دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:هر چند نمایش هر خودرو مفهومی‌جدید یک نمایش بسیارهیجان انگیز است اما برخی از این ایده‌های مفهومی‌هیچ وقت به خط تولید حتی نزدیک هم نمیشوند که دارای دلایل بسیاری است که برخی از انان گفته میشود و برخی دیگر از شرکتها ترجیح میدهند تا به صورت راز در بین مدیران شرکت باقی بماند.

برخی از این خودروها با جار و جنجال و حاشیه‌های فراوان و در نمایشگاه‌های بین المللی خودرو معرفی میشوند و البته همان نمایشگاه خودرو اولین و آخرین بار است که این مدل‌های مفهومی‌دیده شده اند و ما به ۱۰ مدل مفهومی‌برتر میپردازیم که جایشان الان در بین خودروها خالی است.

Infiniti Emerg-E

خودرو Emerg-E به عنوان یک ماشین بسیار قابل توجه از سوی خودروساز ژاپنی اینفینیتی معرفی شد و در حقیقت اولین خودرو سوپرکار هیبریدی این سازنده خودروهای لوکس بود که دارای سیستم انتقال قدرت قابل توجه ۴۰۲ اسب بخار و ۷۳۸ پوند نیروی گشتاور بود که در این میان دارای مصرف سوخت اقتصادی افتخار آمیز ۹۹ مایل در هر گالن نیز بودو در ضمن تنها ۴ ثانیه زمان لازم داشت تا به سرعت ۶۰ مایل در ثانیه نیز برسد و دارای قابلیت طی مسافت ۳۰ مایل با نیروی فقط برقی نیز بود.

به هر حال به عنوان یک خبر مثبت نیسان که در حقیقت اینفینیتی نیز شعبه لوکس ساز آن است اقدام به ساخت یک خودروی لوکس بر اساس خودروی الکتریکی نیسان لیف کرد  و اعلام کرد که از فناوری‌های Emerg-E نیز در این خودرو بهره خواهد گرفت..

به هر حال دیگر خبری از این مدل مفهومی‌به گوش نرسید تا اینکه اینفینیتی به صورت رسمی‌اعلام کرد که یک مدل جدید با ظاهری تحول یافته با فناوری Emerg-E در نسل بعدی اینفینیتی جی رونمایی خواهد شد.

Audi Quattro

اکثر طرفداران آئودی به احتمال فراوان با خودرو کلاسیک Quattro آئودی آشنا هستند و البته نسل این خودرو در حدود ۲۳ دوره بین سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵ در رالی‌های قهرمانی جهانی قهرمان شد و زمانی که خودروساز آلمانی از مدل مفهومی‌Quattro رونمایی کرد بسیاری از علاقمندان ائودی از اینکه این خودرو کلاسیک با ظاهری مدرن دوباره به جاده‌ها بازخواهد گشت بسیار خوشحال شدند.

این خودرو که نسبت به مدل کلاسیک سبک تر شده بود دارای یک موتور R8 چرخ جلو بود که در زیر کاپوت خود دارای یک موتور پنج سیلندر توربوشارژ است که دارای قدرت پیشرانه ۴۰۰ اسب بخار بود.

این مدل مفهومی‌برای اینکه بتواند به اندازه کافی حق Quattro را به جای آورد دارای شتاب صفر تا صد تنها در ۳٫۹ ثانیه بود و در ضمن دارای سیستم انتقال قدرت گیربکس دستی ۶ سرعته بود که  نسل جدید سیستم quattro AWD نیز که بسیار پیشرفته بود در ان بکار رفته است.

به هر حال این خودروساز آلمانی به تازگی این ایده را برای همیشه به کنار گذاشته و اصرار دارد که Quattro Concept را فقط باید در مدل‌های مفهومی‌خودروهای شاسی بلند این شرکت جستجو کرد پس برای همیشه خداحافظ Quattro Concept.

Cadillac Sixteen

تصور کنید که یک خودرو سدان دارای وزنی معادل ۵۰۰۰ هزار پوند باشد این خودرو چگونه حرکت خواهد کرد که البته باید این سوال را از خودروساز آمریکایی کادیلاک بپرسید که مدل مفهومی‌Sixteen را عرضه کرده بود.

کادیلاک قصد داشت تا یک ۱۶ سیلندر فوق العاده لوکس را از دهه ۱۹۳۰ به عصر حاضر بیاورد  که البته با یک موتور V16 با مصرف سوخت بسیار بالا کمی‌عجیب به نظر میرسید.

کاد یلاک برای جبران کردن این نقیصه سیستم هوشمند غیر فعال کردن سیلندر را در این خودرو گنجانیده بود که به طور خودکار ۱۲ سیلندر را غیر فعال میکرد .

به هر حال رانندگی با خودرو هشت سیلندر بسیار سخت است و حالا شما تصور کنید که قرار است با یک خودرو ۱۶ سیلندر یک شتاب فراموش ناشدنی بگیرید.

به هر حال به خط تولید رسیدن این خودرو سدان غول آسا با قدرت پیشرانه ۱۰۰۰ اسب بخار نیز به فراموشی سپرده شد تا تنها ایده‌هایی از این گل سرسبد کادیلاک در محصولاتی مانند کادیلاک ATS  و سدان XTS فقط و فقط الهام بخش باشد.

Chrysler Firepower

این سوپر اسپرت کرایسلر بر اساس معماری موفق وایپر بنا شده بود ولی استایل و ظاهر کرایسلر را حفظ کرده بود و البته در زیر کاپوت خود دارای موتور ۶٫۱ لیتری V8  بود که دارای تمامی‌مشخصات یک خودرو با کیفیت و رانندگی راحت و البته بسیارسرتر از تمامی‌رقبای خود بود.

همان تیمی‌که این خودور را در کرایسلر توسعه داد خودرو سوپر اسپرت ME Four-Twelve را نیز طراحی و توسعه دادند و خوب خودرو دومی‌توانست تا حدود بسیار زیادی مو فق تر از نمونه کلاسیک باشدو خوب Firepower نیز همانند بسیار از مدل‌های مفهومی‌کرایسلر سرنوشتی مشابه پیدا کرد و به بوته فراموشی سپرده شد.

Chrysler Imperial

بعد از موفقیت‌های فراوان مدل ۳۰۰C کرایسلر،خودروساز امریکایی از یک مدل مفهومی‌بسیار لوکس و سلطنتی رونمایی کرد که نگاهی به گذشته بسیار پرافتخار سازنده خودروهای لوکس آمریکایی نیز داشت که دارای مشخصاتی همچون فاصله طولانی بین دومحور جلو و عقب و ظاهری پرابهت تر نسبت به مدل‌های مشابه این شرکت بود که در حقیقت میتوان  میتوان انرا نسخه امپریال را نمونه آمریکایی رولز رویس نیز نامید.

این خودور مفهومی‌سلطنتی بر اساس پلتفرم گسترده LX بنا شده بود و البته دارای ویژگیهای بسیار بیشتری از خودرو موفق ۳۰۰C بود  که از آن جمله میتوان به چراغهای LED،کروم و موارد آلومنیومی‌به کار رفته در آن اشاره کرد که  آنرا مانند نگین شش ضلعی انگشتری سلطنتی کرده بود و به هر حال کرایسلر یک قیمت گذاری نجومی‌برای ان در نظر گرفته بود و البته طبق بسیاری از مدل‌های مفهومی‌کرایسلر هیچ گاه به خط تولید هم نزدیک نشد.

Dodge Circuit EV

مدیران دوج بسیار زیاد از ایده خودرو اسپرت تسلا روداستار که الکتریکی بود خوششان امده بودو برای همین تصمیم گرفتند تا کار مشابهی را انجام دهند و برای همین یک دوج کوپه بسیار سبک وزن و پراز باتری را طراحی و نسخه مفهومی‌انرا ارائه کردند.

ظاهرا این خودرو میتوانست تا ۲۰۰ مایل را با سیستم تمام برقی شبیه به خودرو تسلا بپیماید و خودرو الکتریکی دوج نیز میتوانست در چهار ساعت به صورت بسیار سریع شارژ شود  و از لحاظ مشخصات فنی نیز این خودرو دارای باتری ۲۰۰ کیلوواتی با قدرت پیشرانه ۲۶۸ اسب بخار و ۴۸۰ پوند نیروی گشتاور بود .

متاسفانه این خودرو تمام الکتریکی گروه کرایسلر در زمانی که فیات جزو مالکین کرایسلر به  حساب می‌آمد به صورت کامل کنار گذاشته شد و منحل شد.

به هر حال ما شانس اینکه پشت فرمان این خودرو تمام الکتریکی دوج قبل از اینکه به فراموشی سپرده شود را داشتیم و به نظر من دارای یک سیستم عالی رانندگی  به همراه ترمزهای لوتوس الیز بود که البته بسیار سبک وزن نیز بود.

Dodge Demon

چندی است که محبوبیت خودروهای روداستار در حال افزایش است  که البته با خودروهایی همچون پونتیاک سولستیک و ساترن اسکای به همراه مزدا میاتا یک انقلاب در روند تولید این کلاس روی دارد و خودروساز امریکایی دوج نیز تصمیم گرفت تا از این قافله عقب نماند.

خودرو Demon بسیار شبیه به خودرو هوندا اس ۲۰۰۰ بود  و دارای سیستم چرخ عقب به همراه دنده دستی ۶ سرعته بود و  به طور ضمنی این خودرو بسیار قوی تر از مشخصات فنی خود بود که دارای موتور چهار سیلندر ۲٫۴  لیتری و قدرت پیشرانه ۱۷۲ اسب بخار بود و این خودرو بسیار سبک وزن دارای وزنی در حدود ۲۶۰۰ پوند بود  که به مقدار بسیار زیاد قابل توجه بود که یک محصول ایده آل از سوی خودروساز امریکایی بود.

به هر حال این مدل مفهومی‌نیز بی سر و صدا کنار گذاشته شد و شاید بتوان تنها برند SRT بار دیگر بتواند این مدل مفهومی‌ناکام را دوباره مطرح کند.

Mazda Furai

مزدا فورای یک خودرو عجیب و غریب عضلانی و اسپرت از سوی خودروساز ژاپنی بود و در اصل یک خودرو مسابقه‌ای لامانش بود که با استفاده از یک موتور چرخشی جدید دارای قدرت پیشرانه ۴۵۰ اسب بخار بود و در ضمن دارای سیستم جدید سوخت رسانی بسیار قوی E100  نیز بود.

به هر حال این خودرو میتوانست یک برگ برنده را به مجموعه خودروساز مزدا اضافه کند که البته به دلایل نامعلوم هیچ گاه به خط تولید پایش باز نشد.

VW Bulli

فولکس واگن از مدل مفهومی‌بولی در نمایشگاه خودرو رونمایی کرد و البته مشخص بود که چرا باعث شد شرکت کنندگان زیاد از تماشای این مدل جدیدغافلگیر نشوند زیرا این خودرو هیچ نکته تازه ای برای بازدید کنندگان نداشت.

  و در حقیقت بولی یک میکروبوس کلاسیک البته با ظاهری مدرن بود و یک ضربه برای خودروساز آلمانی بود.

از جمله امکانات جالب این خودرو میتوان  به ۷ صندلی مسافری با یک مونیتور ۷ اینچی برای هر هفت سرنشین اشاره کرد.

Maybach Exelero

به صورت تکنیکی این خودرو در حقیقت مدل مفهومی‌نبود ولی به هر حال هنوز شایسته است تا در این نقطه قرار بگیرد به هر حال این خودرو به عنوان یک رقیب برای بوگاتی ویرون ساخته شد که دارای مشخصات فنی بسیار جالب و در خور توجه بود.

به هر حال دایملر برند تجاری مای باخ را محکوم به فنا کرد تا  این خودرو با طراحی ظاهری گنگستر مانند در زیر کاپوت خود دارای یک موتور توبرودوگانه V12 است که دارای قدرت پیشرانه ۷۰۰ اسب بخار نیز بود برای همیشه به تاریخ سپرده شود.

همانطور که میدانید تنها یک نمونه از این خودرو سوپراسپرت هیولا ساخته شد که با قیمت هنگفت ۸ میلیون دلار به یک ستاره دنیای موسیقی به نام بیردمن فروخته شد.

با افتخار به قدرت پیشرانه ۵۳۵ اسب بخاری،نسخه محدود فالکون جی تی فورد در حال حاضر قدرتمندترین خودرو پلیس بزرگراه است که تاکنون در استرالیا به پرسه زدن پرداخته است.

فالکون استاندارد فورد جیتی دارای قدرت ۴۵۰ اسب بخار است اما مزایای نسخه محدود شامل یک سیستم اگزوز بزرگتر و انژکتور beefier است که البته قدرت خود را مدیون موتور فوق العاده سوپرشارژ V8  است که البته سریعترین خودرویی نیز است که تاکنون توسط شعبه فورد در استرالیا ساخته شده است.

به هر حال بودجه این کار که از محل بودجه خودگردان حوادث موتوری تامین شده است ۱۵۰ خودرو فالکون جی تی ویژه را در جشن سالگرد ۱۵۰ تاسیس پلیس NSW  به جاده‌های این کشور گسیل کرده است.

البته با کمال تعجب از این خودرو برای تعقیب و گریز در جاده‌ها با قانون گریزها و یا خودروهای پرسرعت بهره گرفته نخواهد شد و این خودرو فوق العاده را بیشتر به عنوان یک وسیله نقلیه برای آگاهی عمومی‌در مراسم‌های مختلف NSW  برای تعامل با علاقمندان به ماشین‌های گشت پلیس مدنظر قرار گرفته است.

جان لیپمن فرمانده بخش فناوری ترافیک پلیس استرالیا در این مورد میگوید:”این یک شروع گفتگو است بین ما و علاقمندان به ماشین‌های مدرن و داشتن یک وسیله نقلیه مطمئن برای پلیس تا رانندگان از برقراری قانون در جاده‌ها مطمئن تر باشند”.

خودروساز آلمانی مرسدس بنز خود را برای نمایش جدیدترین خودرو از نسل AMG SLS Black در نمایشگاه خودرو لس انجلس آماده میکند  و برای همین هم تصاویر و مشخصات این خودرو را به صورت رسمی‌در اینترنت منتشر کرده است هر چند شایعات و تصاویر معدودی از این خودرو از سال ۲۰۱۰ در اینترنت زبان به زبان می‌گشت.

اولا کالینوس مدیر بخش مرسدس ای ام جی در این مورد می‌گوید:”خودرو جدید  SLS AMG Black حاصل یک مطالعه کامل برای انتقال صددرصد فناوری و مهندسی روز به یک خودرو جاده ای است و البته ما با الهام از موفقیت جهانی SLS AMG GT3 که یک خودرو اسپرت مسابقه ای است در هر دو بخش فن آوری و طراحی نسل جدید SLS AMG Black را طراحی و تولید کرده ایم که اسپویلر یکی از این الهام گرفتن‌های موفق بوده است  ”.

او عقیده دارد که نسل جدید خودرو SLS AMG Black با استفاده از قطعات سبک تر و همچنین سیستم داینامیک بروز و پویا یک انتخاب نهایی برای یک تجربه رانندگی با احساس  و با سرعت بالای ایمن است.

نسل جدید خودرو AMG SLS Black به اندازه کافی سریع است و در زیر کاپوت خود دارای مشخصاتی همچون موتور ۶٫۳ لیتری V8  با قدرت پیشرانه ۴۶۸ اسب بخار و ۴۶۸ پوند نیروی گشتاور است و در حقیقت دارای یکی از قدرتمندترین موتورهای احتراق داخلی AMG  با عملکرد بالا است و توانایی رسیدن به حداکثر قدرت گشتاور ۷۴۰ اسب بخار را نیز دارد.

این خودرو دارای شتاب صفر تا صد تنها در ۳٫۵ ثانیه است و دارای حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت نیز است  که در مقام مقایسه دارای ۳۹ اسب بخار بیشتر در مقایسه با SLS AMG GT است و البته دارای پیشرفت‌هایی همچون رساندن حداکثر سرعت موتور از ۷۲۰۰ به ۸۰۰۰ هزار دور در دقیقه نیز است.

وزن این خودرو نیز در حدود ۱۵۵۰ کیلوگرم است که نسبت به نسخه  SLS  در حدود ۷۰ کیلوگرم  سبک تر نیز است که البته جای تعجب ندارد زیرا این خودرو دارای بهترین تناسب بین قدرت و وزن در تمامی‌نسل خودروهای AMG SLS Black است  و در نقاط متعددی از بدنه این خودرو شامل هود،پانل پشتی درب ،صندلی‌های اسپرت و برخی از قطعات موتور نیز به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده اند و در ضمن در برخی نقاط نیز از قطعات آلومنیومی‌ساخته شده و جالب است بدانید که تنها عوض کردن یک باتری لیتیومی‌در قیاس با یک باتری معمولی صرفه جویی شگفت انگیزی در حدود ۸ کیلوگرم را در وزن این خودرو به انجام رسانیده است که به همراه سیستم اگزوز تیتانیومی‌به رژیم لاغری خودرو مذکور نیز کمک فروانی میکند.

سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته اتوماتیک این خودرو کمی‌پایین تر نسبت به نسخه معمولی نصب شده است و دارای فناوری بسیار پیشرفته DCT است که البته به طور طبیعی سیستم تعلیق برای استحکام بیشتر نیز دچار تغییراتی شده و ضمن سبک تر شدن موجب صرفه جویی وزنی در حدود ۸٫۸ پوندی در هر گوشه بدون احتساب وزن فنر شده است.

ترمزهای سرامیک کربنی به عنوان تجهیزات استاندارد عرضه خواهد شد که ضمن صرفه جویی در وزن باعث بهبود عملکرد ترمز و صرفه جویی در وزن نیز خواهد شد که البته یک اسپویلر بسیار سبک که در سرعتهای بالای ۷۵ مایل به سوی بالا حرکت میکند نیز در این مهم بی تاثیر نیست.

در داخل کابین نیز ما شاهد تودوزی با دوخت متضاد قرمز هستیم که در واقع به معنی یک ماشین سری بلک از سوی خودروساز آلمانی است.

به هر حال مشخص است که خودروساز آلمانی مقدار زیادی از توسعه واقعی این خودرو را در طول سال گذشته انجام داده است تا یک شاخص جدید را در بین خودروها برای برند AMG ایجاد کند هر چند کاملا متحمل است که بسیاری این خودرو هیولا را فقط به عنوان اسباب بازی برای نمایش خریداری خواهند کرد و البته گفتنی است که این خودرو در حدود ۲ سال است که در حال طی کردن مراحل تحقیق و توسعه و تولید است.

 از حاشیه‌های جالب روند تست‌های نهایی این خودرو میتوان به مشتعل شدن خود به خودی این خودرو در پیست نوربورینگ آلمان اشاره کرد که البته با عکس العمل به موقع نیروهای اطفای حریق و اتش نشانی راننده خودرو جان سالم به دربرد و البته توسط خودروساز آلمانی اشکال در سیستم سوئچ خودرو علت این اشتعال اعلام شده بود که مسافتی بیشتر از ۱٫۵ مایل را طی نکرده بود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مدل خریداری شده توسط شما نزدیکترین گزینه به خودرو مسابقه ای مرسدس بنز یعنی SLS AMG GT خواهد بود تا شما در یک جاده بتوانید یک خودرو مسابقه ای را برانید.

این خودرو دراواسط سال ۲۰۱۳ میلادی با قیمت به احتمال فراوان ۴۰۰ هزار دلار در ایالات متحده و اروپا در دسترس خواهد بود و البته خودروساز آلمانی برنامه ریزی خوبی نیز برای این خودرو در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مانند امارات متحده عربی،عربستان سعودی،قطر ،بحرین و … خواهد داشت که یک زیمنه مساعد برای این خودرو و البته شیوخ پولدار نفتی است.

الساندرو تارتارینی پسر بنیانگذار  Italjet یعنی لئوپولدتارتارینی یک موتور سیکلت مفهومی‌طراحی کرده است که طبق ادعای این شرکت نسل بعدی موتور سیکلت‌ها است.

الساندرو تارتارینی در نمایشگاه eicma برزیل از این موتورسیکلت مفهومی‌رونمایی کرد.

این موتور سیکلت که Brutus نام گرفته است که البته نباید با شرکت موتورسیکلت سازی الکتریکی بروتوس اشتباه گرفته شود در کلاس موتورسیکلت‌های شاسی‌بلند ثبت شده است و دارای مشخصات فنی همچون موتور تک‌سیلندر با قدرت پیشرانه ۴۵ اسب بخار، DOHC، چهار سوپاپ ۷۵۰ سی سی است که در ضمن دارای سیستم ترزیق سوخت الکترونیکی است و دارای امکاناتی همچون سیستم دو سرعته CVT  به همراه سیستم دنده معکوس اختیاری است.

هنوز الساندرو از وزن این موتورسیکلت موردی را اعلام نکرده ولی بر طبق اخبار این موتورسیکلت باید دارای وزنی معادل ۲۲۰ کیلوگرم یا همان ۴۸۵ پوند باشد که بدین ترتیب وزن این موتورسیکلت را در کنار موتورهای ۱۰۰۰ سی‌سی مانند بی.ام.دبلیو ۱۲۰۰ GSو دوکاتی Multistrada قرار می‌دهد.

در حال حاضر برخی نکات قابل توجه برای این موتورسیکلت وجود دارد و بر طبق ادعای این شرکت، موتور سیکلت مذکور در جاده‌های خاکی هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت  که در کنار آن برای استفاده روزانه طراحی شده ولی به نظر می‌رسد برای استفاده روزانه بیش از حد سنگین است.

تفاوت بارز دیگر در رینگ و لاستیک این دستگاه است که دارای لاستیک‌های پهن ۶ اینچی در جلو و هفت اینچی پهن در عقب است که به طور معمول ما را به یاد لاستیک‌های اسپرت می‌اندازد  که خوب در شرایطی مانند برف، شن و یا ماسه عمیق این لاستیک‌های بالون مانند بسیار مفید خواهند بود ولی در شرایط عادی این کشش بسیار زیاد لاستیک‌ها ممکن است باعث عدم تعادل در موتورسیکلت و نارضایتی رانندگان شود.

به هر حال بعد از یک بررسی کلی به این نتیجه می‌رسیم که الساندرو تفکر و کوشش کافی برای ایجاد یک موتورسیکلت ماندگار را انجام نداده است.

به هر حال Brutus با طیف وسیعی از لوازم جانبی و افزودنی‌های سفارشی در دسترس خواهد بود و البته زمان و استقبال از این محصول مشخص خواهد کرد که آیا Brutus یک سبک جدید از موتور سیکلت است یا خیر.

شایعات در مورد نسل بعدی بوگاتی ویرون به شدت داغ است و حالا اخبار اعجاب‌آوری از نسل بعدی این هیولای سوپر اسپرت به گوش می‌رسد.

جنس شولنبرگ مهندس ارشد شرکت بوگاتی در این مورد می‌گوید:”ما در حال کار بر روی نسل بعدی این خودرو فوق‌العاده هستیم و البته برای ما چالش بزرگ همان کاهش وزن است  و ما به دنبال برخی از فن‌آوری‌های باورنکردنی مانند چرخ‌هایی هستیم که به طور کامل از فیبرکربن! ساخته خواهند شد و به بحث سوخت هیبریدی نیز بسیار بیشتر توجه خواهیم کرد”.

اگر آسیاب شایعات درست فعالیت کرده باشد این خودرو دارای قدرت پیشرانه ۱۶۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعت بالای ۲۹۰ مایل در ساعت به همراه شتاب صفر تا صد در فقط ۱٫۸ ثانیه خواهد بود .

در ضمن این خودرو دارای یک سیستم ترکیبی از خودرو آینده پورشه یعنی سوپراسپرت اسپایدر ۹۱۸ است و البته تنا مشکل بوگاتی ویرون در این میان وزن اضافه است که خوب مهندسان این شرکت به سختی در حال مرتفع کردن این مشکل هستند.

طبق همین شایعات این خودرو دارای یک موترو غول آسای ۸٫۰ لیتری و موتور چهار توربو w16 است که در مجموع این خودرو دارای توانایی جابجایی ۹٫۶ لیتر سوخت خواهد بود.

به احتمال فراوان این خودرو در نمایشگاه سال آینده فرانکفورت رونمایی خواهد شد و شاید کمی‌بیش تر از یکسال برای تماشای این هیولای خیابان باید منتظر بمانیم.

فقط چند ماه پیش بود که کرایسلر در نمایشگاه خودرو نیویورک از  SRT Viper مدل ۲۰۱۳ رونمایی کرد که البته نسل جدید این خودرو بسیار موفق به طور طبیعی دارای تغییراتی برای تکرار موفقیت‌های قبلی این هیولای ۱۰ سیلندر بوده است که از آن جمله میتوان به سبک تر شدن بدنه داخلی و بروز رسانی موتور این خودرو عضلانی اشاره کرد.

اعداد و ارقام جدید برای  SRT Viper حکایت از این دارد که حداکثر سرعت این خودرو بالای ۲۰۶ مایل در ساعت است و در ضمن دارای شتاب صفر تا صد در حدود ۳ ثانیه است و در ضمن کرایسلر ادعا میکند که این خودرو میتواند مسافت یک سوم مایل را در محدوده ۱۱ ثانیه طی کند.

گفتنی است که  SRT Viper در دو گزینه در دسترس خریداران خواهد بود که مدل استاندارد دارای شروع قیمت ۹۹٫۳۹۰ دلار است و نسخه مخصوص GTS که دارای شروع قیمت ۱۲۲۳۹۰ دلار خواهد بود.

مک لارن به صورت رسمی‌اعلام کرد که یک خودرو تمام الکتریکی را برای مسابقات فصل ۲۰۱۴ فرمول E  در دست طراحی و تولید دارد.

خودروساز بریتانیایی با همکاری با موسسه تحقیقاتی SRT این خودرو مسابقه الکتریکی را طراحی و تولید کرده است و قرار است تا ۴۲ عدد از این سوپر اسپرت برقی تولید شود که البته از لحاظ عملکرد و بازدهی در مقایسه با پسرعموهای خود که دارای سیستم احتراق داخلی هستند قابل احترام بوده و دارای حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است .

گفتنی است که در مسابقات فصل ۲۰۱۴ ،۱۰ تیم هر کدام با دوخودرو حضور دارند و تا سال ۲۰۱۶ قابل افزایش به ۱۲ تیم هستند.

بر خلاف مسابقات محبوب فرمول وان ،مسابقات فرمول E در مراکز شهری در سراسر جهان برگزار خواهد شد  که مطابق با تمیزی و بی سر و صدایی و ارامش خودروهای الکتریکی است و تاکنون فقط یک نقطه در شهر ریو برزیل برای این مسابقات در نظر گرفته شده است و این در حالی است که شهرهایی از ایالات متحده ،مکزیک،موناکو و هند برای برگزاری این مسابقات اظهار علاقه کرده اند.

با توجه به اینکه قدرت و شارژ خودروهای مذکور کم است رانندگان باید در طی مسابقه دوبار اقدام به تعویض وسیله خود نمایند.

هر چند ممکن است شما فکر کنید که مک لارن با ان سوپراسپرت‌های زرق و برق دارد زیاد با محیط زیست کاری ندارد باید به اطلاع برسانیم که در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار در جهان این شرکت بریتانیایی در مسابقات فرمول وان سوختی با درصد کربن صفر عرضه کرد.

مارتین ویترماش مدیرعامل گروه خودرسازی مک لارن در این مورد میگوید:”برگزاری مسابقات نوپای فرمول الکتریکی نقش مهمی‌را در توسعه خودروهای این چنینی بر عهده داشته است “.

به هر حال در حالی که مسابقات فرمول الکتریکی هر دو بعد تکنولوژی و تصور از خودروهای الکتریکی و برقی را بهبود میبخشد این صنعت در حال حاضر رشد قابل توجهی دارد و با گسترش ان سیستم‌های شارژ این خودرو نیز در حال گسترش است و بر اساس جدیدترین طرح قرار است تا یک ایستگاه شارژ مانند شبکه گاز در سراسر ایالات متحده ایجاد شود و با برنامه ریزی برای گسترش به اروپا در آینده ای نزدیک نیز توسعه یابد.

کیا همچنان در حال لذت بردن از یک روند رو به رشد مداوم است و مدیرعامل شرکت خودروساز کره ای یک نگاه وسیع به آینده دارد و برای همین میخواهد یک گل سرسبد برای محصولات خود تولید کند تا برند خود را بیش تر از بیش معروف و محبوب کند.

هیونگ کئون مدیرعامل شرکت خودروسازی کیا در این مورد میگوید:”کیا به صورت جدی در حال پیگیری برنامه تولید یک خودرو مفهومی‌GT است که پیش از این در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد”.

گفتنی است که خودرو جی تی کیا طبق اعلام این شرکت دارای موتور توربو V6 با قدرت پیشرانه ۳۹۵ اسب بخار است و هیونگ همچنین اعلام کرد که این شرکت به هر دو بعد رسانه‌ها و واکنش مصرف کنندگان برای تولید یک خودرو اسپرت توجه ویژه ای خواهد داشت.

به هر حال خودروساز کره ای کیا با خودرو پراید! خود نیز  در بین هموطنانمان بسیار محبوب است.

گفته می‌شود یکی از آخرین پروژه‌های داخلی خودروساز آلمانی خودرویی به نام “خودرو یک لیتر” است که دارای مصرف سوخت اعجاب آور ۲۸۲ مایل در هر گالن است.

البته این اعداد و ارقام در EPA  تخمین زده میشود که اغلب ارقام اعلام شده خوش بینانه نیست و به هر حال به نظر میرسد دست پخت جدید آئودی خودرویی بسیار کارآمد از لحاظ مصرف سوخت باشد و بر اساس اخبار بر پلتفرم خودرو A1  استوار خواهد بود.

به هر حال برای خودرویی با این اندازه مصرف سوخت باید صرفه جویی قابل توجهی در وزن آن صورت گرفته باشد  که گفته میشود اجزاء داخلی از قالب‌هایی با ترزیق فیبر کربن که ساخت هر کدام کمتر از ۳ دقیقه به طول می‌انجامد تشکیل شده است که در ضمن دارای ماندگاری بسیار بالاتر از قطعات کنونی خودرو نیز هستند.

مدیر تجاری آئودی ولفانگ درامر در این مورد میگوید:”وزن نکته اصلی در مورد این خودرو نیست و البته نکات بسیار مهمتری نیز در مورد این خودرو وجود دارد که البته هنوز از اسرار آئودی به شمار میروند و اعلام نخواهد شد اما قرار است تا یک سیستم الکتریکی نیز به کمک این خودرو بیاید و همین نشان میدهد که وزن کم تنها موضوع مهم در مورد این خودرو نیست”.

به هر حال این خودرو که به طور یقین دارای سیستم سوخت هیبریدی خواهد بود در زمانی که خودرو در حال حرکت است و احتیاج به حداقل قدرت دارد از سیستم پیشرانه الکتریکی نیز استفاده میکند که به خودی خود به مصرف سوخت اقتصادی سوخت نیز کمک فراوانی خواهد کرد.

شرکت امریکایی کپلر از یک خودرو جدید هیبریدی رونمایی کرده است که دارای سرعت و قدرت شگفت انگیزی در رده خودروهای هیبریدی است.

این شرکت که در کالیفرنیا مستقر است با رونمایی از یک خودرو با قدرت پیشرانه ۸۰۰ اسب بخار در سال ۲۰۰۹ خود را به جمع مدعیان وارد کرد و حالا این شرکت این قدرت پیشرانه را در قالب یک خودرو هیبریدی رونمایی کرده است.

از اخرین باری که ما شاهد یک رونمایی از این شرکت بودیم در نمایشگاه بین المللی خودرو دوبی در سال ۲۰۰۹ بود و از آن زمان به بعد کپلر خیلی بی سر و صدا و آرام به امور پژوهشی خود سرو سامان می‌داد و حالا این شرکت این سکوت را با معرفی یک موتور جدید درهم شکسته است.

این خودرو سوپر اسپرت هیبریدی که ترکیبی از موتور توربودوگانه ۳٫۵ لیتری  V6  اکوبوست فورد در چرخ‌های عقب و یک جفت موتور الکتریکی در چرخ‌های جلو است که بدین ترتیب شما شاهد ۲۰۰ اسب بخار بیشتر نسبت به آنچه در خودرو فورد F-150 شاهد هستیم خواهید بود.

این خودور دارای بدنه ای غنی شده با فیبر کربن است که همانند بوگاتی ویرون دارای شتاب صفر تا صد در ۲٫۵ ثانیه است و در ضمن سرعت سنج  آن وقتی در ۳۲۲ کیلومتر در ساعت باشد دیگر متوقف میشود.

هیچ صحبتی از قیمت این خودرو استثنایی به میان آورده نشده است اما گفته میشود که تنها ۵۰ نمونه از این خودرو تولید خواهد شد که بدین ترتیب باید انتظار قیمت بسیار بالایی را برای این خودرو داشته باشیم.

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 633
بازدید کل : 57531
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم