محيط شديد صفحه ي نمايش شما داراي تصوير پيش فرض ويندوز XP خواهد بود كه در ابتدا فقط يك آيكون به نام Recycle bin را در آن مشاهده خواهيد كرد . در ادامه خواهيد آموخت كه مي توان تصوير پس زمينه را تغيير داد .
از آيكون هاي ديگري كه به صورت پيش فرض در محيط ويندوز شما وجود دارند ولي از همان ابتدا در صفحه ي Desktop قابل مشاهده نيستند مي توان به My Computer ، My Document و Internet Explorer اشاره كرد .
لازم به ذكر است با كليك بر روي منوي Start ، گزينه هاي قيد شده قابل دسترسي مي باشند .

آشنايي با عملكرد آيكونهاي موجود در Desktop :

Recycle Bin : فايلهاي حذف شده از محيط ويندوز را در خود نگه مي دارد با اين توضيح كه تمامي اين فايلها قابل دستيابي مجدد مي باشند .
فضاي Recycle Bin ثابت بوده و در صورت پر شدن اين حجم ، فايهاي قديمي تر به طور اتوماتيك از آن خارج و فايلهاي جديد جايگزين مي شوند . بنابراين در صورت نياز به بازيابي از قرار گرفتن فايل به صورت طولاني مدت در اين محدوده جلوگيري كنيد .

نكته : در صورت اطمينان از عدم نياز فايل مورد نظر مي توان آنرا به طور مستقيم و بدون واسطه ي Recycle Bin از محيط ويندوز حذف كرد به اين ترتيب كه پس از انتخاب فايل همزمان كليدهاي Delete و Shift بفشاريد و گزينه ي Yes از پنجره ي هشدار در مورد عدم دستيابي مجدد به فايل را انتخاب نماييد .

نكته : پاك كردن اطلاعات از روي ديسك هاي قابل حمل ( فلاپي ديسك – Flash memory و ... ) به صورت مستقيم انجام شده با اين معني كه اين فايلها پس از حذف به Recycle Bin انتقال نيافته و متعاقب آن فايل قابل بازگشت نخواهد بود .

My document: محلي كه اسناد خود را در آن نگهداري مي كنيد . از آنجا كه ويندوز XP اين امكان را فراهم آورده تا چندين كاربر براي اين محيط تعريف شوند لذا به ازاي هر كاربر پوشه ي My document جداگانه ساخته كه متمايز از يكديگر خواهند بود . بصورت پيش فرض My document شامل دو پوشه ي my picture و my music بوده كه اين دو نيز به ترتيب داراي فايل هاي تصويري و صوتي به صورت Sample ( مثالي ) هستند .
شايد دسترسي سريع به My document را بتوان علت اصلي ذخيره سازي اسناد در آن دانست در غير اين صورت بيان اينكه چه عناويني را در اين پوشه ذخيره كنيد بسيار مشكل است .

My Computer : درگاه رسيدن به ديسكها و درايوهاي موجود در سيستم ، كه شامل سه قسمت مي باشد :

1- قسمت اول Files stored on this computer نام دارد كه حاوي دو پوشه ي Shared Document ( اسنادي كه براي كليه ي كاربران قابل دسترسي است ) و User Document كه در آن براي هر كاربر پوشه هاي مخصوص به او اختصاص داده مي شود .

2- قسمت دوم Hard Disk drives نام دارد كه حاوي تمام درايوها و پوشه ها و فايلهاي موجود در كامپيوتر بوده و قابليت دسترسي به آنها را فراهم مي آورد . به تعبير ديگر حتي كليه ي اطلاعات ذخيره شده در My document نيز از طريق اين قسمت قابل دسترسي مي باشد .

3- و قسمت آخر كه Devices with removable storage نام دارد كه مديريت تمام درايوهاي قابل جابجايي نظير Floppy disk ، Cool disk و Tape drive ها را در اختيار كاربر قرار مي دهد .

مي توان محيط ويندوز را طوري تنظيم كرد كه Taskbar در بالاي صفحه يا كنار صفحه به نمايش در آيد و يا حتي زماني كه از آن استفاده نمي كنيد مخفي باشد ( Auto-hide the taskbar) .

- Notification area ( فضاي اعلانات يا ناحيه توجه ): عموما شامل برنامه هايي است كه مورد نياز شما هستند و در كنار ساعت قرار گرفته اند . از آن جمله مي توان به برنامه هاي كنترل حجم صدا ، سيستم امنيتي ويندوز و غيره اشاره كرد .
هنگاميكه اشاره گر ماوس را بر روي ساعت نگه داريد ، تاريخ روز جاري را به نمايش در مي آورد . عموما آيكونهاي موجود در ناحيه توجه مربوط به برنامه هايي است كه نياز به توجه دارند ( به عنوان مثال برنامه هايي كه به صورت آيكونهاي موجود در ناحيه توجه به صورت محدود در سيستم شما نصب مي شوند و پس از گذشت چند روز غير فعال مي گردند مگر اينكه نسخه ي اصلي برنامه از طريق اينترنت خريداري گردد و يا اقدام به رجيستر كردن برنامه شود .)
برخي ديگر از آيكونهاي موجود در ناحيه ي توجه حاوي اطلاعات اجمالي از برنامه مربوطه مي باشند به اين صورت :

- برنامه هاي در حال اجرا : به برنامه هايي اطلاق مي شود كه هم اكنون مورد استفاده ي شما قرار دارند و پنجره هاي آنها به صورت minimize در نوار وظيفه مشاهده مي شوند .

براي سوئيچ كردن بين چند برنامه يا پنجره كه به صورت همزمان در سيستم مورد استفاده قرار گرفته اند . كليد Alt را پايين نگه داشته و با هر بار فشردن كليد Tab پنجره ها را يكي پس از ديگري انتخاب كنيد .

- Quick launch : همانطور كه از نام آن پيداست حاوي آيكونهايي است كه با يك كليك مي توان آنها را اجرا كرد. قابليت تنظيمات آن به گونه اي است كه مي توان برنامه ها را به آن اضافه (add) يا از آن حذف (Remove) كرد . در صورت عدم مشاهده در نوار وظيفه با كليد راست بر روي Taskbar و انتخاب گزينه ي Toolbar و سپس انتخاب Quick launch مي توانيد آنرا در نوار وظيفه ظاهر كنيد .

1- نوار عنوان Title Bar
- Close براي بستن پنجره
- Minimize براي به حداقل رساندن پنجره
- Maximize براي به حداكثر رساندن پنجره
- Restore براي برگشت به حالت قبل

( از اين دكمه زماني استفاده مي شود كه بخواهيد اندازه ي پنجره اي را به حالت اصلي خود باز گردانيد )

2- نوار منو Menu Bar
نوار منو همانطور كه از نامش مشخص است در بردارنده ي منوهاي مربوط به محيط ويندوز مي باشد كه شامل منوهاي File ، Edit ، View ، Favorites ، Tools و Help مي باشد .
هر كدام از اين گزينه ها داراي زير مجموعه هايي مي باشد كه در ادامه به شرح آنها خواهيم پرداخت .

3- نوار ابزار Tool Bars
جهت انجام يك فرمان خاص از اين نوار استفاده مي گردد .

نكته :در صورت ظاهر نبودن نوار ابزار از منوي View گزينه ي Toolbars را انتخاب كرده و سپس Standard Buttons را فعال نماييد .

- نوار وظيفه Task Bar
پاييني ترين نوار در محيط Desktop ويندوز ، نوار وظيفه مي باشد كه در قسمت پايين و سمت چپ صفحه نمايش دكمه ي Start مشاهده مي گردد . با كليك كردن بر روي آن كليه ي نرم افزارهاي تحت ويندوز به چشم مي خورد . وظيفه ي ديگر اين نوار آنست كه در هنگام اجراي يك برنامه و يا باز كردن يك پنجره نام آنرا نشان مي دهد .
نكته : براي افزودن نوار ابزار به Task Bar در مكان خالي بر روي نوار راست كليك كرده از منوي باز شده گزينه هاي دلخواه را انتخاب كنيد .

5- نوار آدرس Address Bar نواري است كه آدرس مكانهاي مختلف در ويندوز را نشان مي دهد . براي فعال كردن Address Bar از منوي View ، از سربرگ Toolbars گزينه ي Address Bar را انتخاب كنيد .

6- نوار وضعيت يا Statues Bar

نواري است كه وضعيت اشياء و خصوصيات آنها را در قسمت پايين و سمت چپ صفحه نمايش مي دهد . براي ظاهر كردن اين نوار از منوي View گزينه ي Statues Bar را فعال كنيد .

روشهاي نسخه برداري در Windows-XP
1- ابتدار فولدر مورد نظر را انتخاب ، سپس بر روي آن راست كليك كرده و گزينه ي Copy را از منوي باز شده انتخاب مي نماييم . سپس به محيط مقصد رفته و با راست كليك مجدد گزينه ي Paste را كليك مي كنيم .

2- انتخاب Folder ، سپس از منوي Edit گزينه ي Copy را كليك مي كنيم و بعد از آن به درايو مقصد رفته از منوي Edit گزينه ي Past را كليك مي كنيم .

3- مي توان از كليدهاي ميانبر استفاده كرد . به اين صورت كه ابتدا فولدر مورد نظر را انتخاب كرده سپس براي Copy كردن ، كليدهاي Ctrl + C و براي Past كردن كليدهاي Ctrl +V را همزمان فشار مي دهيم .

4- به وسيله ماوس يعني انتخاب Folder و كشيدن Folder مورد نظر به پنجره ي دلخواه (Drag & Drop)


ايجاد كليد ميانبر براي Folder

روش هاي ايجاد Short cut

1- كليك راست روي فولدر مورد نظر و انتخاب گزينه ي Create shortcut
2- انتخاب كردن فولدر مورد نظر و سپس از منوي File گزينه ي New و در نهايت انتخاب زير منوي Short cut

در فضاي خارج از مكان فولدرهاي يك درايو راست كليك كرده و از منوي باز شده گزينه ي New و سپس زير منوي Shortcut را انتخاب كنيد پنجره اي با عنوان Create shortcut باز مي شود . در قسمت Brows نرم افزار مورد نظر را انتخاب كرده و Ok كنيد ، سپس كليد Next را فشار دهيد و در آخر نام مورد نظر را براي Shortcut وارد كرده و كليد Finish را فشار دهيد . قابل ذكر است كه اين آيكون ها داراي يك فلش كوچك در قسمت پايين و سمت چپ شكل فولدر مي باشد .


نكته : اگر قصد ايجاد Shortcut در محيط Desktop را داريد از فرمان Send to استفاده كنيد و يا Drag & Drop كنيد .

فرمان Send To :

همانطور كه در بالا قيد شد يكي از روشهاي Shortcut فرمان Send to مي باشد . براي اين كار نرم افزار يا فايل مورد نظر را Select كرده بر روي آن راست كليك كنيد سپس گزينه ي Send to و از زير منوي باز شده ، مقصد را انتخاب كنيد .
براي حذف يك فايل چندين روش وجود دارد كه در ذيل به آنها اشاره خواهد شد :

1- انتخاب فايل يا فولدر مورد نظر و فشردن كليد Del از صفحه كليد
2- انتخاب فايل يا فولدر مورد نظر ، فشردن كليك سمت راست ماوس و انتخاب گزينه ي Delete از منوي باز شده
3- انتخاب فايل يا فولدر سپس كشيدن آن توسط ماوس به پنجره ي Recycle Bin ( سطل زباله )
4- انتخاب فايل يا فولدر مورد نظر و سپس انتخاب گزينه ي Delete از منوي File
5- انتخاب فايل يا فولدر مورد نظر و فشردن دكمه ي Delete از نوار ابزار پنجره ي جاري


نكته :همانطور كه در قبل گفته شد حذف يك فايل يا فولدر در ويندوز XP در دو مرحله انجام مي گيرد . در مرحله ي اول فايلها وارد پنجره ي Recycle bin شده و در مرحله ي دوم از آنجا حذف مي گردند . اگر مي خواهيد فايل يا فولدري را به صورت مستقيم حذف نماييد كليدهاي Shift+Del را همزمان بفشاريد .

نكاتي در رابطه با Recycle Bin (سطل زباله):
سطل زباله يا Recycle Bin مكاني است كه فايلها پس از حذف در آن ذخيره مي شوند تا در صورتيكه كاربر نياز مجدد به بازگشت فايل پيدا نمود اين امكان براي او وجود داشته باشد . پس امكان بازيابي فايل ها به مكان اوليه از امكانات اين پنجره مي باشد . در صورتيكه بخواهيد چنين كاري انجام دهيد به روش زير عمل كنيد :

ابتدا بر روي فايل يا فولدر مورد نظر كليك نماييد تا به حالت Select درآيد ، سپس از منوي File بر روي گزينه ي Restore كليك كنيد تا فايل دلخواه شما به مكان اوليه بازگردانده شود .
اما ممكن است بخواهيد كليه ي فايل هاي موجود در Recycle Bin را به مكان اوليه بازگردانيد . پس از منوي File بر روي گزينه ي Restore all كليك كنيد . و روش آخر انتخاب فايل يا فولدر مورد نظر و يا كليه ي آنها توسط ماوس بوده كه پس از آن كليك سمت راست ماوس را فشرده بر روي گزينه ي Restore كليك نماييد .
اگر مايل هستيد پنجره ي Recycle Bin را خالي از هر گونه شي نماييد از منوي File بر روي گزينه ي Empty Recycle Bin كليك كنيد . اين مرحله از حذف ، حذف كامل بوده و ديگر امكان بازيابي فايل مقدور نمي باشد .

Cut و Past:

در صورتيكه مايل هستيد يك فايل يا گروهي از فايلها يا فولدرها را از يك مكان برداشته و به مكان ديگر ببريد ، آن فايل يا فولدر را به حالت Select در آوريد ، سپس با فشردن كليك سمت راست ماوس و انتخاب گزينه ي Cut و يا از منوي Edit و انتخاب گزينه ي Cut آن فايل را بصورت موقت از مكان خود حذف و در حافظه قرار مي دهيد ، حال به مقصد مورد نظر برويد و با فشردن كليك سمت راست ماوس و انتخاب گزينه ي Paste و يا از منوي Edit ، انتخاب گزينه ي Past آن فايل يا فولدر را به مكان دلخواه انتقال دهيد .

آرايش Icon ها در محيط Windows

بر روي فضاي خالي در محيط مربوطه راست كليك كرده ، از منوي باز شده عبارت Arrange Icon را انتخاب نماييد . كشوي باز شوي زير با عمل كردهاي قيد شده مشاهده مي گردد :

- By Name: آيكونها بر اساس نام و به ترتيب صعودي مرتب مي شوند.
- By Type: آيكونها بر اساس پسوند مشخص مي شوند با اين توضيح كه ابتدا فولدرهايي كه پسوند ندارند از روي نام مرتب كرده ، سپس فايل هاي داراي پسوند يكسان را از روي نامشان مرتب مي كند.
- By Size: بر اساس حجم اشغال شده توسط فايل ها آنها را مرتب مي كند.
- By Date: بر اساس تاريخ ايجاد فايل آنها را مرتب مي كند.


نكته :اگر بخواهيم تمام پنجره هاي روي Desktop را بر روي Taskbar نيز داشته باشيم بر روي نوار وظيفه راست كليك كرده و گزينه ي Toolbars را انتخاب كرده و سپس گزينه ي Desktop را فعال كنيد .

آشنايي با برنامه ي Notepad

براي باز كردن برنامهNotepad مي توان در محيط Desktop در يك محيط خالي راست كليك كرده و از كشوي باز شوي New گزينه ي Text Document را انتخاب كرد و يا بر روي Start كليك كرده گزينه ي Accessories و سپس انتخاب برنامه ي Notepad .
اين برنامه براي تايپ متنهاي ساده كه بدون قالب خاصي باشد استفاده مي شود ، همچنين يكي از استفاده هاي ديگر اين برنامه براي طراحان Web مي باشد . بدين صورت كه آنها تگ هاي HTML را در Notepad وارد كرده و سپس آن فايل را با پسوند مربوطه Save مي نمايند .

شرحي كوتاه بر منوي هاي برنامه Notepad :

منوي File

- گزينه ي New : ايجاد يك فايل متني جديد
- گزينه ي Open : فراخواني فايل هاي موجود
- گزينه ي Save : ذخيره كردن يك متن با نام پيش فرض برنامه
- گزينه ي Save as : ذخيره كردن يك متن با نام دلخواه
- گزينه ي Page setup : تنظيمات مربوط به صفحه ، اندازه كاغذ ، حاشيه و ...
- گزينه ي Print : براي چاپ متن
- گزينه ي Exit : خروج از Notepad

منوي Edit

- گزينه ي Undo : بازگرداني آخرين عمل انجام شده
- گزينه ي Cut : جدا كردن يك قسمت متن و انتقال آن در حافظه ي موقت.
- گزينه ي Copy : نسخه برداري از يك قسمت يا متن .
- گزينه ي Past : مكمل گزينه ي Cut مي باشد . در واقع متن جدا شده از متن كه در حافظه ي موقت ذخيره
شده بود بوسيله ي فرمان Cut در محل دلخواه فراخواني مي شود .
- گزينه ي Delete : معادل فشردن كليد Del مي باشد براي پاك كردن يك قسمت .
- گزينه ي Find : در صورتي كه بخواهيم يك حرف ، كلمه و يا عبارت خاص را در متن تايپ شده جستجو كنيم از اين عبارت استفاده مي كنيم . كلمه ي مورد جستجو را در جعبه ي مربوط به Find What وارد مي كنيم .

با اين توضيح كه :

-اگر گزينه ي Mach case را فعال كنيم دقيقا مانند عبارت تايپ شده عمل جستجو را انجام مي دهد يعني بين حروف كوچك و بزرگ حساسيت نشان مي دهد .
- اگر بخواهيم عمل جستجو از بالا به پايين انجام شود در قسمت Direction گزينه ي Up را فعال كرده و اگر بخواهيم از پايين به بالا انجام شود گزينه ي Down را فعال مي كنيم .
- گزينه ي Find next : در صورت اجراي فرمان Find براي ادامه ي جستجو از اين فرمان استفاده مي شود .
- گزينه ي Replace : براي جستجوي يك حرف يا كلمه و جايگزين كردن آن با حرف يا كلمه اي ديگر .
- گزينه ي go To : براي رفتن به سطري خاص در متن وارد شده از اين گزينه استفاده مي شود .
- گزينه ي Select All : براي انتخاب تمامي متن يكجا استفاده مي شود .
- گزينه ي Time/Date : براي درج تاريخ و ساعت سيستم در مكان دلخواه استفاده مي شود .

منوي Format :

- Word Warp : از شكسته شدن متن تا زمانيكه از Enter استفاده مي شود جلوگيري مي كند .
- Font : در صورتيكه بخواهيد Font نوشته شده بر روي صفحه ي Notepad را تغيير دهيد از اين گزينه استفاده مي شود .

منوي View :
- Status bar : گزارش وضعيت

منوي Start

با كليك بر روي دكمه ي Start و يا فشردن كليدهاي Ctrl + Esc اين منو ظاهر مي شود :

در قسمت بالاي منوي Start نام كاربر (user) را مشاهده مي كنيد ، در قسمت چپ برنامه هاي جانبي ويندوز نظير IE و E-mail و يك ليست از آخرين برنامه هايي كه مورد استفاده قرار داده ايد را مي بينيد ، و در نهايت عبارت All Programs كه در نگارش هاي قبلي ويندوز Programs ناميده مي شد و متشكل از اكثر نرم افزارهاي موجود در كامپيوتر شما است .
در قسمت راست منوي Start گزينه هايي قابل دسترسي اند كه عموما عنوان دكمه هاي وظيفه به آنها اطلاق مي شود كه به طور مفصل به تفسير آنها خواهيم پرداخت . منوي Start نسبت به نگارشهاي قبلي ويندوز داراي دستورات كمتري بوده كه از آن جمله مي توان به Setting and favorites كه در ويندوز 98 و ME وجود داشتند اشاره كرد .

نكته :با كليك راست بر روي منوي Start و انتخاب گزينه ي Properties مي توانيد به منوي Start كلاسيك كه مربوط به نگارشهاي قديمي ويندوز است دست يابيد .

عنوان ديگر اين قسمت استفاده از منوي Start پيش فرض ويندوز XP است كه در حال حاضر در محيط ويندوز شما فعال مي باشد .

Control panel:
شامل عناويني است كه تقريبا اجازه هدايت تمام تنظيمات ويندوز را به كاربر مي دهد كه آنرا به تفصيل مورد بررسي قرار خواهيم داد .

Printer and faxes:

به كمك اين گزينه كاربر قادر خواهد بود دستگاههاي پرينتر و فاكس را به محيط ويندوز شناسانده و از آنها استفاده كند .

Run

كادر مكالمه Run از طريق منوي Start قابل دسترسي است .
براي اجراي برنامه ي مورد نظر از طريق كادر محاوره اي Run مي بايست در نوار Open اين برنامه نام دقيق درايو ، پوشه و فايل مورد نظر را تايپ كنيد و يا از گزينه ي Brows استفاده كرده و فايل مورد نظر را به برنامه ي Run شناسانده سپس بر روي دكمه ي Ok كليك كنيد .
اگر فايل مورد نظر را قبلا توسط برنامه Run اجرا كرده باشيد مي توانيد براي اجراي مجدد بر روي فلش سمت راست كادر Open كليك كرده و نام فايل را انتخاب كنيد .

Start up :
بر روي منوي Start كليك كرده ، گزينه ي All programs را فعال كنيد ، گزينه ي Start Up مشاهده مي گردد .
در محيط Windows مي توانيد تعيين كنيد كه هنگام راه اندازي سيستم نرم افزار يا فايل مورد دلخواهتان به اجرا در آيد . براي انجام اين كار لازم است از فايل دلخواه يك Short cut تهيه كنيد . يعني يك كپي از فايل مورد نظر بگيريد سپس بر روي منوي Start كليك كرده بر روي گزينه ي All Program رفته از منوي باز شده گزينه ي Start up را انتخاب كنيد . ماوس را بر روي اين گزينه نگاه داشته ، كليك سمت راست ماوس را فشار دهيد و گزينه ي Open را انتخاب كنيد . پنجره اي باز مي شود كه در آن مي توانيد فايلي كه قبلا Copy كرده ايد را Past كنيد . حال اگر سيستم تان را Restart كنيد برنامه مورد نظرتان بصورت اتوماتيك به اجرا در مي آيد .

نكته اي راجع به منوي Start :
در صورتيكه بخواهيد پنجره اي مانند My document ، Control Panel و ... را بطور مستقيم باز نماييد كافي است بر روي منوي Start كليك كرده و پنجره دلخواه را انتخاب كنيد . لازم به ذكر است اين پنجره مي تواند تعدادي از آخرين نرم افزارهاي استفاده شده توسط شما در محيط ويندوز را به نمايش در آورد . اين تعداد قابل تنظيم توسط خود شما مي باشد به اين صورت كه بر روي Task Bar كليك سمت راست كرده گزينه ي Properties انتخاب كنيد سپس بر روي سر برگ Start menu رفته گزينه ي Start menu رافعال و سپس بر روي قسمت Customize كليك كنيد . در Box مربوط به Programs تعداد نرم افزارهاي اجرايي در منوي Star را انتخاب نماييد و اگر بخواهيد ليست نرم افزارهاي اجرايي را پاك كنيد گزينه ي Clear List را انتخاب كرده بر روي كليد OK كليك كنيد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 637
بازدید کل : 57535
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم