دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

16. LibreOffice

وجود برنامه آفیس روی هر کامپیوتر، یکی از نکات مهمی است که شاید درجه اهمیت آفیس را از سایر برنامه ها متمایز کند. هرچند که مایکروسافت آفیس برنامه بسیار پرقدرتی است اما هزینه ای که برای آن باید بپردازید شاید  یکی از عواملی باشد که به دنبال برنامه جایگزین رایگان برای آن باشید. LibreOffice یکی از برنامه های قدرتمند و در عین حال رایگان این حوزه است. لیبرآفیس از تمامی فرمت های فایل های نسخه های مختلف آفیس پشتیبانی می کند و نگران انتقال فایل های خود از آفیس به این برنامه نباشید.

17. TreeSize Free

ویندوز اکسپلورر ویندوز هر چند خوب و قدرتمند است، اما گاهی اوقات محدودیت هایی که دارد، باعث می شود تا به یک جایگزین برای آن فکر کنید. برنامه TreeSize Free قدرت شما را در کنترل و مدیریت هارد دیسکتان افزایش داده و با نمایش سایز هر فایل در کنار اسم آن، به شما نشان می دهد که هر فایل چه مقدار فضا اشغال کرده است. با دسترسی راحت به نوار ابزار این برنامه می توانید واحدهای مختلف برای نمایش مقدار فضای اشغال شده از سوی هر برنامه را تعیین کنید. 

18. Google Chrome

قدرت گوگل در دنیای وب انکارناپذیر است. گوگل با عرضه مرورگر قدرتمند خویش، علاوه بر حضور قدرتمند در دنیای جستجو، پا در عرصه مرورگرها نیز گذاشت و خیلی زود جای خود را در این فضا باز کرد. یک ظاهر ساده در کنار افزونه های قدرتمند و سرعت بارگذاری بالای صفحات، این امکان را برای کاربر فراهم کرده است که دنیای وب را با قدرت بیشتری مرور کند.

19. Mozilla Firefox

روباه آتشین، محبوبترین مرورگر سال های نه چندان دور، یکی از قدرتمندترین مرورگرهای موجود در بازار است. قدرت و سرعت به علاوه افزونه های قدرتمند از دلایل محبوبیت این مرورگر میان کاربران است.

20. AVG Free

برنامه های ضدویروس مختلف و رایگان زیادی برای ویندوز وجود دارند که یکی از قدرتمندهای این حوزه، AVG است. یکی از قابلیت های خوب AVG  قسمت  real-time protection آن است که دارای قابلیت تشخیص خیلی خوب ویروس هاست. بروز رسانی اتوماتیک و سبک از قابلیت های دیگر این ضدویروس است. 

21. avast Free

همینطور که در بخش قبلی گفته شد، علاوه بر AVG آنتی ویروس های دیگری نیز در این حوزه به رایگان فعالیت می کنند. یکی از برنامه های خوب دیگر Avast است. Avast نیز قابلیت تشخیص ویروس، بدافزار و جاسوس افزارها را داشته و به خوبی می تواند آنها را تشخیص دهد.

22. Microsoft Security Essentials

یکی از بهترین محصولات مایکروسافت که حتی منتقدین آن را نیز به تمجید از آن واداشته است، برنامه Microsoft Security Essentials است. این برنامه رایگان با حجم کم و سرعت خوب قادر است تهدیدات مختلف روی کامپیوتر را تشخیص دهد. یکی از دلایلی که در موفقیت این برنامه می توان از آن یاد کرد تیم نویسنده آن است. این تیم در واقع همان تیمی است که ویندوز را طراحی و پیاده سازی کرده است.

23. Blender

اگر شما هم به حوزه طراحی تصاویر سه بعدی و حتی انیمیشن های سه بعدی علاقه مند باشید حتما نام برنامه قدرتمند مایا را شنیده اید. برنامه Blender نسخه رایگان و در عین حال قدرتمند این رقیب است. البته این برنام هم همانند مایا دارای منوهای بسیار گیج کننده ای برای کاربر تازه کار است و کمی کار کردن با آند در ابتدا سخت و زمان گیر است.

24. VLC media player

برای اینکه در ویندوز بتوانید فابل های ویدئویی با فرمت های مختلف را ببینید احتیاج به کدک های مختلف دارید. اما برنامه  VLC  شما را از نصب این کدک ها راحت کرده و اکثر فرمت ها را پخش می کند. این برنامه متن باز که بر روی لینوکس هم عرضه می شود قابلیت های مختلف و متعدد زیاد دیگری نیز دارد.

25. Picasa

پیکاسا یک برنامه قدرتمند در مدیریت فایل های تصویری است. این برنامه به شما قدرت می دهد تا فایل های خود را دسته بندی کرده و حتی ویرایش کنید; ویرایش هایی همانند cropping، red eye و مواردی از این قبیل. همچنین با توجه به این که این برنامه متعلق به گوگل است، با برخی برنامه ها و سرویس های دیگر گوگل نیز تعامل خوبی دارد.

26.  Paint.NET

اگر به دنبال یک جایگزین قدرتمند و رایگان برای فوتوشاپ می گردید، یکی از بهترین پیشنهادها همین برنامه است. برنامه ای ساده و سبک ولی قدرتمند. این برنامه از فرمت های مختلف فایل های تصویری پشتیبانی کرده و قابلیت های دیگری همچون لایه بندی و تصحیح رنگ را همچون فوتوشاپ دارا است.

27. imgBurn

اگر مایل هستید که از دی وی دی های خود فایل isoتهیه کنید و یا فایل های isoخود را روی دی وی دی یا سی دی رایت کنید، برنامه imgBurn  برنامه ای قدرتمند است که برای  این منظور کار شما را راحت می کند. برنامه ای ساده و در عین حال کارا و قدرتمند.

28.CDBurnerXP

ساخت سی دی، دی وی دی و دیسک های بلوری و حتی تهیه HD-DVD، از خواسته هایی است که کاربران کامپیوتر زیاد با آن سر و کار دارند. برنامه CDBurnerXPمی تواند این قابلیت ها را به رایگان در اختیارتان بگذارد. همچنین ساخت دیسک از روی فایل های isoنیز از دیگر قابلیت های این برنامه ساده ولی خوب است.

29.Freemake Video Converter

این برنامه به شما اجازه می دهد تا با پشتیبانی از 100 فرمت مختلف برای دستگاه های مختلف ویدئوهای خود را آماده سازید. این برنامه ویدئوهای شما را برای پخش در آیپد یا آیپاد و همچنین دستگاه های اندرویدی آماده می سازد. همچنین قادر خواهید بود تا فابل های ویدئویی مورد نظرتان را از سایت های پخ ویدئویی مانند یوتیوب توسط این برنامه دانلود کنید.

30. FileZilla

Filezilla یک کلاینت قدرتمند برای کار با FTP است. این برنامه متن باز و رایگان به شما اجازه اتصال و مدیریت فایل هایتان را بر روی وب سرور می دهد. قابلیت ذخیره کردن ایمن نام کاربری و همچنین قابلیت drag-and-drop فایل ها و مدیریت آسان فایل ها از قابلیت های مهم و خوب این برنامه است. یکی از نکات مهم این برنامه قابلیت ادامه آپلود/دانلود فایل در صورت قطع شدن اتصالتان به اینترنت یا وب سرور است. 

 

دسترسی به گزینه های نیرو در ویندوز ۸ مراحل بسیاری را به خود اختصاص می دهد. نخست موشواره خود را به سوی گوشه راست بالا برای فعال کردن Charms بکشید، روی تنظیمات کلیک کرده، روی نیرو (Power) کلیک کنید و سپس روی خواب (Sleep)، خاموش کردن (Shutdown) یا راه اندازی دوباره (Restart) کلیک نمایید. این کار را می توان با استفاده از میانبر های صفحه کلید ویندوز ۸ همانند ALT+F4 یا Win+I به تنها دو مرحله کاهش داد، اما این کار هنوز هم به همان اندازه که مایلید سریع نیست. به خاطر بسپارید، SkyKOG در XDA Developers راهکاری ساده ارائه کرده است: گزینه های نیرو (Power options) را در فهرست راست کلیک قرار دهید. برای درک چگونگی انجام این ‘ هک ‘ به ادامه مطلب توجه نمایید.

پیش از شروع، مطمئن شوید که پسوند های نام فایل فعال باشند. شما می توانید این کار را از مسیر رابط کاربری نوار مرورگر فایل> نمایش تب> نمایش/عدم نمایش> پسوندهای نام فایل انجام دهید.

(File Explorer’s Ribbon UI > View tab > Show/hide > file name extensions)

راهکارها:

بر روی میز کار (دسکتاپ) کلیک کنید، به جدید (New) بروید، و سند متنی (Text Document) را انتخاب کنید. شما فایل “New Text Document.txt” را روی میز کارتان مشاهده خواهید کرد. آن را باز کرده و کد زیر را درون آن جایگذاری نمایید:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellLock Computer]

“icon”=”shell32.dll,-325″

“Position”=”Bottom”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellSleep Computer]

“icon”=”shell32.dll,-331″

“Position”=”Bottom”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellRestart Computer]

“icon”=”shell32.dll,-221″

“Position”=”Bottom”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellShutdown Computer]

“icon”=”shell32.dll,-329″

“Position”=”Bottom”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellLock Computercommand]

@=”Rundll32 User32.dll,LockWorkStation”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellSleep Computercommand]

@=”rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0″

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellRestart Computercommand]

@=”shutdown.exe -r -t 00 -f”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellShutdown Computercommand]

@=”shutdown.exe -s -t 00 -f”

چنین چیزی می بایست باشد.

کلیدهای Ctrl+S را برای ذخیره کردن فایل بفشارید و Notepad را ببندید.

اکنون روی فایلی که هم اینک ایجاد کرده اید، چپ کلیک کنید. کلید F12 را برای تغییر نام آن بفشارید. “txt.” را به “reg.” تغییر دهید. روی “بله” از پنجره اعلان کلیک نمایید تا قالب (فرمت) آن تغییر کند.

اکنون، روی فایل reg. که هم اینک تغییر نام داده اید، دوبار کلیک نمایید. روی “بله” در پنجره ویرایشگر رجیستری (که در بالا نشان داده شده است) کلیک کنید.

تمام شد! چنانچه هم اکنون در هرجا روی میز کار راست کلیک کنید، چهار گزینه برای قفل کردن (locking)، راه اندازی دوباره، خاموش کردن و خواب رایانه تان مشاهده خواهید کرد.

ما این روش را خودمان امتحان کرده ایم و می توانیم تأیید کنیم که این شیوه ایمن است و همان گونه که توسعه دهنده ادعا می نماید کار می کند. من قادر بودم تا رایانه ویندوز ۸ خود را به خوبی قفل، خاموش و دوباره راه اندازی نمایم. هرچند، احساس کردم که فرایند خوابیدن (Sleeping) را به کندی انجام می دهد. من در مورد چرایی این موضوع مطمئن نیستم.

چنانچه آن را امتحان کرده اید و این دقیقا همان چیزی نبود که می خواستید، می توانید با دانلود ” the file remover.rar” از لینک زیر، استخراج محتوایات آن با استفاده از یک نرم افزار مناسب همانند ۷-Zip و دوبار کلیک کردن فایل reg. موجود درون آن، گزینه ها را از فهرست راست کلیک حذف کنید. پس از انجام این کار با راست کلیک کردن، هیچ یک از گزینه های نیرو گفته شده بالا نشان داده نخواهد شد.

گام اول:

آیکون میانبر اپلیکیشن خود را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد این آیکون در دسکتاپ باشد یا منوی استارت یا جای دیگر.

گام دوم:

بر روی آیکون راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

گام سوم:

در پنجره Properties، تب Shortcut را انتخاب کنید و در قسمت پایین تب و منوی Run را در حالت Maximized قرار دهید.

گام چهارم:

حالا بر روی کلید Apply و سپس کلید Ok کلیک کنید. از این پس با کلیک بر روی این آیکون، نرم‌افزار به صورت تمام‌صفحه اجرا خواهد شد.به یاد داشته باشید از آنجا که این ترفند از طریق تب Shortcut عملی است، تنها بر روی آیکون‌های میانبر قابل اجرا است. بنابراین بهتر است در انتخاب آیکون و محل قرارگیری آن دقت داشته باشید.علاوه بر این، ممکن است ترجیح دهید، یک اپلیکیشن خاص مانند آت‌لوک، همیشه به صورت مینی‌مایز اجرا شود. برای این‌کار کافی‌است در گام‌ سوم، به جای Maximized، گزینه Minimized را انتخاب کنید.اگر مشتاق هستید این راهکار را بر روی «ویندوز اکسپلورر» پیاده کنید، بر روی نوار وظیفه (Taskbar) راست‌کلیک کرده و در منوی باز شده، بر روی گزینه Windows Explorer راست‌کلیک نموده و مراحل فوق را یکی پس از دیگری دنبال کنید

 

شکاف‌های امنیتی که در اینترنت اکسپلورر جدید یافت شده‌اند به حمله کننده‌های اینترنتی این اجازه را می‌دهند تا به راحتی مکان‌نمای ماوس شما را روی صفحه ردیابی کنند. آنها حتی می‌توانند این کار را وقتی در حال مرور وب نیستید هم انجام دهند. همه نسخه‌های مرورگر مایکروسافت یعنی IE6، IE7، IE8، IE9 و IE10 این مشکل امنیتی را دارند.

update-ie8-in-windows-7.jpg

این باگ نخستین بار حدود یک ماه پیش توسط Spider.io کشف شد و در تاریخ اول اکتبر سال جاری توسط این شرکت امنیتی به مایکروسافت اعلام شد. Spider.io می‌گوید، مرکز تحقیقات امنیتی مایکروسافت از باگ اینترنت اکسپلورر آگاه بود اما به محققان خود گفته که برای برطرف کردن این مشکل از نسخه موجود هیچ عجله‌ای ندارد.

شکاف امنیتی موجود در مرورگر مایکروسافت به گونه‌ای است که بدون اینکه حتی نرم‌افزار آلوده یا مخربی را دانلود و نصب کرده باشید نیز همه فعالیت‌های اینترنتی شما در IE را ضبط می‌کند. به این ترتیب، هکر می‌تواند به راحتی یک آگهی روی صفحه وب‌سایتی که در حال بازدید از آن هستید را خریداری کند و تا زمانی که آن وب‌سایت باز است، همه حرکات مکان‌نمای ماوس شما را ردیابی کند. این اتفاق اگر حتی صفحه مرورگر مینیمایز شده در پایین دسکتاپ باشد، یا کاربر در صفحه دیگری باشد نیز رخ می‌دهد.

microsoft-mouse-1.jpg

در حقیقت، Spider.io اعلام کرده است که این حفره امنیتی بیشتر توسط آگهی‌ دهنده‌های تبلیغاتی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. این شرکت امنیتی بدون اینکه نامی از شرکتی خاص ببرد، می‌گوید دست‌کم دو شرکت تحلیل‌گر تبلیغات صفحه‌ای هستند که از این شکاف امنیتی اینترنت اکسپلورر سوءاستفاده می‌کنند.

در نتیجه، این شرکت امنیتی دیروز به طور عمومی هشدار داد: "بسیار مهم است که کاربران IE از مشکلات امنیتی این مرورگر و تبعات آن آگاهی داشته باشند".

برای اینکه اطلاعات مفید باشند، هکر باید بداند که شما اخیرا از چه وب‌سایت‌هایی دیدن کرده‌اید تا از طریق آگهی‌ها بتوانند به کامپیوتر شما نفوذ کنند. آن‌ها می‌دانند که باید بدافزار تبلیغاتی خود را کجا قرار دهند. هکرها همچنین می‌دانند که صفحه وب‌سایت دروغین خود را به چه شکلی طراحی کنند تا برای اعمال نقشه‌های خود ظاهر قانونی داشته باشد.

برای درک بهتر این مطلب پاراگرافی کوتاه از Bugtraq را در پایین آورده‌ایم:

به عنوان کاربر اینترنت اکسپلورر، همه حرکات ماوس شما می‌تواند ردیابی و ضبط شود. حتی اگر شما مراتب امنیتی را به خوبی اجرا کنید و هرگز نرم‌افزارهای مشکوک و مخرب را دانلود و نصب نکنید، باز هم این خطر وجود دارد. هکر با خریداری یک آگهی تبلیغاتی روی صفحه‌ای که از آن دیدن می‌کنید، به راحتی می‌تواند همه فعالیت‌های شما در اینترنت را دنبال کند. این خطرات به سایت‌های غیراخلاقی یا به اشتراک گذاری فایل محدود نمی شوند و امروزه می‌تواند هر وب‌سایتی از یوتیوب گرفته تا نیویورک‌تایمز را شامل شود.

ویندوز ۸ شرکت مایکروسافت با آمدن خود سر و صدای زیادی را به پا کرد . بحث های زیادی نیز در سایت ها و فروم های فناوری بین کاربران بر سر قابلیت های جدید ، ظاهر مدرن و دیگر مسائل بوجود آمد . امنیت هم در این نسخه از ویندوز ۸ پیشرفت زیادی کرده است . اما هنوز هم ظاهرا راه هایی وجود دارد تا بتوانیم این روتین های امنیتی را دور بزنیم . اما حالا بحث ما در مورد قابلیت های جدید ویندوز ۸ نیست و می خواهیم به سراغ یکی از مشکلاتی برویم که ممکن است هر از گاهی برای کاربران بوجود بیاید . مشکل فراموش کردن کلمه عبور یکی از آن مشکلات است که ممکن است یک روز برای شما هم پیش بیاید . در این گونه مواقع معمولا سه راه داریم .

۱- تعویض سیستم عامل : این روش بسیار وقت گیر است و همچنین باعث از دست رفتن  فایل هایی خواهد شد که در درایو سیستم عامل قرار دارند .

۲- استفاده از نرم افزارها : برخی برنامه ها نیز می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید پسورد فراموش شده را تغییر دهید .

اما روش سومی هم وجود دارد . در این روش نیاز به هیچ ابزار خاصی ندارید و تنها با استفاده از قابلیت های خود سیستم عامل ویندوز می توانید مشکل را حل کنید .

نکته بسیار مهم : قبل از اینکه هر کاری انجام دهید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید . در صورتی که هرگونه فایل رمزنگاری شده در حساب کاربری خود داشته باشید ، استفاده از روش های ذکر شده و یا سایر روش های تغییر کلمه عبور به معنای از دست دادن آن فایل ها به صورت دائم خواهد بود . مگر اینکه یک کپی از گواهی رمزنگاری ( Encryption Certificate ) فایل های مذکور داشته باشید .

برای شروع ابتدا باید یک دیسک نجات بسازیم . مسلما شما که کلمه عبورتان یادتان رفته است و به کامپیوتر خود دسترسی ندارید ، باید از کامپیوتر یکی از دوستان یا آشنایان خود استفاده کنید . البته به این نکته توجه داشته باشید که برای ساخت دیسک نجات باید از ویندوز ۸ استفاده کنید و ساخت دیسک نجات با استفاده از ویندوز ۷ نمی تواند به ما کمکی کند .

برای ساخت دیسک نجات باید از یک CD یا DVD استفاده کنید . گرچه می توانید از یک فلش درایو نیز برای این کار کمک بگیرید ( البته باید توجه ذاشته باشید که کامپیوتر شما قابلیت بوت بوسیله USB را داشته باشد ) .

حالا یک دیسک یا فلش درایو خالی را روی سیستم قرار دهید . سپس به Control Panel رفته و در ساید بار سمت چپ روی لینک Create a system repair disc کلیک کنید . مراحل ساده ای برای شما نمایش داده می شود که باید آنها را طی کنید و پس آن دیسک نجات شما آمده خواهد شد .

حالا کامپیوتر را ریست کرده و سیستم را با استفاده از دیسک نجات بوت کنید . منویی برای نمایش داده خواهد شد که باید گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید .

در مرحله بعد روی آیتم Advanced Options کلیک کنید .

حالا یک پنجره خط فرمان باز می شود . دستورات زیر را یک به یک تایپ کرده و اجرا کنید :

diskpart
exit

اکنون لیست پارتیشین های شما نمایش داده می شود و می توانید به راحتی درایو ویندوز را تشخیص دهید . این درایو به صورت پیشفرض C است . اما ممکن است در کامپیوتر شما متفاوت باشد . مثلا ممکن است ویندوز ۷ روی درایو C و ویندوز ۸ را روی درایو D نصب کرده باشید .

در مرحله بعدی باید دستورات زیر را یک به یک وارد کرده و اجرا کنید . در این دستورات ما فرض را بر این گرفته ایم که درایو ویندوز C است . پس اگر ویندوز شما در درایو دیگری نصب شده است ، باید آن را جایگزین C در تمام دستورات کنید .

C:
cd windows
cd system32
copy cmd.exe cmd.exe.original
copy Utilman.exe Utilman.exe.original
del Utilman.exe
ren cmd.exe Utilman.exe
shutdown –r –t 00

این دستورات باعث فراهم سازی ابزارهای های مورد نیاز ما برای تغییر دادن کلمه عبور خواهند شد . پس از اجرا آخرین دستور ، سیستم ریست خواهد شد . حالا دوباره صفحه بوت را مشاهده خواهید که باید روی آیکون Ease of Access که در گوشه پایین و سمت جپ قرار دارد کلیک کنید . با توجه به دستوراتی که ما در مرحله قبل اجرا کردیم ، به جای نمایش منوی Ease of Access باید یک پنجره خط فرمان باز شود .

حالا دستور net user را اجرا کنید تا لیست اکانت های موجود در سیستم نمایش داده شود . نام اکانت شما مسلما با نام اکانت مشخص شده در تصویر زیر متفاوت است . در دستورات بعدی باید از نام دقیق اکانت خود استفاده کنید . پس در هنگام تایپ نام کاربری مراقب باشید .

دستور زیر را مطابق تصویر بالا وارد کنید ( البته عبارت WAQAx را با نام اکانت خود جایگزین کنید ) :

 * net user WAQAx

حالا از شما درخواست کلمه عبور جدید خواهد شد . پس کلمه عبور خود را تایپ کنید و توجه داشته باشید که به هنگام تایپ کله عبور هیچ کاراکتری را مشاهده نخواهید کرد و این کار بیشتر به منظور امنیت بیشتر است . یک بار دیگر نیز کلمه عبور را به منظور تایید وارد کنید . در تایپ حروف نیز دقت زیادی به خرج دهید و از کوچکی و بزرگی حروف در حین تایپ اطمینان حاصل کنید .

اکنون دستور exit را به منظور خارج شدن از خط فرمان اجرا کنید . حالا می توانید با تایپ کلمه عبور جدید وارد اکانت خود شوید . اما زیاد عجله نکنید . شما باید تغییراتی را که در فایل های cmd.exe و Utilman.exe بوجود آورده اید را به حالت قابلی بازگردانید . پس دوباره سیستم را با استفاده از دیسک نجات بوت کرده و مراحل قبلی را تکرار کنید تا پنجره خط فرمان باز شود . حالا دستورات زیر را یک به یک تایپ کرده و اجرا کنید ( توجه داشته باشید که عبارت C در دستورات زیر را با آدرس درایو ویندوز خود جایگزین کنید )

C:
cd windows
cd system32
del Utilman.exe
ren Utilman.exe.original Utilman.exe
ren cmd.exe.original cmd.exe
shutdown -r -t 00

این دستورات باعث می شوند تا فایل هایی که قبلا جابجا شده اند به مکانی قبلی خود بازگردند . در پایان نیز کامپیوتر شما ریست خواهد شد .

تبریک ! پسورد ویندوز ۸ شما با موفقیت تغییر داده شد !

در هر سیستم عامل داشتن یک برنامه اکسپلورر ( file explorer ) خوب به منظور دسترسی به داده های ذخیره شده ضروری است. در حال حاضر، بسیاری از ما می دانیم که ویندوز ۸ برای رایانه های شخصی و همچنین تبلت ها در دسترس است و برای کاوش در آن، دارای یک صفحه شروع (Start Screen) جدید است که به عنوان یک داشبورد اولیه عمل می کند و همچنین دسکتاپ برای دسترسی به فضای کاری اصلی وجود دارد.

اکسپلورر حتی از تمام برنامه های که بر اساس نسخه RT ویندوز ۸ مخصوص تبلت ها طراحی شده نیز پشتیبانی می کند. در حالی که برنامه اکسپلورر هنوز هم به صورت قدرتمند در دسکتاپ, محیط مترو (Modern UI)و تبلت ها انجام وظیفه می کند و مفید واقع شده , اما همینطور که تعداد برنامه های فروشگاه ویندوز روز به روز بالا می رود جایگزینی های مختلفی برای اپلیکیشن File Explorer نیز عرضه شده است. در گذشته به معرفی یکی از این برنامه ها با نام Metro Commander و با قابلیت های پایه مدیریت فایل از جمله ایجاد، باز کردن، مشاهده، تغییر نام، انتقال، کپی، حذف، جستجو و به اشتراک گذاری آشنا کردیم.

اکنون به معرفی یک برنامه جدید با قابلیت های بیشتر و کامل تر با نام Files&Folders که کاملا با محیط مترو مدرن سازگار است می پردازیم. توسط این برنامه به حساب SkyDrive دسترسی مستقیم خواهید داشت و عملیاتی نظیر اضافه کردن فایل, کپی و انتقال به سادگی قابل انجام است.همچنین امکان پخش فایل های تصویری و موزیک توسط Files&Folders وجود دارد, که در ادامه با  آن و دیگر قابلیت های برنامه آشنا می شوید.

به منظور دریافت برنامه ابتدا فروشگاه ویندوز (Windows Store) را راه اندازی کنید. در کادر جستجو عبارت “files&folders” را تایپ نماید. در قسمت نمایش نتایج از سمت چپ بر روی کاشی برنامه Files&Folders کلیک کنید.

در اولین راه اندازی برنامه باید چند گزینه را پیکربندی کنید. برای مثال پوشه اصلی مدیریت فایل را مشخص کنید, این پوشه هنگام اجرای برنامه برای شما نمایش میابد. شما همچنین در اولین ورود به برنامه می توانید جزئیات مربوط به حساب SkyDrive خود را تنظیم کنید تا دسترسی کاملی به فایل و برنامه های خود در این سرویس ذخیره سازی داشته باشید.

همانطور که انتظار می رود، رابط کاربری اصلی برنامه شامل نمایش تمام محتویات گزینه های انتخاب شده، از جمله فایل ها و پوشه ها است. به طور پیش فرض، حجم فایل و تعداد فایل های موجود در کنار نام فایل ها و پوشه ها به ترتیب نمایش داده می شود.

 

با باز کردن یک پوشه تمام محتویات آن و تنظیمات (قابل دسترس با راست کلیک بر روی یک پوشه و یا فایل) نمایش میابند. در قسمت تنظیمات در پایین پنجره گزینه های مانند: انتخاب همه فایل ها ,کپی,انتقال,تغییر نام,حذف,ایجاد پوشه جدید,پین کردن فایل ها به صفحه شروع, و غیره در دسترس هستند.

این برنامه همچنین دارای ویژگی پخش فایل های رسانه ای است. برنامه Files&Folders فایل های صوتی و تصویری را به صورت تمام صفحه (full screen) برای شما نمایش می دهد.

برای جستجو و پیدا کردن فایل ها میتوانید از کلید میانبر Win + Q  استفاده کنید. از سمت راست برنامه Files&Folders را انتخاب کنید و هر آنچه که دوست دارید در کادر جستجو وارد کنید تا به سرعت نتایج آن توسط برنامه در سمت چپ نمایش بیابد.

 

تنظیمات اصلی برنامه به شما اجازه فعال کردن / غیر فعال کردن نمایش پسوند فایل ها و پیش نمایش فایل های رسانه ای ، و همچنین تغییر در تم رنگ و پس زمینه برنامه را فراهم می کند.

اپلیکیشن Files&Folders برای هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز ۸ و همینطور نسخه RT برای تبلت ها عرضه شده است.

شاید اکثر کاربران تنها در پی از بین بردن ویروس های نرم افزاری و بد افزارها باشند ، حال آنکه نیابد از ویروس هایی که به طور بسیار ماهرانه ای روی سخت افزار می نشینند غافل شد؛ شاید  که این ویروس ها بسیار مهم تر باشد .

Virus

به گزارش ورد آی تی ؛ کارشناسان امنیت و اطلاعات هشدار دادند که رهایی از ویروس هایی همچون رکشانا و امثال آن که به طرز ماهرانه ای روی تراشه های سخت افزاری جاسازی می شوند بسیار سخت است .

به عنوان نمونه همین تروجان رکشانا ویروسی است که روی BIOS و یا قعطات سخت افزاری مادربرد مانند کارت شبکه شما می نشیند و شرایط بسیار خاصی نیاز است تا شما بتوانید احتمالا از شر این ویروس خلاص شوید .

یکی از کارشناسان امنیت بیش از ۴۳ نوع آنتی ویروس را روی این تروجان امتحان کرده که همگی با شکست مواجه شدند .  به گفته مدیر اجرایی ESET، این مسئله برای متخصصین امنیت موضوع جدیدی نیست و حرفه ای های این حوزه سالیان سال است که روی چنین تهدیداتی کار می کنند. توصیه او به کمپانی ها این است که برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از ویروس های سخت افزاری ، سخت افزاری های خود را فقط از منابع مورد اعتماد تهیه کنند.

همچنین الکساندرو کاتالین ،رئیس پژوهش های امنیتی بیت دیفندر نیز در این باره می گوید : همیشه برای هر ویروسی یک راه چاره ای هم پیدا می شود و رکشاسا هم از این قائده مستثنی نیست .

اما تاکنون کارشناسان این حوزه نتوانسند راه حلی قعطی برای از بین بردن این تروجان بیایند . شاید در حال حاضر خرید سخت افزار از متخصصین امن و مورد اعتماد بهترین راه برای مقابله با این ویروس باشد

یکی از مواردی که کاربران اینترنت همیشه مدنظر دارند، میزان ترافیک مصرفی آن‌ها در طول دوره است. این مسأله به کاربران کمک می‌کند که مدیریت‌ بهتری بر ترافیک مصرفی و هزینه‌های خود داشته باشند. این کار نیز معمولاً به کمک نرم‌افزارهای متفاوتی که در دسترس هستند انجام می‌شود. اما ویندوز ۸ در این مورد حرف‌هایی برای گفتن دارد و شما در این سیستم‌عامل می‌توانید یک کانکشن وای‌فای را به عنوان محاسبه‌گر میزان ترافیک معرفی کنید.

یکی از امکانات جدید ویندوز ۸، اتصال بی‌سیم با قابلیت محاسبه ترافیک است. در گذشته، شما قادر بودید با اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی، میزان ترافیک مصرفی خود را مانیتور کنید. اما این نرم‌افزارها کار مؤثری برای کاهش ترافیک مصرفی انجام نمی‌دادند. با گسترش هات‌اسپات‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم رو به افزایش بوده و دوره ترافیک‌های نامحدود رو به انقراض است. برای همین هر کیلو‌بایتی که صرفه‌جویی شود در حقیقت به جیب شما کمک کرده است. با فعال‌سازی قابلیت سنجش ترافیک ویندوز ۸، قادر خواهید بود، پی‌سی و تبلت خود را از نقل‌ و‌ انتقالات غیرضروری دیتا بازدارید.

بر اساس بخش پرسش‌وپاسخ اتصال‌ بی‌سیم در ویندوز ۸، تأثیرات فعال‌سازی این قابلیت به صورت زیر هستند:

  • بروزرسانی‌های ویندوز تنها به موارد با اولویت بالا و مهم محدود می‌شوند.
  • ممکن است دانلود اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز متوقف شود.
  • کاشی‌های صفحه آغازین (Start Screen) ممکن است بروز نشوند.
  • همگام‌سازی فایل‌های آفلاین ممکن است متوقف شود.

فعال‌سازی قابلیت اندازه‌گیری ترافیک

برای فعال‌سازی سنجش‌گر، به لیست شبکه‌های وای‌فای بروید و بر روی کانکشن مورد نظر خود راست‌کلیک کنید. در تبلت به جای راست‌کلیک، باید انگشت‌ خود را مدتی بر روی کانکشن نگه دارید. بعد از نمایش منو، گزینه Set as metered connection را انتخاب کنید.

غیرفعال‌سازی مصرف ترافیک در اتصال سنجش‌گر

دو تنظیم متفاوت برای کاهش ترافیک مصرفی در قابلیت تنظیم ترافیک مصرفی وجود دارد. تنطیم اول مربوط به دانلود نرم‌افزارهای دستگاه است.

برای ورود به این بخش از Settings به Change PC Settings رفته و Devices را انتخاب کرده و در این قسمت، وضعیت ویژگی Download over metered connection را در حالت Off قرار دهید.

دومین تنظیم به همگام‌سازی برمی‌گردد.

برای این تنظیم از Settings به Change PC settings و سپس به Sync your settings بروید و مطمئن شوید هر دو ویژگی Sync setting over metered connection و Sync settings over metered connection even i’m roaming در حالت Off هستند.

بررسی دیتا‌ی مصرفی

برای مشاهده میزان ترافیک مصرفی، به لیست‌ شبکه‌های دستگاه بازگردید و بر روی اتصال مورد نظرتان کلیک کنید. متأسفانه امکانی برای ریست خودکار شمارنده حجم ترافیک مصرفی وجود ندارد اما شما می‌توانید به صورت دستی و در ابتدای دوره و با کیلک روی کلید Reset، شمارنده را صفر کنید.

بررسی تاریخچه مصرف دیتا توسط اپلیکیشن‌ها

اگر می‌خواهید به میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن‌ها پی ببرید. به Task Manager رفته و بر روی App history کلیک کنید. با این کار شما با ستون‌های جداگانه‌ای در مورد میزان دیتای مصرفی کل در شبکه، در شبکه سنجش‌گر و در بروزرسانی‌ کاشی‌ها روبرو خواهید شد. برای دسترسی به Task Manager نیز می‌توانید در صفحه‌آغازین عبارت Task Manager را تایپ کرده و یا با راست‌کلیک روی نوار وظیفه (Taskbar)، آن را انتخاب کنید.

از این به بعد شما قادر به استفاده از ویژگی اندازه‌گیری ترافیک در ویندوز ۸ هستید. به یاد داشته باشید که اتصال‌های سنجش‌گر تنها در اتصال‌های وای‌فای قابل استفاده هستند و در اتصال‌های کابلی یا دایال‌آپ، سنجش‌گری وجود ندارد.

منبع: Cnet

چگونه پین هر نوع فایل به صفحه شروع در ویندوز ۸

کلید میانبر Win + R را فشار دهید تا کادر دستوری run نمایش بیابد. عبارت “notepad” را تایپ کنید و کلید OK را فشار دهید.

 

دستورات زیر را در برنامه Notepad وارد کنید.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellpintostartscreen]
MUIVerb”=”@shell32.dll,-51201″”
””=“NeverDefault”
”description”=”@shell32.dll,-51202”
“MultiSelectModel”=”Single”

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellpintostartscreencommand]
“DelegateExecute”=”{۴۷۰C0EBD-5D73-4d58-9CED-E91E22E23282}”

سپس از منوی فایل File گزینه ذخیره سازی با نام جدید save as را انتخاب کنید.

قبل از هر چیز از قسمت لیست کشویی Save as type گزینه All Files را انتخاب کنید.

اکنون فایل خود را با نام PinToStartHack.reg ذخیره کنید.

حال برای استفاده از این ترفند رجیستری باید بر روی فایلی که با پسوند REG ساخته ایم دوباره کلیک کنید. اگر پیغامی برای شما نمایش یافت بر روی گزینه Yes کلیک کنید.

در حال حاضر شما می توانید هر نوع فایل را به صفحه شروع پین کنید.

لغو تغییرات

اگر می خواهید این ترفند را غیر فعال کنید دوباره کیلد میانبر Win + R را فشار بدهید تا کادر RUN برای شما نمایش بیابد. حال عبارت ” regedit ” را تایپ و کلید OK را فشار دهید.

 

حال به مسیر زیر بروید.

HKEY_CLASSES_ROOT*shell

و در نهایت کلید pintostartscreen را حذف کنید.

برای هر مرتبه حذف یا اضافه کردن کلیدهای رجیستری ویندوز خود را مجدد راه اندازی کنید.

 منبع :howtogeek

یکی از امکانات جدید ویندوز 8، اتصال بی‌سیم با قابلیت محاسبه ترافیک است. در گذشته، شما قادر بودید با اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی، میزان ترافیک مصرفی خود را مانیتور کنید. اما این نرم‌افزارها کار مؤثری برای کاهش ترافیک مصرفی انجام نمی‌دادند. با گسترش هات‌اسپات‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم رو به افزایش بوده و دوره ترافیک‌های نامحدود رو به انقراض است. برای همین هر کیلو‌بایتی که صرفه‌جویی شود در حقیقت به جیب شما کمک کرده است. با فعال‌سازی قابلیت سنجش ترافیک ویندوز 8، قادر خواهید بود، پی‌سی و تبلت خود را از نقل‌ و‌ انتقالات غیرضروری دیتا بازدارید.

بر اساس بخش پرسش‌وپاسخ اتصال‌ بی‌سیم در ویندوز 8، تأثیرات فعال‌سازی این قابلیت به صورت زیر هستند:

  • بروزرسانی‌های ویندوز تنها به موارد با اولویت بالا و مهم محدود می‌شوند.
  • ممکن است دانلود اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز متوقف شود.
  • کاشی‌های صفحه آغازین (Start Screen) ممکن است بروز نشوند.
  • همگام‌سازی فایل‌های آفلاین ممکن است متوقف شود.

فعال‌سازی قابلیت اندازه‌گیری ترافیک

برای فعال‌سازی سنجش‌گر، به لیست شبکه‌های وای‌فای بروید و بر روی کانکشن مورد نظر خود راست‌کلیک کنید. در تبلت به جای راست‌کلیک، باید انگشت‌ خود را مدتی بر روی کانکشن نگه دارید. بعد از نمایش منو، گزینه Set as metered connection را انتخاب کنید.

metered-WiFi-connections-Win8-1

غیرفعال‌سازی مصرف ترافیک در اتصال سنجش‌گر

دو تنظیم متفاوت برای کاهش ترافیک مصرفی در قابلیت تنظیم ترافیک مصرفی وجود دارد. تنطیم اول مربوط به دانلود نرم‌افزارهای دستگاه است.

برای ورود به این بخش از Settings به Change PC Settings رفته و Devices را انتخاب کرده و در این قسمت، وضعیت ویژگی Download over metered connection را در حالت Off قرار دهید.

دومین تنظیم به همگام‌سازی برمی‌گردد.

برای این تنظیم از Settings به Change PC settings و سپس به Sync your settings بروید و مطمئن شوید هر دو ویژگی Sync setting over metered connection و Sync settings over metered connection even i'm roaming در حالت Off هستند.

بررسی دیتا‌ی مصرفی

برای مشاهده میزان ترافیک مصرفی، به لیست‌ شبکه‌های دستگاه بازگردید و بر روی اتصال مورد نظرتان کلیک کنید. متأسفانه امکانی برای ریست خودکار شمارنده حجم ترافیک مصرفی وجود ندارد اما شما می‌توانید به صورت دستی و در ابتدای دوره و با کیلک روی کلید Reset، شمارنده را صفر کنید.

metered-WiFi-connections-Win8-2

بررسی تاریخچه مصرف دیتا توسط اپلیکیشن‌ها

اگر می‌خواهید به میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن‌ها پی ببرید. به Task Manager رفته و بر روی App history کلیک کنید. با این کار شما با ستون‌های جداگانه‌ای در مورد میزان دیتای مصرفی کل در شبکه، در شبکه سنجش‌گر و در بروزرسانی‌ کاشی‌ها روبرو خواهید شد. برای دسترسی به Task Manager نیز می‌توانید در صفحه‌آغازین عبارت Task Manager را تایپ کرده و یا با راست‌کلیک روی نوار وظیفه (Taskbar)، آن را انتخاب کنید.

metered-WiFi-connections-Win8-3

از این به بعد شما قادر به استفاده از ویژگی اندازه‌گیری ترافیک در ویندوز 8 هستید. به یاد داشته باشید که اتصال‌های سنجش‌گر تنها در اتصال‌های وای‌فای قابل استفاده هستند و در اتصال‌های کابلی یا دایال‌آپ، سنجش‌گری وجود ندارد.

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 158
بازدید ماه : 479
بازدید کل : 56934
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم