دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

اگر شما هم مثل بقیه از لپ تاپ استفاده می کنید و چندان علاقه ای به استفاده از تاچ لپ تاپ تان را ندارید و از ماوس استفاده می کنید خبری خوشی برایتان داریم !!

استفاده از ماوس های اکسترنال به هنگام استفاده از لپ تاپ نیز گاها بسیار آزار دهنده و سخت است به خصوص اگر بخواهید از آن وقتی که به روی میز کارتان قرار دارد استفاده کنید و یا وقتی که روی فرش قرار دارد! گاهی اوقات هم حمل ماوس به همراه لپ تاپ زمانی که قصد جا به جایی دارید به دردسرتان می افزاید.

Clip Mouse که توسط Frank Guo اختراع شده بسیار در این زمینه جذاب و کاربردیست! این ماوس راه حلی بسیار ساده و کاربردی برای این موضوع است. Clip Mouse به راحتی در گوشه از لپ تاپ به شکل گیره نصب می شود و همه جا همراه تان خواهد بود. این ماوس از صفحه مولتی تاچ بهره می گیرد که می توان بدون کلیک کردن و چرخاندن اسکرول به راحتی به اهداف تان برسید! بدنه “C” شکل آن نیز هم به راحتی هر بیشتر در هنگام کار با آن افزوده است.

خلاقیت به کار رفته در ساخت این ماوس به گونه ای بوده که علاوه بر زیبایی ، راحتی در استفاده را هم به ارمغان آورده است.

 

 مقایسه زیر با یک سیستم فوق العاده انجام شده است که از یک پردازنده Intel Core i7-3960X دارای رم ۶GB of DDR3-1866 و از گرافیک قدرتمند GeForce GTX 670 و البته از مادربردAsrock X79 Extreme11 استفاده میکند.در ضمن این سیستم از هارد Samsung Spinpoint F1 1TB بهره میبرد.

همانطور که ملاحظه میکنید زمان راه اندازی ویندوز ۸ تقریبا ده ثانیه کمتر از ویندوز۷ است که یک تفاوت اساسی محسوب می شود.

 

اینجا هم ویندوز۸ پیروز از میدان بیرون آمده است .همان طور که میبینید این سیستم با ویندوز۸ چهار ثانیه زودتر شات دان شده است.

همانطور که در نمودار مشاهده میکنید خوشبختانه یا متاسفانه فرق محسوسی با هم ندارند.

این تست به تست ۳Dmark معروف است .ازاین تست نیز برای بررسی قدرت کارت های گرافیک استفاده میشود .همانطور که در نمودار میبینید اینبار ویندوز هفت با کمی اختلاف پیروز میدان است.

 

تست PCMark نیز به منظور تست قدرت چندرسانه ای استفاده میشود و همانطور که مایکروسافت قبلا وعده داده بود ویندوز ۸ قدرت خاصی در این مورد دارد.

 

 با استفاده از تست Mozila Kraken میتوان به قدرت مرورگرها  در سیستم عامل های مختلف پی برد  همانطور که در نمودار میبینید ویندوز ۸ در تمام مقایسات برتری نسبی را از آن خود کرده است.

 

ما اینبار برای تست سرعت بارگزاری مرورگها از نرم افزار Google V8 استفاده کردیم که بر حسب امتیاز درجه بندی می شود که امتیاز بیشتریک مرورگر نشان برتری مرورگر است.و اینبار نیز ویندوز۸ رقیب قبلی خود را پشت سر گزاشته است.

فورد C-Max مدل 2013: رقیب هیبریدی برای تویوتا پریوس

طی چند سال اخیر هیچ خودروی هیبریدی نتوانسته با تویوتا پریوس رقابت کند. کمپانی‌های بسیاری سعی کرده‌اند تا بتوانند در این بازار گوی سبقت را از تویوتا بربایند ولی همگی آنها شکست خورده‌اند. اما این باز فورد بسیار قدرتمند وارد گود رقابت شده است. مدل 2013 خودروی هیبریدی C-Max کمپانی فورد می‌تواند رقیبی جدی برای پریوس باشد و شاید حتی بتواند بر سیطره 15 ساله آن بر بازار خودروهای هیبریدی پایان دهد.

دنیای خودروهای هیبریدی با نام تویوتا پریوس گره خورده، حتی اگر 15 سال از معرفی آن گذشته باشد! سیطره این محصول بر بازار نوپای خودروهای هیبریدی بسیار وسیع است و می‌توان موقعیت آن را با موقعیت آیپاد در بازار پخش‌کننده‌های چندرسانه‌‌ای قابل حمل مقایسه کرد. مدل‌های پریوس تا کنون توانسته‌اند تمام خودروهای هیبریدی دیگری که در آمریکا تولید شده اند را کنار بزنند ولی این بدان معنا نیست که چنین وضعیتی تا ابد به همین شکل باقی خواهد ماند. C-Max خودروی هیبریدی جدید کمپانی فورد است. نام آن مثل «Prius» مسخره و نامتعارف است! ولی ماموریت آن جدی و مهم است: تبدیل شدن به رقیبی جدی برای پریوس و شاید حتی فرستادن آن به مقام دوم! قضاوت با مشتریان خواهد بود و البته شما خوانندگان زومیت که می‌توانید ویدئوی بررسی کامل قابلیت‌های این خودرو را در زیر مشاهده نمایید.

امروزه جهان فناوری با جهان اتومبیل‌ها گره خورده است. تکنولوژی به کار رفته در داخل یک خودرو با توجه به میزان کارایی که دارد می‌تواند در میزان فروش آن بسیار تاثیرگذار باشد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودروهای مدرن کمپانی‌های بزرگ بخش دستیار کامپیوتری آن است که هشدارهای لازم را در موارد مختلف به راننده ابلاغ می‌کند. بسیاری معتقدند که این دستیارها نتوانسته‌اند میزان سوانح رانندگی را کاهش دهند، اما با تمام این اوصاف مشتریان بسیار به این فناوری‌ها علاقه‌مند شده‌اند. آمار و ارقام حاکی از آن هستند که تقریبا دو سوم کسانی که قصد خرید خودرو را دارند، می‌گویند که دوست دارند اتومبیلشان به تکنولوژی دستیار رانندگی مجهز باشد.

ford-c-max-hybrid-car-mid

 

کدام وب‌سایت‌ها اطلاعات شخصی شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارند؟

خبرگزاری معتبر وال استریت ژورنال آزمایشی را انجام داده که نشان می‌دهد از بین سایت‌های پربازدید دنیا کدامیک از آنها و در چه حدی اطلاعات شخصی کاربران خود را با کمپانی‌های دیگر به اشتراک می‌گذارند. در ادامه می‌توانید نتایج این آزمایش را مشاهده نمایید.

وال استریت ژورنال 50 وب‌سایت پربازدید ایالات متحده که به کاربر امکان ثبت‌نام می‌دهند را مورد مطالعه قرار داده تا مشخص کند که کدام اطلاعات شخصی کاربران با ورودشان به سایت‌های پربازدید در اختیار کمپانی‌های دیگر قرار می‌گیرد. در این بین وب‌سایت‌هایی که با حساب واقعی شما کار می‌کنند (مثل سایت‌های بانکی) وجود نداشتند. این خبرگزاری همچنین20 سایت دیگر که روی موضوعات حساسی چون قرارهای عاشقانه، سیاست، سلامت یا مسائل کودکان تمرکز داشتند و حتی وب‌سایت خودش را نیز مورد آزمایش قرار داده است.

نتایج بدست آمده برای هر یک از این وب‌سایت‌های معروف در زیر آمده است. این سایت‌ها با توجه به میزان محبوبیت (بر اساس آمار و ارقام comScore) مرتب شده‌اند. وب‌سایت‌هایی که پشتشان علامت (*) قرار گرفته مواردی هستند که در لیست 1000 وب‌سایت پربازدید comScore نبوده‌اند.

websites-sharing-personal-info-table

صفحه نمایش لپ تاپ خود را با این ابزار، لمسی کنید

لذت استفاده از ویندوز 8 با صفحه لمسی چندین برابر می‌شود، اما اگر به تازگی لپ تاپ غیرلمسی تهیه کرده‌اید یا در این شرایط بد اقتصادی امکان خرید لپ تاپ گران قیمت تازه را ندارید، می‌توانید با یک ابزار ارزان قیمت، صفحه نمایش لپ‌تاپ فعلی خود را لمسی نموده و از رابط کاربری لمسی مدرن ویندوز 8 در آن لذت ببرید.

شرکت هندی Portronics یک ابزار ساده و کاربردی را ساخته است که دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و صفحه ساده لپ‌تاپ را لمسی می‌کند، به این ترتیب ابزارهای فعلی مبتنی بر ویندوز 7 به راحتی به ابزار سازگار و لمسی مبتنی بر ویندوز 8 تبدیل می‌شوند.

RaK470053PM1272012این ابزار که Handsmate نام دارد از طریق فناوری‌های فراصوت و مادون قرمز کار می‌کند و حتی قادر به پشتیبانی از قلم‌های دیجیتال فراصوتی نیز می‌باشد. این ابزار برای ویندوز 8 طراحی شده است و قادر است همه نوع از لپ‌تاپ‌های غیرلمسی را لمسی کند. به کمک این ابزار برخی از قابلیت‌های چند لمسی ویندوز 8 مانند باز کردن دو انگشت برروی صفحه برای بزرگنمایی نیز میسر می‌شود.

برای استفاده از Handsmate تنها کافی است آن را برروی نمایشگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود نصب کرده و سپس از طریق پورت USB به آن متصل کنید.

Handsmate با قیمت 4999 روپیه هند معادل 92 دلار به زودی وارد بازار هند خواهد شد.

سه شنبه هفته آینده مایکروسافت وصله های تولیدی خود را برای بهبود حفره های امنیتی این ویندوز منتشرخواهد کرد .

 

 به گفته این شرکت وصله هایی نیز برای ویندوزXP,Vista,Seven,Windows Server 2003,2008 تولید شده است.مایکروسافت ۵ تا از این وصله ها را بسیار حیاتی خوانده که به منظور جلوگیری از ورود حملات هکرها به این ویندوز طراحی شده است.برای دریافت این وصله ها نیز کافی است ویندوز آپدیت خود را در وضعیت فعال قرار دهید در این صورت ویندوز به صورت خودکار این وصله ها را دریافت و روی کامپیوترشما نصب می کند.البته جدای این چند وصله امنیتی چند وصله دیگر نیز برای این ویندوز در نظر گرفته شده است که کاربر باید به طور دستی آنها را نصب کند .ما هم امیداواریم با نصب این وصله ها از ورود حملات هکرها هرچه بیشتر و بهتر جلوگیری شود

در حالی که طبق آمار منتشره در حال حاضر حدود ۱% از کاربران از ویندوز ۸ مایکروسافت استفاده میکنند ، هنوز عده ای در این فکر هستند که آیا از همان سیستم عامل قبلی خود استفاده کنند یا به سیستم عامل جدید مهاجرت کنند ؟؟


۱- راه اندازی سریع : طبق آزمایشاتی که روی یک کامپیوتر با ویندوز۸ به عمل آمده می توانیم به جرأت بگیم که تقریبا دوبرابر سرعت راه اندازی ویندوز۸ بیشتر از ویندوز۷ با همان سیستم میباشد.حتی در مقایسه با جدیدترین سیستم عامل مک نیز ویندوز۸ پیروز از میدان بیرون آمده است.
۲- دنیایی از برنامه : ویندوز۸ دنیایی از برنامه های متنوع و کاربردی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که نیازهای هر نوع کاربری با هر سلیقه ای را می تواند برآورده کند.چیزی که در ویندوز۷ وبسیاری از سیستم عامل های دیگر تقریبا غیرممکن بود.
۳- ترکیب SkyDrive با ویندوز۸ :سرویس Cloud مایکروسافت راه خود را در بین کاربران باز کرده ,راهی بیشتر از صرفا یک ذخیره آنلاین.
۴- امنیت بهتر والبته آپدیت بدون اجازه کمتر: شبکه PC Magazine این نسخه از ویندوز را ایمن ترین نسخه ویندوز مایکروسافت تا کنون دانسته است .
۵- کسب رتبه اول در Touch Input : این نسخه از ویندوز از یک سیستم Touch پیشرفته برخوردار است به طوری که گاهی اوقات از گوشی های آیپد آپل نیز پیشی گرفته است.

معمولا در تبلت‌ها که صفحه نمایش آنها از اندازه یک گوشی بالاتر می‌رود اندازه عمر شارژ باطری نیز رو به کاهش می‌رود.  البته این بدان معنا نیست که بخواهیم اندازه عمر باطری یک گوشی و حتی یک فبلت را با یک تبلت مقایسه کنیم چرا که اصولااندازه باطری هر کدام از این دو دستگاه با یکدیگر متفاوت است و بنابراین انتظار ما از آنها نیز متفاوت خواهد بود.

از سویی دیگر هنگام انتخاب یک تبلت با وجود راهنماهای خرید گوناگون یکی از گزینه‌هایی که باید به آن توجه بیشتری کنیم. عمر باطری این دستگاه‌هاست و معمولا به دنبال تبلتی هستیم که در شرایط سخت ما را تنها نگذارد و مدت زمان بیشتری بتواندما را پشتیبانی کند.

تمام این حرف‌ها را زدیم تا بگوئیم که اگر به دنبال مقایسه‌ای میان عمر شارژ باطری‌ها هستید وبلاگ تچ‌‌دیلی (TechDaily) آزمایش‌هایی بر ‌روی مدل‌های متفاوتی از تبلت‌ها انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.

نتیجه این آزمایش‌ها نشان‌ می‌دهد آی‌پد اپل با به ثبت رساندن زمان ۸۱۱ دقیقه در حالی‌که با ‌استفاده از وای‌فای به مرور وب پرداخته می‌شد در صدر قرار دارد که این زمان برای تبلت‌های ۱۰ اینچی دیگر کمتر از ‌این مقدار است. در رده دوم هم دیگر محصول اپل یعنی آی‌پد ۲ قرار دارد که زمان ۵۹۰ دقیقه را به ثبت رسانده است.

بنابر نتایج بدست آمده از این آزمایش در مقام مقایسه میان تبلت‌های ۷ اینچی نیز آی‌پد مینی با ۷۳۸ دقیقه وبگردی با وای‌فای در صدر قرار‌دارد و زمان‌های بدست امده توسط سایر تبلت‌ها را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

وبلاگ تچ‌دیلی ضمن انتشار نتایج این آزمایش تاکید کرده است که تست‌ها در شرایط یکسان و نور یکسان صفحه‌نمایش انجام شده‌اند و اگرچه مرجع منتشر کننده این تایج چندان معتبر نیست اما تاحدی می‌تواند به نتایج قابل انتظار کاربران نزدیک باشد.

Source: TechDaily

در گزارشی که به تازگی توسط یکی از سازندگان نرم‌افزارهای امنیتی ارائه شده اعلام شده است که در کشورهایی مانند آمریکا اغلب موارد بدافزارها به دستگاه‌های اندرویدی حمله می‌کنند تا کامپیوترهای شخصی.

در این گزارش که از موسسه امنیتی سوفوس منتشر شده اذعان شده است که تقریبا ۱۰ درصد دستگاه‌های اندرویدی موجود در آمریکا در بازه زمانی ۳ ماهه در سال ۲۰۱۲ شاهد حمله نرم‌افزارهای مخرب بوده‌اند.

این درحالیست که این مقدار برای کامپیوترهای شخصی حدود ۶ درصد بوده است. این آمار در استرالیا در حالی بیش از ۱۰ درصد است که آمار ۸ درصدی را برای حمله نرم‌افزارهای مخرب به کامپیوترهای شخصی در این کشور شاهد هستیم.

سوفوس در ادامه گزارش با اعلام اینکه اندروید با در‌اختیار داشتن ۵۲.۲ درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا، به یک هدف برای این برنامه‌ها تبدیل شده‌است، می‌گوید: هدفی به این وسعت برای سازندگان نرم‌افزارهای مخرب وسوسه‌کننده است و حملات علیه اندروید روز‌به‌روز درحال افزایش است.

سوفوس در ادامه با اشاره به اینکه حمله به دستگاه‌های اندرویدی عمدتا برای نصب برنامه‌های جعلی ارسال پیامک‌های ناخواسته است تاکید کرده است که بزهکاران سایبری با رصد کردن اطلاعات مبادله شده بین بانک و مشتریان به وسیله بد‌افزارهای نصب شده روی گوشی سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند.

این گزارش همچنین لیستی از امن‌ترین و درمعرض خطرترین کشورها در مقابل حمله‌های نرم‌افزارهای مخرب رایانه‌ای را منتشر کرده است که هنگ‌کنگ با ۲۳.۵۴ درصد در صدر و تایوان با ۲۱.۲۶ درصد ، امارات با ۲۰.۷۸، مکزیک با ۱۹.۸۱ و هند با ۱۷.۴۴ درصد در مکان‌های بعدی کشورهای در معرض خطر حمله نرم‌افزارهای مخرب به کامپیوترهای شخصی قرار دارند. در این لیست نروژ با ۱.۸۱ امن‌ترین کشور است و سوئد با ۲.۵۹، ژاپن با ۲.۶۳ درصد، انگلیس با ۳.۵۱ و سوییس با ۳.۸۱ درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند.

البته قابل ذکر است به دلیل استفاده بسیار کمتر کاربران ایرانی از نرم‌افزارهای مالی در تلفن‌های همراه، این آمار به نظر بسیار کمتر از میزان رشد جهانی آن است.

Source: PcWorld

  • Windows 8

اگـر کاربــر ویندوز هستید حتـماً می‌دانید در مـواقعی بعد از اجرا اپلیکیشن ابتدا باید آن را به حالت تمام صفحه (Maximize) ببرید تا رابـط کاربری آن را بهــتر در دستـرس داشته باشید. در ویندوز می‌توان با انجام چند حرکت ســاده، اپلیــکیشن‌ها را وادار به اجرای همــیشگی در حـالت تمام صفــحه کــرد.

گام اول:

آیکون میانبر اپلیکیشن خود را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد این آیکون در دسکتاپ باشد یا منوی استارت یا جای دیگر.

گام دوم:

بر روی آیکون راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

Notepad-Shortcut-Properties

گام سوم:

در پنجره Properties، تب Shortcut را انتخاب کنید و در قسمت پایین تب و منوی Run را در حالت Maximized قرار دهید.

Run-Window

گام چهارم:

حالا بر روی کلید Apply و سپس کلید Ok کلیک کنید. از این پس با کلیک بر روی این آیکون، نرم‌افزار به صورت تمام‌صفحه اجرا خواهد شد.

به یاد داشته باشید از آنجا که این ترفند از طریق تب Shortcut عملی است، تنها بر روی آیکون‌های میانبر قابل اجرا است. بنابراین بهتر است در انتخاب آیکون و محل قرارگیری آن دقت داشته باشید.

علاوه بر این، ممکن است ترجیح دهید، یک اپلیکیشن خاص مانند آت‌لوک، همیشه به صورت مینی‌مایز اجرا شود. برای این‌کار کافی‌است در گام‌ سوم، به جای Maximized، گزینه Minimized را انتخاب کنید.

اگر مشتاق هستید این راهکار را بر روی «ویندوز اکسپلورر» پیاده کنید، بر روی نوار وظیفه (Taskbar) راست‌کلیک کرده و در منوی باز شده، بر روی گزینه Windows Explorer راست‌کلیک نموده و مراحل فوق را یکی پس از دیگری دنبال کنید.

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 169
بازدید هفته : 263
بازدید ماه : 470
بازدید کل : 57368
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم